Citat:
Ursprungligen postat av
Harrywinston
Kan inte svara på dina frågor tyvärr men vill du dela med dig av hur mycket du spenderar för att få erbjudandet? Är det något speciellt mönster som gör att du blir erbjuder kortet kanske eller är du en kändis eller något?
Råder ju många myter om vem som blir erbjuden kortet. Definitivt hög prestige. Hur reagerar kassörskorna på Ica när du flashar kortet? Borde ju börja droppa ner på golvet från stolen där de sitter så fort du halar upp det.
Första gången jag blev erbjuden kortet hade jag runt 1,5-2 mil i spend under 4-5 års tid. Det allra mesta utlägg för jobbet men även ett par Rolexklockor och en del annat privat. Utläggen var mest resor, hotell och hyrbilar.
Numera är jag företagare och tar en hel del på kortet, dock lägre nu än förra gången. Kanske 1,2-1,5 mil per år. Också resor, hotell, hyrbilar med mera. Privata spenden är inte superhög då jag numera lever vanligt svenssonliv och sparar pengar istället.
Är absolut inte kändis men googlar man mitt namn så har jag varit med i flera tidningar genom jobbet, bland annat DI och SvD. Man kan ju såklart även kolla omsättning och vinst på företag. Har ett ovanligt svenskt efternamn. Inget adligt alls men med flera framstående individer genom historien. Har några gator/platser uppkallade efter oss men tror inte gemene man har en aning om släkten så tror faktiskt de endast gått på spend.
Nu har jag inte fått det nya kortet än men förra gången var det ingen särskild uppmärksamhet förutom av andra snubbar. Får se hur det blir denna gången. Kortet är väl lite mer välkänt idag?
Fråga på om du undrar något.