2020-05-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Hva med DNA fra TH på innsiden av AE sine klær, belte, sokker eller sko? Det ville vel ikke være så logisk? Eller?

Godt tenkt!
En forferdelig detalj, dette med avkledning. Så uverdig og stygt.
Citera
2020-05-19, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hva tenker dere om at politiet har funnet et konkret motiv og mener å vite at AEH er drept i huset? Kan de ta feil?
Ja, 2 av 3 dommere mener at politiet kan ta feil.
Citera
2020-05-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Vet vi helt sikkert at hun ble fjernet fra hjemmet uten klær? Jeg tror ikke at hun ble drept i hjemmet (for risikabelt og tar for lang tid) men at hun ble bortført og så drept. Kan vanskelig se for meg at de bortfører en naken dame, det vil jo se enda mer mistenkelig ut om de ble oppdaget enn om hun hadde klær. Og kan heller ikke forestille meg at TH har hatt oversikt over hvert eneste plagg hun hadde?
Men, om hun nå ble bortført uten klær, så tenker jeg det må ha vært for å unngå sporing, i tilfelle hun hadde tatt forholdsregler. Det vil si at de kan ha visst at hun var bekymret. (Tar her utgangspunkt i hva Winger tror, at hun gikk og var redd en tid før hun ble bortført og drept.)

I går frågade jag om liklukt, och fick en redogörelse av Hamilkar som inte lämnar någon tvivel, på att EH dog i hemmet.
Citera
2020-05-19, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Ja, 2 av 3 dommere mener at politiet kan ta feil.

De mener at det ikke er nok bevis for å si at TH står bak. De sier ikke at hypotesen om drap i huset er feil.
Citera
2020-05-19, 16:01
Medlem
Har noen vært inne på tanken, hvem er det som både vet at TH er styrtrik, og kan holde huset med oppsyn døgnet rundt ? Regner jo med at politiet allerede har undersøkt dette alternativet.
Citera
2020-05-19, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Jeg kan kjøre forbi og sjekke etterpå.
Det ryktes at politiet har økt optimisme...

Takk. Håper på rapport om det fortsatt foregår politi-aktiviteter i Sloraveien, eller ikke.

Jeg ser at mediene er mer tilbakeholdne. Avventende. Toner ned saken. Vi venter vel bare på at politiet forteller at de har funnet avgjørende beviser, og ny pågripelse.

Takk og lov at Holden har hatt vett til å la være å anke politiets ransakinger. Det ville ha vært svært ødeleggende for THs troverdighet.

Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Godt tenkt!

At AEH skal ha blitt fjernet fra hjemmet uten klær, er et sterkt indisium på at hun var drept allerede før hun ble flyttet ut av huset. Slik tolker jeg det.
Citera
2020-05-19, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
kverulant?

Det jeg forsøker å si er at hvis en person har klart å føre hele politietaten og Norge bak lyset, så er han nok så smart at han vet at politiet uansett ville funnet det ut, og at det ville rettet søkelyset mot ham selv.
Citera
2020-05-19, 16:05
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg tror og det er noe DNA funnet på denne ringen. Men TH nevnte vel denne i første møte med politiet - så er nok forklart at han sjekket den e.l

Det kan ha blitt avsatt DNA på ringen fra Tom Hagen på en sånn måte at politiet mener det er han som har fjernet ringen fra AEH's finger. Dersom han har gjort dette, vil det være naturlig om DNA finnes på hver siden av ringen for å klare å dra den av. Dersom han kun har løftet ringen opp for å sjekke den, er det vel mer naturlig at DNA vil være på den ene siden?
Citera
2020-05-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Godt tenkt!

Det er ingen grunn til å konkludere med at noen har kledd av noen som helst. Hvis hun har vært på bade så kan hun ha vært avkledd av helt naturlige grunner.
Citera
2020-05-19, 16:13
Medlem
"Etter det VG får opplyst opptrer Tom Hagen noe annerledes sammenlignet med rutiner og bevegelsesmønster andre dager. Avvikene handler blant annet om når han drar på jobb, når han drar hjem, og hva han gjør på arbeidsplassen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xg126b/hagen-avhoer-kan-gaa-i-vasken-dette-vil-politiet-ha-svar-paa

Kan dette eventuelt inkludere et ev langvarig møte mellom 2 personer den dagen, som brøt med de vanlige daglige rutinene? Feks hvis slike møter alltid ellers ble foretatt mye senere på dagen?
Senast redigerad av POlROT 2020-05-19 kl. 16:17.
Citera
2020-05-19, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Har noen vært inne på tanken, hvem er det som både vet at TH er styrtrik, og kan holde huset med oppsyn døgnet rundt ? Regner jo med at politiet allerede har undersøkt dette alternativet.
Menar du elektrikern som ringde före 10? Han ser ut att ha bott granne med utsikt.
Citera
2020-05-19, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anmsu
Poirots eneste talent.
Var dette ment å være et bidrag i diskusjonen?

Hva tenker du om dette? :

Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg har også tenkt en del på dette. Jeg har tenkt på om det er mulig at politiet vet at TH er uskyldig og at politiet og TH har blitt enige om et spill for å fremprovosere avslørende handlinger og/eller samtaler mellom gjerningspersonene (som politiet har i kikkerten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in