2020-05-19, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det skulle väl ändå finnas bevisning för det?
DNA, spår av avtryck..
Och hur kom han in? Varför skulle Tishko städa och packa hennes huvud?
Skulle han då tycka att ”horungen fick vad hon förtjänade”??
Hon dräptes högst troligt innan han tog tåget.

Ja, säg det! Mycket kvar att utreda, ser det ut som.
"De" har med nöje lämnat städningen åt T. ivarjefall. Det kommer han att straffas för, minst!
T lär ha sagt "vill de ha en mördare...." vad menar han med det? Han tänker lägga sig platt och ta det som komma skall? Han ser sig ändå bli "avrättad" av ??? av vem???
Eländigt alltihopa!
Citera
2020-05-19, 13:08
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att Ts arrogans gjorde att han inte trodde polisen ens skulle titta i en liten resväska uppe i garderoben. Jag tror dessutom att han undervärderar polisen å det grövsta. Jag misstänker att han inte är speciellt beläst i vilka tekniker som finns att hitta bortstädade blodspår, hitta likdoft etc. Detta tillsammans med tidsbrist tror jag kan vara en förklaring. Jag tror också han trodde sig kunna göra sig av med resväskan i sinom tid. Men han blev gripen ganska snabbt efter polisanmälan.

Det finns säkert många förklaringar till att han inte gjorde sig av med huvudet. Men jag tror nog att han tänkte göra det. Men hann inte.

Visst är han arrogant. Och ja, det skulle kanske även förklara varför han lämnade dörren till just den garderoben helt vidöppen (de övriga tre var stängda) så att man kunde se resväskan. Kanske tänkte han att det är mindre suspekt eller vad. Who knows.

I övrigt så verkar han tro att han har koll på forensik och polisiärt arbete, men du har rätt: han har underskattat polisen och tekniken som kan användas för spårbarhet.
Citera
2020-05-19, 13:09
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Du har många bra poänger - jag tror Tishko har överskattat sin egen intelligens och sitt eget kunnande, och underskattat polis och åklagare. Misstagen han gjort är nästan för bra för att vara sanna, faktiskt. Det är mycket möjligt att han, i sin enfald, trodde sig ha utfört "det perfekta brottet"

Absolut. Enig.
Citera
2020-05-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Tänkte på en sak när jag läste förhöret med Tishkos "mamma".
"Jag älskade Wilma, mer än vad jag älskar Tishko"
Är inte det en väldigt konstig sak att säga?
Hade hon inte bott med Tishko i många år? Han är dessutom halvbror med hennes barn.
Känns som att hon antingen försöker överbevisa ngt, eller så har Tishko varit lika respektlös mot henne som mot övriga kvinnor i sitt liv så hon haft svårt att ta honom till sig. Tänker jag.
Någon som har en tanke kring detta?

Ta det där med en nypa salt, jättevanligt att säga så för att bevisa att man faktiskt tyckte om en viss person. Givetvis älskade hon sin son mer än Wilma eller någon annan utomstående.
Citera
2020-05-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Du har många bra poänger - jag tror Tishko har överskattat sin egen intelligens och sitt eget kunnande, och underskattat polis och åklagare. Misstagen han gjort är nästan för bra för att vara sanna, faktiskt. Det är mycket möjligt att han, i sin enfald, trodde sig ha utfört "det perfekta brottet"
Vi bör också ha i åtanke att han rökt på i många år. Det ökar inte direkt intelligensen, tvärtom så avstannar hjärnans mognande. Naturligtvis beroende på hur mycket han rökt regelbundet. Men som jag förstår så var han totalt nerdrogad av cannabis under helgen när folk träffade honom. Det tror jag inte kommer över en dag. Jag vet inte hur det fungerar. Jag misstänker att han helt enkelt, om inte haschpsykos, att han tappade det fullständigt. I det tillståndet tänker man knappast rationellt.

Hur som helst. Ett vidrigt brott hur det än skett.
Citera
2020-05-19, 13:20
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Ja, säg det! Mycket kvar att utreda, ser det ut som.
"De" har med nöje lämnat städningen åt T. ivarjefall. Det kommer han att straffas för, minst!
T lär ha sagt "vill de ha en mördare...." vad menar han med det? Han tänker lägga sig platt och ta det som komma skall? Han ser sig ändå bli "avrättad" av ??? av vem???
Eländigt alltihopa!
Tror du läser in fel där men..
Han har högst troligt gjort detta själv, kanske fått hjälp med dumpning men varför skulle någon annan vilja döda henne?
Det finns väl lättare sätt att få fram ”hemligheter”?
Citera
2020-05-19, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror att Ts arrogans gjorde att han inte trodde polisen ens skulle titta i en liten resväska uppe i garderoben. Jag tror dessutom att han undervärderar polisen å det grövsta. Jag misstänker att han inte är speciellt beläst i vilka tekniker som finns att hitta bortstädade blodspår, hitta likdoft etc. Detta tillsammans med tidsbrist tror jag kan vara en förklaring. Jag tror också han trodde sig kunna göra sig av med resväskan i sinom tid. Men han blev gripen ganska snabbt efter polisanmälan.

