2020-05-19, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trxhobit
Ja visst! Men om det ges skattemedel till infrastrukturen så ger det ju ändå upphov till många jobb för byggarbetare runt om i landet. Dessutom förbättrar vi våran infrastruktur. Det ger även vågor till vattnet ned till andra mindre entreprenörer. Men du glömde att nämna PEAB där bland de stora där.
Nu börjar de komma mer :
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/regeringen-satsar-miljard-till-jarnvagar-och-bredband

Vet redan att man i mars godkände flera utbyggnader mellan tex malmö - lund, arbete mellan helsingborg - ängelholm har också påbörjats.

Och Peab har fått flera 100 miljoner i beställningar senaste dagarna.
Citera
2020-05-19, 12:47
Medlem
nitecores avatar
Peab har även något som de flesta inte vet om. En egen avdelning för fiber.
Citera
2020-05-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlMadonna
Tack för århundradets bästa/mest autistiska analys.

😘
Citera
2020-05-19, 14:09
Medlem
Tips för en nybörjare med lågt kapital? Jag blir glad om jag kan skaka fram 10k med mina 3000 jag tänker investera.

Offtopic. Köpte cannabisaktier för 6-7 år sedan på avanza. Gick upp i början men sjunker långsamt sedan 2 år tillbaka.

Problemet är att dom är låsta?

Är inte insatt för fem öre i trading, men jag kan googla termer och dyl.

Sen är jag en höjdare på att hjälpa Olga 97 med hennes mobiltelefon.
Citera
2020-05-19, 14:42
Medlem
bergsdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clicky544
Tips för en nybörjare med lågt kapital? Jag blir glad om jag kan skaka fram 10k med mina 3000 jag tänker investera.

Offtopic. Köpte cannabisaktier för 6-7 år sedan på avanza. Gick upp i början men sjunker långsamt sedan 2 år tillbaka.

Lägg allt på CanSino Biologics Inc. (6185.HK) och sälj snabbt. Kan inte gå fel
Citera
2020-05-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clicky544

Du satsar på en 300%ig ökning alltså, inte illa
Citera
2020-05-19, 15:50
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Norwegian (NAS) ligger extraordinärt lågt nu.
För den som söker maximal risk skulle man kunna putta in *LITE* pengar där.

Men då handlar man på ren spekulation, det finns ingenting som på något vis är positivt i datan förutom det faktum att kursen ligger på "all time low". I princip är det konkurs eller ej som gäller.

Stod på ca -13% för dagen när det där skrevs, på +2.60% nu.
Lär fortsatt vara volatil dock.

Jag klev in med en liten position under morgonen på 3.30, får se hur långt det håller.
Senast redigerad av sinewave 2020-05-19 kl. 16:00.
Citera
2020-05-19, 16:25
Medlem
Haddock vi behöver en youtube !
Har du nån bra på lager ?
Citera
2020-05-19, 16:33
Medlem
Verkar som att spekulationen i Ovintiv Inc går åt skogen Sålde ju förra veckan med förhoppning om oljekris och kursfall vid månadsskiftet på grund av fulla lager. Nu är den upp 15% idag (i CAD) men ner 2.5% i USD. Stora valuta svängningar idag eller hur förklarar man det?
Citera
2020-05-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsdal
Okej...

Stort jävla tips! Hong kong...
Vem vill tjäna gratis pengar?
https://finance.yahoo.com/quote/6185.HK/

Det här gulliga lilla företag leder vaccinspelet och har sponsorer från kinesiska staten samt har fötterna i alla andra vaccin undersökningar som håller på att utveckla vaccin. Har bara gått upp i värde

Dom har en undersökning i fas 2, den enda i hela världen som kan testa på människor. Det är en aktie man kan köpa nu och hålla fast i för att denna undersökning beräknas att bli fulländad januari 2021 så värdet kommer bara öka tills då.
Dom ger sponsorpengar till andra aktiva undersökningar som är i fas 1 och dom leder med sin undersökning 2 fas. Västvärlden försöker fortfarande att komma ut ur pre fas 1, man kan inte ens få tag i tillräckligt med personer. Kina har hur mycket människor som helst att testa på

STOR TIPS.

Jag kan bara se framför mig hur dom kommer utveckla vaccinet och sen kommer folk bli arga samt säga nåt liknande som "men det var ju kineserna där viruset kom ifrån!!1 durr. Jag vill inte ta vaccin från kina" Sen blir det tvångsvaccin eller liknande och massa anti vaxxers. Det här är ödet

https://clinicaltrials.gov/ct2/results?cond=Covid+19+vaccine&Search=Apply&recrs=d &age_v=&gndr=&type=&rslt=
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04313127?recrs=d&cond=Covid+19+vaccine&draw=2&r ank=1
https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04341389?recrs=d&cond=Covid+19+vaccine&draw=2&r ank=2
https://www.investing.com/equities/cansino-biologics-inc

Oj! Den har varit en raket under krisen. Ner 7% idag dock. När klev du på?
Citera
2020-05-19, 17:44
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Men jag antar att när människor aktivt letar efter hopp kommer de att hitta det i vad de än ser.

Och du letar efter dåliga nyheter.
Så det jämnar ut sig.
Citera
2020-05-19, 18:32
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.google.se/amp/s/www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-05-19/bofa-poll-shows-investors-doubt-this-stock-market-rally-can-last

Citat:
In the May 7-14 poll, 68% of investors called the rebound in equities a bear-market rally, or a short-term and fast bounce in stocks before they fall to new lows. Only a quarter believe that equities have entered a new bull market. Just 10% of the surveyed fund managers expect the economic recovery to be V-shaped, or quick and sharp, in contrast with 75% who predict a U- or W-shaped rebound that will take longer

Letar definitivt inte efter dåliga nyheter, är bara realist och det verkar som det jag tror kommer hända får stöd av Wall Street och andra stora investerare.

Jag kan givetvis ha fel, men sanningen är att det är mer dåliga nyheter än bra just nu. Vaccin kan vi inte räkna med på länge. Kan någon komma med något positivt utöver det? Möjligtvis att FED aldrig kommer låta börsen krascha igen (valår) och att vi smått börjar öppna upp, men är inte skadan redan skedd? Kan vi inte få en andra våg? Är relationen mellan Kina och USA bra? Kommer man inte vilja spela Kina som det stora hotet för att ena folket? Trump måste visa för sin bas att han är tuff mot Kina.

Ni optimister där ute, kom gärna med något som ger stabilitet till marknaden från dessa nivåer.

Nej detta är ett bear market rally.
Senast redigerad av Haddock93 2020-05-19 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in