Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Ja, jag fattar inte den påsen som det stod ett helt annat namn på. Hur fick Tishko tag på den?
I övrigt, nej. Att lämna huvudet i garderoben (och därmed en beseglad dom för griftefridsbrott, vilket till och med han borde insett) lär inte ha varit en del av en lek med polisen. Fast samtidigt, han verkar inte vara riktigt frisk. Allt är möjligt.
Ja, påsen har han möjligen hittat på vinden (i det olåsta utrymmet). Eller hos någon av sina brukare. Svårt att veta.
Jag är inte så säker på att han borde ha insett det där gällande griftefridsbrott. Han framhäver gärna sig själv som betydligt smartare än andra, det stämmer, men jag uppfattar många lapsus i hans beteende.
Jag tänker mig att han har utgått ifrån att dödsorsak inte kan fastställas p g a avsaknad av kropp. I hans värld kan han inte bli dömd, om han ej erkänner eftersom kroppen saknas. Han är, med andra ord, inte så smart som han vill tro.
Hur som haver, antingen det eller någon märklig psykos inklusive glömska som har inträtt. Jag tror därför som du, det mesta är möjligt.