2020-05-19, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Någon pratade om en duns som om något föll från ett fönster?
Kan någon tagit emot typ en resväska eller liknande?

Kan hundar känna doft isåfall fortfarande?

Dom kan nog inte känna lukten nu.

Funderar på om han hade planer på att dra utomlands med resväskan dom hitta i garderoben kläder och pass i.
Citera
2020-05-19, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Jag tycker att styckning av människa skulle ge åtminstone fem års fängelse.

Jag tycker att en styckning skall ge samma straff som mord, och att den enda som skall få utföra styckning skall vara en av myndigheterna godkänd person, exempelvis obducent eller liknande, övriga = motsvarande mordstraff.

"Det" som sitter häktad nu, skall stenas till döds på offentlig plats.
Citera
2020-05-19, 12:29
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
...eller jo, hade själv en tanke om att vid 18-tiden när det bråkades i lgh, kan någon/några ha bokstavligen och brutalt KASTAT UT Tishko från sitt eget hem för att få prata (ta hand om) med W? Där av Tishkos minimala skador i sina händer?
Ja. Är inte klok! Hela ärendet är inte klokt!

Tillägg: någon? gav order till T. Nu tar du det här och reser till G-borg! (Wilmas bankkort) T gör så som han blivit tillsagd, är naturligtvis "hög" av allt som händer? Plus hög på riktigt? Han ångrar sig och hoppar av i Ljungkile men vet inte vad göra???
Sen kommer poliserna... och ger honom alibi! Ovetandes såklart.
Det skulle väl ändå finnas bevisning för det?
DNA, spår av avtryck..
Och hur kom han in? Varför skulle Tishko städa och packa hennes huvud?
Skulle han då tycka att ”horungen fick vad hon förtjänade”??
Hon dräptes högst troligt innan han tog tåget.
Citera
2020-05-19, 12:31
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Funderar på om han hade planer på att dra utomlands med resväskan dom hitta i garderoben kläder och pass i.
Det hade gått dåligt eftersom det även var ett huvud i väskan... men han verkar iofs inte vara den smartaste.
Citera
2020-05-19, 12:43
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Kloka tankar och funderingar tycker jag.
Huvudet i garderoben blir jag inte riktigt klok på. Men jag tror som du att han visst hade möjlighet att göra sig av med huvudet (varför skulle han inte?) - men av någon anledning sket i det / ville se om han kunde komma undan med det. Nån blockering i hjärnan blev det hursomhelst.

Tror inte det bränts. Tror inte heller han haft tillgång till en köttkvarn. Vem fan skulle låna ut sin köttkvarn till en psykotisk kille? Dessutom, vem skulle hålla inne på den infon?

Slutligen finns det bara ett alternativ kvar - havet. Alternativt i naturen men det kan vi snart utesluta också med tanke på den omfattande sökningen på land.

Jag kan bara hålla med. Han hade tid att göra sig av med huvudet, men gjorde det inte. Möjligen p g a det enorma sökningspådrag som inträffade efter föräldrarnas anmälan. Eller på grund av att han blev glömsk (finns någon läkare i FUP som har uttalat sig om att aktivt bruk av narkotika kan leda till minnesförlust). Eller är det katt-och-råtta leken med polisen eftersom han VET att de ej kommer att hitta resten av kroppen. Någon blockering i hjärnan är det absolut.

Sannolikhetsläran gör gällande att det rimligen bör röra sig om dumpning i havet. Men varför har man ej hittat kroppen då? Kremering i form av avfall som bränts är inte så osannolikt, men då torde han haft tillgång till flera soprum/sopcentraler. Och varför har ingen reagerat i så fall? Köttkvarn är det minst sannolika, även om det påträffats blod i den bil som pappan körde till Zam Zam helgen mellan den 14-17 november. (Zam Zam är en supermarket där man hanterar stora köttstycken - framgår av deras FB - och ägs av en god vän till T:s pappa)
Citera
2020-05-19, 12:46
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Indianprinsessan
Ja han har princip erkänt, "ni kommer aldrig hitta wilma, ni kommer aldrig lösa mordet".

1. Han vet att hon är MÖRDAD
2. HUR vet han det? Han skrev på lappen att det är så ( han är skyldig 100%)
3. Han vet vad han gjort med kroppen, och att det är omöjligt att hitta den av en anledning.

Solklara tecken på att han är skyldig till dådet.

Ja, någonting vet han som gör att han uttrycker sig så som du citerar.

