2020-05-19, 12:51
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Dina källor hade ju väldigt detaljerade uppgifter om hans sexköp, vet de inte hur ofta han har för vana att göra det?

Jag hade ett kort telefonsamtal med en gammal kollega, där jag upplysningsvis hörde mig för. Hans kommentar var bla att Paolo är frekvent kund hos stadens horor. Det talar emot Paolos egna påstående om att det var första gången. Jag litar trots allt mer på en polis än PR själv.
Citera
2020-05-19, 12:53
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Japp han är som den manliga varianten av Isabella Löwengrip. Mycket snack och lite verkstad.

Jag skulle tro att han har hyrt en vingård, kallar den för sin i programmet, i media och inför alla. Så där kan räkna bort att han skulle få in pengar om han skulle sälja.

Och de här 200 anställda i flera företag är naturligtvis också trams.

Hur bor han? Har han en fin villa eller lägenhet han kan omsätta i pengar? Det kan ju vara så att han vill utomlands nu ett tag i alla fall. Till det måste han ha kontanter. Vet inte alls hur han bor.

Jag läste i tråden att han har en villa som han styckat av så att han och frun har halva tomten var. I Nacka. Men vet inte om det är sant. Han har varit mycket i restaurangen i Hammarby sjöstad, som är nära till Nacka. Och han har promotat sina matvaror i gallerian i Nacka Centrum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Du jag vet inte jag kan visa både anektodiskt och via studier att ensamt föräldraskap är dåligt men i till exempel usa kommer ju brottslingar ofta från just singelmorsor. Till skillnad från dig är alla jag vet som växt upp med singelmorsa passiva eller gör småbrott hit och dit, lallargenerationen. synd!

Det är ju jobbigt de här, hur lätt är det för honom sälja av huset sitt nu med corona? Hur har bostadsmarknaden påverkats och hur påverkar detta paolo om han vill sälja sina tillgångar i sverige och fly landet? Han borde ju verkligen bara skita i allt och dra utomlands i nåra år!!
Huset är dessutom inte stort och ligger nog tämligen nära grannhuset med tanke på att det krävdes en mur för att minska insyn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungsbacken
Jo, finns en rättvisa i att hans beteende äntligen slår tillbaka mot honom. Men nu sker det på fel sätt. Och för mig är det relevant om saker går till på rätt sätt, även om min sympati för honom inte är så hög och jag småler lite åt det inträffade.

Så är det och vi går gärna bakom ryggen och är konflikträdda. Därför passar det utmärkt när det är en offentlig person det handlar om, som få människor känner privat.

Konflikträdda var rätta ordet.
Det rådande tillika infekterade PK klimat som råder gör ju inte saken bättre.
Nu har man inte längre rätten att ha en åsikt, än mindre vädra samma åsikt om den kan uppfattas som "kränkande."
Svensken har blivit mer skitnödig än någonsin.
Citera
2020-05-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Man kan väcka åtal på distans. Och beroende på var han befinner sig och Sverige har ett utlämningsavtal kommer honken att ta honom och skicka hem honom. Så han måste inte bara tänka på att riskera coronasmitta utan även att utlämnas.

Om han inte hade gjort det uttalandet om att kvinnan kan ha varit dittvingad och inte ville sälja sex hade ingen utredning om oaktsam våldtäkt gjorts.

Och även om, som jag tror, blir friad från det har han ju målat upp den bilden i folks skalle, vilket är så dumt så man tror inte det är sant. Varför gjorde han det?

Så preskriptionen betyder ingenting om åtal ändå kan väckas?! Vad krävs för väcka åtal då, hur mycket bevis?

Ja varför? Bläddrade igenom i tråden och någon tyckte det kan varit för att bekräfta allmänhetens bild av prostitution när han försökte be om ursäkt? Vet inte , låter ju korkat oavsett! Varför sa han inte jag har köpt sex och det är ett sexmissbruk och jag behöver gå till en psykolog! Hade ju räckt så långt! MEN! Det blir kanske problem? Någon av poliserna som tog honom kanske väljer att berätta för tidningarna att det rör sig om en utsatt flicka (alla poliser kallar alla horor utsatta!)? Då blir det ju trubbel för roberto ENDÅ? Frågan är om han verkligen skulle undvikti denna häxjakt om han inte sagt det han gjorde! Men sluppit misstanke om oaktsam våldtäkt hade han nog gjort! Eller?
Citera
Medlem
Citat:
är det 10 eller 15 år bestäm dig !

Nu handlar det om oakstam våldtäkt så hur fan har du fått det till grov vådlätk! man blir ju vansinning när du skriver såhära !! ha ha ha paolo riskerar väl för fan inte 15 år preskriptionstid??

Sluta använda droger. De fuckar upp din tankeförmåga!

Oaktsam våldtäkt = våldtäkt = 10 år

GROV våldtäkt = 15 år.

Man "riskerar" inte någon preskriptionstid. Man riskerar ett straff. Preskriptionstid är inte lika med straff..

Tur att du själv inte är kriminell ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Finns det nåt uppskattat värde på detta hus ? Tror du det räcker för att hålla sig utomlands i det tysta? Tror jag fel att han verkar rik och lätt borde kunna hyra nå o trycka i nå lägenhet i italien i flera år utan problem utan att jobba?

Han bör ju kunna hyra ut det i alla fall och leva på de pengarna på annan ort. Om det är nu vad han skulle vilja.

Hans förra fru är ju VD i i bolagen bakom Paolo Roberto så från är vad han kan hämta från företagen nu. När man gör bort sig på den här nivån så brukar man bara gå sin väg.

