2020-05-19, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Svenska kvinnor fattar inte att dom lätt kan tjäna bra med pengar och
att sex inte är tabu på samma sätt längre.
Danska kvinnor fattar att dom kan ha två kunder i veckan och att det kan ge en extra inkomst
på 8000 kr i månaden.
Dom tycker att svenska kvinnor är dumma

Ska det vara lagligt att annonsera för att skaffa kunder och fråga män på stan.
Det finns sexmissbrukare ,berusade och sådana som knappt pratar svenska en del
kan inte få kontakt med kvinnor på annat vis.

Ska lagstiftningen fungera som en fälla som låser in män i flera år och förstör mäns liv.
Lagen är moraliskt inkorrekt och det enda syftet är att begränsa mäns sexuella frihet.

8000 haha? 2 kunder i veckan motsvarar fan 20000-25000 i månaden för en medelmåttig heldansk kvinna

förstår för övrigt inte varför någon som paolo inte gjorde så, bokade en dansk eskort att åka hit till ett hotell elelr något sånt. väldigt diskret, garanterat att hon inte vet vem han är. ingen skulle märka något. dyrare ja men han har väl pengar...
Citera
2020-05-19, 11:53
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Lägg av själv sluta påstå saker jag inte har sagt. Ja, Paolo har köpt sex av henne, liksom antagligen väldigt många andra män. Du verkar vilja få det till att just Paolo skulle ha skadat henne fysiskt eller psykiskt. Det vet vi inte och hennes uttalande tolkar inte jag som att hon mår dåligt för att Paolo agerade svinigt mot henne på annat sätt än att han köpte sex.

Nej det vet vi inte. Men jag tror det. Och du tror inte kvinnan mådde dåligt innan/under/efter Paolo knullade henne. Vi tror helt enkelt olika.
Citera
2020-05-19, 11:54
Medlem
GW tror att Paolo är en mycket erfaren sexköpare.

Citat:

För professorn har det varit plågsamt att bevittna Robertos agerande. Och att det skulle vara första gången tv-profilen köper sex tror han inte på överhuvudtaget.

– Sannolikheten att du ska åka fast på det sättet han gjorde, det vill säga tas fast på bar gärning, det är en på miljonen.

Citera
2020-05-19, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Jag skulle ju ej lita på AB faktiskt. Men vadå om dom ändå har fått fram info om henne o intervju etc så måste dom väl nu veta om det var fråga om trafiking, halick el bordelmamma o dyl el om hon verkade på egenhand. Vad vet man isf?

Om hon ej var hittvingad så är ju problemet fattigdom enligt dig? Dvs hon var enligt strukturella situationer tvungen att ta detta kneg. Hade hon ej varit här hade hon ju således svält & det tycker du hade varit bättre isf? Ger du själv pengar till fattiga moldavier o dyl föresten? Hon kunde omöjligt få ett slitigt kneg i en fabrik? Som sagt vill gärna veta bakgrunden.
Men om det nu är ett vanligt sprutluder sas så förstår jag inte hur sånna som dej löser problemet genom att demonisera köparna. Där i mot håller jag med om att familjefäder som är otrogna via detta är några smutsiga svin.

Jag skulle inte heller lita på AB.
Samtidigt kan de ju inte skriva det rakt ut i tidningen, eftersom polisundersökning pågår.

Hur som helst är det fruktansvärt klantigt av PR att överhuvudtaget sätta sig i den sitsen att han figurerar i dessa polisförhör och har blivit en paria istället för en frontfigur.

Snacka om att spola bort sina chanser.
Citera
2020-05-19, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Men lägg av. Du anser inte att Paolo har något med hennes säljande av fitta att göra? Det är ju för fan han som köpt den.

Skulle det ine vara förnedrande för henne om ingen ville ha det hon sålde?
Citera
2020-05-19, 11:59
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merkhur
Skulle det ine vara förnedrande för henne om ingen ville ha det hon sålde?

Absolut inte. Då skulle hon jobba med något annat.
Citera
2020-05-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Kloka ord.

Nu är Paolo Roberto ansiktet utåt för något helt annat, där vi ser konsekvenserna. Allt tas ifrån honom. Det finns samband som folk bortser ifrån, och som visar att även i denna fråga, är svenskarna ett delat folk som inte delar samma värdegrund om mänskliga rättigheter.

Det handlar om människohandel och slaveri när man på fina Östermalm kan köpa en kvinna från de fattigaste delarna av Europa. Att diskutera graden av kvinnas fria vilja gör det hela ännu sunkigare.

Att vara den rehabiliterade brottslingen var en lukrativ verksamhet i det politiska läge som råder i Sverige, där varje framgångshistoria i en i övrigt misslyckad rehabilitering- och integrationspolitik, är guld värd.

