Citat:
Ursprungligen postat av
Beckenhimself
Ska väl villigt erkänna att jag aldrig gillat Paolo särskilt mycket.
Han har gång på gång visat vem och vad han egentligen är. En våldsam man som måste hävda sig med att slåss med krogvakter och sjutton åriga grabbar.
Det är långt ifrån första gången han som vuxen man hamnar i blåsväder.
Att det här kom ut känns inte som någon direkt chock. Det har ju trots allt viskats om att han sysslat med just det här genom åren.
Samtidigt kan man ju tycka att konsekvenserna är lite väl överdrivna.
Ska man halshugga någon offentligt bör man ha så mycket som möjligt på fötterna innan.
Vi vet inte om han köpte sex av en helt vanlig prostituerad som sålde sex helt på eget bevåg. "Köpte" han däremot ett offer för trafficking förtjänar han all skit han fått ta hittills.
Håller helt med dig om allt du skriver i detta inlägg.
Enda jag kan lägga till på hans plus-konto är att jag tycker han var skön när han debatterade feminism, definitivt kan vara en inspiration när det kommer till träning, samt att han funkar som programledare i såna här smådumma underhållningsprogram på TV. Hur han hanterat skilsmässan med sin exfru i relation till barnen verkar också ha gått till på ett bra sätt. Men privat har han också en del andra egenskaper som sagt, det var inte bara ungdomsgrejer som han växte ifrån.
Och ja, angående hor-köpet: om någon är tvingad eller inte är en mycket större skiljelinje moraliskt än om nån har sex för pengar eller inte. Det är där domen egentligen borde falla, istället faller domen (den moraliska) direkt vid sexköpet som likställs med våldtäkt. Sverige 2020.