Lena Arrelöv får ju också problem genom att det är hon som har satsat på Roberto, tänker att hon inte är så glad i dag på honom.

Givet att Lena Arrelöv är vd i bolagen bakom Paolo Roberto så utgår jag från att det är hennes smarta hjärna som byggt upp alla dessa verksamheter och lyckats hålla ihop varumärkena på ett fantastiskt sätt och på så sätt skapa både matlagningsprodukter som saluförs i handeln

och även sälja Paolo Robertos namn till en rad varumärken som nyttjade hans namn i sin kommunikation.

Man har inte tagit genvägar och sålt ”Paolo” till företag eller varumärken som inte har något gemensamt med den strategi man har sett. Här har man arbetat långsiktigt och strategiskt med att bygga varumärkena kring Paolo Roberto och på ett smart sätt hållt ihop kärnvärdena i varumärket.
Citera
2020-05-19, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sluta använda droger. De fuckar upp din tankeförmåga!

Oaktsam våldtäkt = våldtäkt = 10 år

GROV våldtäkt = 15 år.

Man "riskerar" inte någon preskriptionstid. Man riskerar ett straff. Preskriptionstid är inte lika med straff..

Tur att du själv inte är kriminell ;-)

Jag är drogfri sen 4 år ! Mitt enda missbruk i livet är med horor, precis som paolo!

Ok då blev det tydligt tack ska du ha vännen ! ha ha ha jag blev förvirrad!

Jar äg väl kriminell enligt rådande lagstifning. Som tur är får jag bara böter och ingen bryr sig om en nerknarad idiotbög som mig själv så det är nog ganska lugnt för mig även om jag åker dit! Tur att jag inte jobbar som förskollärare eller nåt för då hade jag nog blivit sparkad om jag blev gripen, dom hade väl tyckt jag är nån slags pedofil eller något!

Räckte det verkligen för paolo att bli kickad av alla sina jobb? Är dom för brott skäl nog att bli sparkad? Eller han kanske hade något osäkert anställningsavtal!!
Citera
2020-05-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag läste i tråden att han har en villa som han styckat av så att han och frun har halva tomten var. I Nacka. Men vet inte om det är sant. Han har varit mycket i restaurangen i Hammarby sjöstad, som är nära till Nacka. Och han har promotat sina matvaror i gallerian i Nacka Centrum.

Fast det är hans tidigare hustru Lena Arrelöv som har skapat märket Paolo Roberto. Som han nu har totalsabbat. Hon är nog inte särskilt glad på honom nu. Man undrar om hon kan hålla PR skadeskyldig genom sitt totalt idiotiska beteende?

Givet att Lena Arrelöv är vd i bolagen bakom Paolo Roberto så utgår jag från att det är hennes smarta hjärna som byggt upp alla dessa verksamheter och lyckats hålla ihop varumärkena på ett fantastiskt sätt och på så sätt skapa både matlagningsprodukter som saluförs i handeln och även sälja Paolo Robertos namn till en rad varumärken som nyttjade hans namn i sin kommunikation.

Man har inte tagit genvägar och sålt ”Paolo” till företag eller varumärken som inte har något gemensamt med den strategi man har sett. Här har man arbetat långsiktigt och strategiskt med att bygga varumärkena kring Paolo Roberto och på ett smart sätt hållt ihop kärnvärdena i varumärket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag hade ett kort telefonsamtal med en gammal kollega, där jag upplysningsvis hörde mig för. Hans kommentar var bla att Paolo är frekvent kund hos stadens horor. Det talar emot Paolos egna påstående om att det var första gången. Jag litar trots allt mer på en polis än PR själv.
Är din gamla kollega polis? Varför har inte PR gripits tidigare om det är känt att han "är frekvent kund hos stadens horor"?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cateatdog
Ok. Så vad är vänster för dig?
Om jag skulle dra till med en killgissning, som är helt orelevant, så skulle jag sätta honom som M.

Är rätt säker på (försökte googla fram det) att pb sa i p3 att han blev utstött i SR-huset för han inte röstade rött och att han påtalat att SR är en kommunistklubb.

Nu förstår jag att din agenda är att det är sossigt att knulla horor. Jag är själv inte röd men ditt sätt att göra politik av detta blir bara löjligt.
Du övertygar alltid någon kanske.

Hans politiska tillhörighet är väll ointressant i sammanhanget?
Jag mena att tokvänsterns all invandrarförebilder, som man fört fram, visar sig inte riktigt dela värdegrunden. Soran, Paolo, Reza Maddog, Miljöpartiets muslimer etc .....

You get it?

Så blir det när man lever i ett ideologiskt lala-land istället för i verkligheten.
Citera
Medlem
K-Glitchens avatar
Jag hatar svensk press. Dom är som iglar och drar sig inte för att redan sparka på den som ligger och blöder.
Men å andra sidan..

lite karma här.

Paolo, en man som misshandlat människor och förmodligen förnedrat en och annan människa också. Nu får åtminstone dom lite upprättelse.

Personligen tror jag ingen bryr sig egentligen. Han knullade en hora med siliconpattar som på EGET bevåg knullade för pengar. Big deal?
Horan säger att hon mår dåligt. Ja kanske det.. Men inte för att hon knullade med torskar. Hon sörjer nog att hennes arvode på 3000 kr / timme är borta.
I hennes hemland får hon ge avsugningar för 20 spänn.

Varför i helvete är man så jävla dum när man har så många företag och en buisiness i sitt namn att man riskerar att gå till en hora på östermalm? Han är så jävla dum så han får skylla sig själv. Det tar en timme att flyga till danmark... Halva priset och helt lagligt. idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in