Citat:
Ursprungligen postat av
RoyalTrash
Jo jag ser dina inlägg ofta och tycker de hör till de bästa i tråden! Viktigt att folk inifrån vården vågar och kan visa på hur det faktiskt kan se ut.
Som det känns nu så innebär Sveriges taktik fler döda och en inte alls så ekonomiskt fördel som så många får det att låta som. FHM:s muntra presskonferenser med vinklad info och skryt över IVA-platserna tycker jag känns respektlös mot vården som flera gånger gått ut och sagt att de inte delar FHM:s muntra känslor och uppskattningar.
Tack, tack, jag måste ju skriva av mig, och mainstreammedia är ju totalt hopplös. Jag har ta mig fan inte läst en enda vettig analys i DN, Expressen, Aftonbladet osv, och tom smarta människor jag känner, misslyckas med tänkandet och analysen av coronakrisen.
Antingen orkar de inte tänka klart, eller så tänker de helt fel. De flesta är troligen rädda för den bistra sanningen. Våra folkvalda och myndigheter är skräp. Vågar man inte se hela sanningen, kan man inte intellektuellt greppa vad som händer. Man kaninte arbeta med halva sanningen. Bara hela duger.
Sverige driver nu vind för våg, och de styrande hoppas att det inte ska bli värre än vad det är. Regeringen och FHM och har aldrig haft någon plan B och frågan är om de ens haft någon plan A.
Media lyckas inte heller rapportera hur det är i vården, och vilken enorm kostnad vår coronastrategi innebär. Vården mals praktiskt taget sönder, på alla nivåer, och armén av usla chefer gör inte saken bättre.
På mitt jobb har man lyckats slarva bort OB-tillägg, så flera sjuksköterskor fick för liten lön i april. Inte heller har man lyckats betala ut kompensation för ändrad arbetstid, vilket ska göras när man hastigt får ändrade arbetstider (tex pga beordran). Scheman verkar dessutom dröja.
Jag ska gå på 4:2-schema i sommar, med början i juni, men vet inte hur datumen ser ut.
Vi ska jobba fem helger på raken, men tio dagar innan sommaren kan arbetsgivaren inte hosta upp scheman ...
Ovanpå coronakrisen har vi samma gamla vanliga vanskötsel.
Mellanchefer i vården borde sparkas kollektivt, alla på en gång.