Saken handlar om slaveri, ett tema som CNN har belyst med otaliga reportage. Det handlar om hur unga kvinnor utan skyddsnät fångas in i olika träsk. Där vem som helst kan köpa en kropp. Nu har detta viktiga människorättsbrott belysts av svensk media på ett förträffligt sätt. Polisens operation "torsk" visar vilka män som köper en kvinna, till och med under en Corona epidemi, och sedan går hem till familjen och lagar mat, ligger med partnern, och nattar barnen.

Det handlar också om män som är helt utan empati, obekymrade om virus, basselusker och smittspridning. Upptäcktsrisk och påföljd har tidigare varit en kalkyl, som nu ändrats.

Genom att vara en offentlig person, och en korkad person där turen togs ifrån honom, har Paolo Roberto äntligen gjort rätt för sig,

Håller med om att sexhandel är vidrigt, men ställer mig ändå frågande till insinuationen om att hon skulle vara fattig.

Hon måste lätt ha lagt minst 200.000 på operationer och tatueringar. Gör man det om man är fattig och ”måste sälja sex för att överleva”?
Citera
2020-05-19, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du har någon konstig fantasi bild av att de utländska kvinnor som håller till i hyrda lägenheter har någon kund om dagen och sedan åker hem till sin bostad och lever ett vanligt liv, den 17 åriga tjejen som hittades i ett föregående tillslag var i Sverige i 3 veckor och hade 200 köpare

Det finns många dokumentärer och kvinnliga sexturister titta på youtube sök på Gambia.
Men dom visas ej av feministkontrolerade SVT.
Man visar gärna och ofta dom värsta eksemplen när gamla skandinaviska män gifter
sej med kvinnor från asien, syftet är ju att det ska fungera som bensin på feministbrasan.

https://www.youtube.com/watch?v=qQPhnY3qpcU
Citera
2020-05-19, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Inte en chans. Men den som lever får se.

https://www.youtube.com/watch?v=bHP2MK8GJi4&t=143s
Citera
2020-05-19, 12:03
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
du är helt fucking efterbliven
Hur är det JAG som är efterbliven när det är DU som ställer efterblivna frågor?

Du undrar alltså om man tjänar mer som lyxprostituerad på klubb på Östermalm, Grevgatan, där hyran är en mille, jämfört med att vara rumänsk sexslav i sunkig Orminge-etta?

Den som ställer den frågan är riktigt efterbliven.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckenhimself
Ska väl villigt erkänna att jag aldrig gillat Paolo särskilt mycket.
Han har gång på gång visat vem och vad han egentligen är. En våldsam man som måste hävda sig med att slåss med krogvakter och sjutton åriga grabbar.
Det är långt ifrån första gången han som vuxen man hamnar i blåsväder.
Att det här kom ut känns inte som någon direkt chock. Det har ju trots allt viskats om att han sysslat med just det här genom åren.
Samtidigt kan man ju tycka att konsekvenserna är lite väl överdrivna.
Ska man halshugga någon offentligt bör man ha så mycket som möjligt på fötterna innan.
Vi vet inte om han köpte sex av en helt vanlig prostituerad som sålde sex helt på eget bevåg. "Köpte" han däremot ett offer för trafficking förtjänar han all skit han fått ta hittills.

Håller helt med dig om allt du skriver i detta inlägg.

Enda jag kan lägga till på hans plus-konto är att jag tycker han var skön när han debatterade feminism, definitivt kan vara en inspiration när det kommer till träning, samt att han funkar som programledare i såna här smådumma underhållningsprogram på TV. Hur han hanterat skilsmässan med sin exfru i relation till barnen verkar också ha gått till på ett bra sätt. Men privat har han också en del andra egenskaper som sagt, det var inte bara ungdomsgrejer som han växte ifrån.

Och ja, angående hor-köpet: om någon är tvingad eller inte är en mycket större skiljelinje moraliskt än om nån har sex för pengar eller inte. Det är där domen egentligen borde falla, istället faller domen (den moraliska) direkt vid sexköpet som likställs med våldtäkt. Sverige 2020.
Senast redigerad av Ljungsbacken 2020-05-19 kl. 12:15.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Japp han är som den manliga varianten av Isabella Löwengrip. Mycket snack och lite verkstad.

Jag skulle tro att han har hyrt en vingård, kallar den för sin i programmet, i media och inför alla. Så där kan räkna bort att han skulle få in pengar om han skulle sälja.

Och de här 200 anställda i flera företag är naturligtvis också trams.

Hur bor han? Har han en fin villa eller lägenhet han kan omsätta i pengar? Det kan ju vara så att han vill utomlands nu ett tag i alla fall. Till det måste han ha kontanter. Vet inte alls hur han bor.

Här kan du få titta på hans villa:

https://skonahem.com/inspirerande-hem/paolo-roberto-det-ar-en-filosofisk-princip-att-inte-ha-soffa-jag-har-brottarmatta/

Exfrun har flyttat ut från sin villa (på samma tomt) och bor i en liten 3:a på Södermalm.

Inget lyxboende för någon av dem med andra ord.

Och sambon som kanske är nuförtiden exsambo bor i Vasastan i en etta på 26m2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in