Citat:
Ursprungligen postat av
ballgag
Jag håller med Linde men är det inte så att anledningen till att man inte agerade mer resolut i ett tidigt skede mycket hade att göra med avsaknad av resurser för att kunna genomdriva de nödvändiga åtgärderna? Dessutom var man livrädd för vad som skulle ske om utanförskapsbarnen inte var i skolan...
Det stämmer att vi knappt har några extra resurser till något i Sverige längre. Men man fortsätter att förneka att det går att göra saker för att minska smittspridningen genom ex fler tester, spårning och isolering. Plus naturligtvis börja använda munskydd/ansiktsmask.
Från Linde ovan: "– Jag är inte enig med Johan Giesecke där. Jag tror att man med smarta strategier kan släcka bränder. Det är inte alls säkert att de som har stängt sina samhällen kommer att drabbas i samma utsträckning som vi.
Annika Linde gillar munskydd:
Citat:
Annika Linde menar att Sverige borde lyssna på WHO och testa väldigt mycket. Dessutom förespråkar hon att vi borde bära munskydd om vi vistas inomhus där det är oundvikligt att vi träffar olika människor, som i affärer.
– Jag tror att man kan begränsa smittan med det. Det har ju visats att de som är smittade sprider viruset betydligt mindre om de sätter på sig munskydd."
FHM förnekade så sent som på PK idag att en större smittspridning i samhället skulle ha någon effekt på smittspridning på äldreboenden. WTF!!!