Citat:
Ursprungligen postat av
trailblaser
Jag märker en tydlig trend bland vissa användare i detta forum.
Är börsen röd, ja då jäklar är undergången nära. Folk måste flytta ut på gatorna, osv.
Är börsen blå, ja då kan man ana en frustration bland samma användare. Möjligen lite FOMO som infinner sig. Vad vet jag.
Det är iallafall intressant beteende.
I mitt fall handlar det nog mest om min övertygelse att dåliga system måste "brinna upp" helt för att låta nya förbättrade system växa fram. Och det gäller allt i livet. Från dåliga vänner man måste kapa banden med till dåliga arbetare man måste göra sig av med för att låta nya människor ta deras plats.
Vi har flottor mer olja ute på haven, flottor med bilar och bilar på från hyrbilsfirmor står parkerade på alla större parkeringar. Restauranger hotell och sånt skit går på knäna,
biljoner trycks in men fastnar på börsen m.m., knappt några pengar i omlopp och ändå ska systemet upprätthållas.
Konsumtionssamhället, "carpe diem"- generationen och alla dessa människor utan funktion men som lyfter 35 000 i månaden, särskilt dessa "ambassadörer" för olika stiftelser and what not måste slås ut. Livet är inte en fest. Livet är inte 4 resor per år till nåt exotiskt ställe på andra sidan jorden.
Orkar inte ranta men ja. Jag måste börja spela efter centralbankerna verkar det som. Trodde att småspararnas panik skulle segra men tydligen kickade deras FOMO igång börsen igen. Fortsätter det upp fastän USA har 50 miljoner arbetslösa så måste väl även såna som jag komma till insikten att trickla in 10 000 per månad i stora bolag i slutändan är det bästa sättet.
/rant
Nu i efterhand ser man ju vilka stora trejds man gått miste om. Powercell på 150, kindred på 20kr osv pga min läggning mot en domedag.