➡ Det finns säkert många förklaringar till att han inte gjorde sig av med huvudet. Men jag tror nog att han tänkte göra det. Men hann inte.

➡ Ingen mänsklig varelse är fullständigt perfekt så som felfri, det vill säga, förr eller senare [ på ens väg ] begår man ett misstag vilket sker på ett eller annat sätt.

T*šhko verkar vara en riktigt märklig individ.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2020-05-19, 13:24
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Undrar om blodet stänkte när hon fick krampanfall?

Tungbenet var intakt dvs inte brutet som det brukar bli om man blir strypt. Därav min slutsats att hon inte blev strypt.

Huvudet uppvisade att något trubbigt föremål hade åsamkat skador i huvudet - dock ej dödliga enligt obduktionen.

Blod fanns vid näsborrarna kan tyda på inre blödningar - från huvudet troligtvis eller från lungor/kroppen och väller upp - man försöker andas och svälja ner/spotta ut blod men det väller upp genom näsan och näsborrarna.

Blodstänken kan komma ifrån skador/tillhyggen (kniv?) på kroppen som inte har hittats än.

Dödsorsaken vet vi inte kan fastställas så länge kroppen inte har återfunnits.

** Mina tankar givetvis och inte några fakta **
Citera
2020-05-19, 13:26
Medlem
Citat:
Han har nog tagit duchskynket som underlag och styckat henne i sängen. Kanske tagit bort sängkläder och även madrassen innan. Lagt ett extra lakan ovanpå sängen och sedan duchskynket. Inte fullt så obekvämt som duschutrymmet. Sedan riktigt vassa knivar. Sparade huvet till sex ett tag till.
En kropp innehåller 4-5 liter blod så det är nog uteslutet att han styckade henne i sängen dessutom fanns det skador på badrumsgolvet efter kniv eller dylikt.
Citera
2020-05-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tackar dig för att du följer min teori nästan ordagrant! Men det är flera postare som menar att W var död redan innan T åkte till Ljungkile, (ca 17.30 - 18.30).
Obs! Det finns ingen! inget vittne som talat om kvinnoskriket som plötsligt tystnade närmare kl. 23 !!!
Det betyder att W kan omöjligen blivit mördad/dödad av Tishko! kl. 21-22.14 ???/fattar inte!
Har jag helt fel nu igen?
Förråden på vinden/källare brukar vara ställen där knarklangare förvarar sina gods och vapen mm. Källa är alla langarhistorier i detta forum jag läst nder åren, ex. Trippelmordet i Uv. var någons förråd polisen hittade "vad det nu va" ? Ledsen om jag misstänkiggör en oskyldig granne! T kan ha fått låna nåns förrod?
(Är vittne till grannfejd där en g tog olovligt ett tomt olost förrod till sina saker men det tyckte inte grannen som ägde det tomma förrodet.)
Jag har för mig att det var en granne som hörde kvinnoskrik som sedan tystnade strax efter kl. tio och sedan skulle han gå till jobbet. Han måste alltså haft Natt jobb. Har jag missuppfattat det?
Ja man vet ju inte hur Dom har haft det med sina förråd. Men man kan ju undra.
Citera
2020-05-19, 13:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Varifrån kommer pengarna att betala hyran Med? Vad har en person som är intagen på rättspsykiatrisk vård eller fängelse för inkomst? Ursäkta en dum fråga men så ovetande är jag. Svårt att tro att sådana personer alltid har sparade pengar att betala många års hyror. Ser fram emot ett svar.

Inga frågor är dumma och man får inget veta om man inte frågar!

Släkten kan betala hyran. Vilka annars? Om han inte har hyran betald via försörjningsstöd - eller via vissa delar av bostadsbidrag. Den ekonomiska bilden hur han har det vet jag ej men ibland kan man få visst bostadsbidrag under 25 års ålder även om man inte har barn pga av låg inkomst.

Finns många förklaringar. Vi vet ju inte ens om han har fått hjälp av släkten att till viss del kunna betala sin hyra.
Citera
2020-05-19, 13:33
Medlem
Hur med ytterplagg? Hade han jacka på sig när han åkte tåg och saknade sådan när polisen plockade upp honom? Det måste ha väl ha varit kallt ute antar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in