1. Sannolikheten är mycket hög.
2. All teknisk bevisning (hittills) pekar på det, ja.
3. Precis. Enig.
Citera
2020-05-19, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Jag kan bara hålla med. Han hade tid att göra sig av med huvudet, men gjorde det inte. Möjligen p g a det enorma sökningspådrag som inträffade efter föräldrarnas anmälan. Eller på grund av att han blev glömsk (finns någon läkare i FUP som har uttalat sig om att aktivt bruk av narkotika kan leda till minnesförlust). Eller är det katt-och-råtta leken med polisen eftersom han VET att de ej kommer att hitta resten av kroppen. Någon blockering i hjärnan är det absolut.
Jag tror att Ts arrogans gjorde att han inte trodde polisen ens skulle titta i en liten resväska uppe i garderoben. Jag tror dessutom att han undervärderar polisen å det grövsta. Jag misstänker att han inte är speciellt beläst i vilka tekniker som finns att hitta bortstädade blodspår, hitta likdoft etc. Detta tillsammans med tidsbrist tror jag kan vara en förklaring. Jag tror också han trodde sig kunna göra sig av med resväskan i sinom tid. Men han blev gripen ganska snabbt efter polisanmälan.

Det finns säkert många förklaringar till att han inte gjorde sig av med huvudet. Men jag tror nog att han tänkte göra det. Men hann inte.
Citera
2020-05-19, 12:53
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, jag fattar inte den påsen som det stod ett helt annat namn på. Hur fick Tishko tag på den?
I övrigt, nej. Att lämna huvudet i garderoben (och därmed en beseglad dom för griftefridsbrott, vilket till och med han borde insett) lär inte ha varit en del av en lek med polisen. Fast samtidigt, han verkar inte vara riktigt frisk. Allt är möjligt.

Ja, påsen har han möjligen hittat på vinden (i det olåsta utrymmet). Eller hos någon av sina brukare. Svårt att veta.

Jag är inte så säker på att han borde ha insett det där gällande griftefridsbrott. Han framhäver gärna sig själv som betydligt smartare än andra, det stämmer, men jag uppfattar många lapsus i hans beteende.

Jag tänker mig att han har utgått ifrån att dödsorsak inte kan fastställas p g a avsaknad av kropp. I hans värld kan han inte bli dömd, om han ej erkänner eftersom kroppen saknas. Han är, med andra ord, inte så smart som han vill tro.

Hur som haver, antingen det eller någon märklig psykos inklusive glömska som har inträtt. Jag tror därför som du, det mesta är möjligt.
Citera
2020-05-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Pratade med en kvinna som hade en färdig likhund och en under utbildning. Frågade hur ofta lukten behövde "fyllas på"(hon tränade med metall som legat under lik under obduktion). Hon svarade "Aldrig, doften försvinner inte". Kan inte svära på att det stämmer, men så sade hon, och så tränades hennes hundar.
Citera
2020-05-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Tänkte på en sak när jag läste förhöret med Tishkos "mamma".
"Jag älskade Wilma, mer än vad jag älskar Tishko"
Är inte det en väldigt konstig sak att säga?
Hade hon inte bott med Tishko i många år? Han är dessutom halvbror med hennes barn.
Känns som att hon antingen försöker överbevisa ngt, eller så har Tishko varit lika respektlös mot henne som mot övriga kvinnor i sitt liv så hon haft svårt att ta honom till sig. Tänker jag.
Någon som har en tanke kring detta?

Sa hon inte ”jag älskade Wilma mer än T”?, dvs hon kanske snarare menade att hon älskade W mer än T älskade W?
Citera
2020-05-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Ja, påsen har han möjligen hittat på vinden (i det olåsta utrymmet). Eller hos någon av sina brukare. Svårt att veta.

Jag är inte så säker på att han borde ha insett det där gällande griftefridsbrott. Han framhäver gärna sig själv som betydligt smartare än andra, det stämmer, men jag uppfattar många lapsus i hans beteende.

Jag tänker mig att han har utgått ifrån att dödsorsak inte kan fastställas p g a avsaknad av kropp. I hans värld kan han inte bli dömd, om han ej erkänner eftersom kroppen saknas. Han är, med andra ord, inte så smart som han vill tro.

Hur som haver, antingen det eller någon märklig psykos inklusive glömska som har inträtt. Jag tror därför som du, det mesta är möjligt.
Du har många bra poänger - jag tror Tishko har överskattat sin egen intelligens och sitt eget kunnande, och underskattat polis och åklagare. Misstagen han gjort är nästan för bra för att vara sanna, faktiskt. Det är mycket möjligt att han, i sin enfald, trodde sig ha utfört "det perfekta brottet"
Citera
2020-05-19, 13:07
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Sa hon inte ”jag älskade Wilma mer än T”?, dvs hon kanske snarare menade att hon älskade W mer än T älskade W?

Håller med

Citat:
Jag skall idag delge dig ytterligare information vad gällande brotten. I bilen som du
använder den svarta Ford Kugan, finns Wilmas blod.

Jag svär på koranen att jag inte har någon aning, jag vet inget. Jag svär att jag älskade Wilma
mer än Tishko, jag skulle aldrig göra något sådant.
sida 719
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in