2020-05-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det bästa sättet att hjälpa barnen är förmodligen att ta ifrån Paolo vårdnaden. Han är uppenbarligen inte lämpad att ta hand om barn. Hoppas ungarna har en trevlig morsa i alla fall.
jag håller med.
Är man förälder så ska man kunna stå för bättre saker rent moraliskt och även påvisa att man gör det via handling.

Att köpa sex utav prostituerade visar på noll typ utav moral och det är inget man som ung pojke ska se som förebild heller.
Citera
2020-05-19, 11:18
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
I fallet med horan så är det moraliska brottet mot hans familj o partnet tusen gånger värre än horan som fick 1500 kr för denna uppgörelse.

Det kan man tycka. Han har alltså skadat BÅDE sina barn, partner och horan. Det kan jag hålla helt med om. Vem det är mest synd om är ointressant. Det är iaf inte Paolo.
Citera
2020-05-19, 11:21
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du såg Bentlyn eller de andra dyra bilarna eller trodde du bara på skådespelandet med tanke på att de rumänskor som berättar om sina liv på bordeller berättar att en bra månad tjänar de som någon som jobbar i butik.
Du inbillar dig väl inte att någon skulle berätta för dig hur lite de tjänar oerhört bättre för samvetet om män kan inbilla sig att dessa kvinnor lever lyxliv likt mpngmiljonärer. Var och en begriper väl att någon som kan köpa lyxbilar inte skulle tillbringa sina dagar på en bordell utan använt sina 75 tusen euro till något helt annat som gett dem något annat att försörja sig på inte minst eftersom summan skulle kunnat användas till mycket hemma i Rumänien

O du tror att hon är kababel att investera dessa pengar i ett nytt företag o dyl? Du tror ej att mycket vill ha mer? Där i mot kan jag hålla med om att just hon antagligen kan vara selektiv med vem hon har sex med men nog fan vill hon nog ej att pengarullningen ska ta slut.
Citera
2020-05-19, 11:22
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Det kan man tycka. Han har alltså skadat BÅDE sina barn, partner och horan. Det kan jag hålla helt med om. Vem det är mest synd om är ointressant. Det är iaf inte Paolo.

Hur vida horan har blivit skadad vet verkan du el jag nått om. Såvida det ej var ett trafiking offer men det är väl oklart i nuläget.
Citera
2020-05-19, 11:27
Medlem
Citat:
Inte skadat någon? Han har spöat massa folk på stan både i sin ungdom och i vuxen ålder. Flera av dessa har men för livet. Horan han knullade mår pissdåligt enligt en intervju i AB. Han har skadat jävla massa människor i sitt liv.

Nu pratade jag om sexköpet, han skadade ingen genom det fattar du väl! Det är ett brott mot staten utan offer!

Hon mår såklart dåligt för snutbögen simon förstört hennes rykte och nu kan hon inte få någon inkomst!
Citera
Medlem
Citat:
Horan han knullade mår pissdåligt enligt en intervju i AB.

Ja, men det verkar vara på grund av skammen i att bli påkommen med att sälja sex.

Citat:
Enligt honom är kvinnans mående inte bra.
– Hon mår väldigt dåligt över det som hänt och vill lämnas ifred. För henne är det otroligt skamfyllt, säger Häggström till Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...valdigt-daligt
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Ha ha ja de kan byta produktnamn och göra en annan drive för att få sälja. Roberto kan ju byta namn men det hjälper ju inte honom att få en inkomst. Han visste att det var som person han frontade produkterna och så slänger han bort det så här. Det är det som får mig att tro att det inte alls var första gången som han köpte sex. Att köpa sex är ingen big deal för mig och det är en vuxen människa som säljer och har valt det i stället för något annat. Men det här korkade sättet visar ju att karln är ju totalt pantad. För det är ju brottsligt, han har begått ett brott och då är man ingen bra reklam för matföretagen.

Undrar hur man ta reda på om han äger en vingård eller om han hyr den? Och om han har hopsparade pengar för sämre tider?

Tror att Paolo levt ett gott liv på de pengar han tjänat så han har nog inte sparat några större summor som han dra sig tillbaka på. Beträffande vingården har jag ingen aning men en viss vägledning kan man få om man ser på hans förhållande till sanningen. Han har ju pratat om hundratals anställda ett tiotal företag etc men inget var hans . Så min tro är att det inte finns någon vingård.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Hur vida horan har blivit skadad vet verkan du el jag nått om. Såvida det ej var ett trafiking offer men det är väl oklart i nuläget.

Att hon mår pissdåligt vet vi eftersom hon säger det i AB. Tror du att hon mådde skitbra dagen innan intervjun när Paolo pröjsade henne för en timmes fitta?

Nej, jag känner inte henne men om du inte är helt tappad förstår du också att det mest TROLIGA är att hon mår allmänt dåligt av att massa random snuskgubbar kommer med kuken i handen och slänger lite stålar i ansiktet på henne.
Citera
2020-05-19, 11:30
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Nu pratade jag om sexköpet, han skadade ingen genom det fattar du väl! Det är ett brott mot staten utan offer!

Hon mår såklart dåligt för snutbögen simon förstört hennes rykte och nu kan hon inte få någon inkomst!

Och jag pratade om Paolo som gång på gång blivit dömd för våldsbrott och nu för att ha knullat en hora. Tycker synd om hans barn och hoppas de har en najs morsa de kan bo med.
Citera
2020-05-19, 11:32
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Ja, men det verkar vara på grund av skammen i att bli påkommen med att sälja sex.

Och här är väl Paolo den direkt avgörande pusselbiten för varför hon mår dåligt? Alltså har han skadat henne. Kanske inte fysiskt men definitivt psykiskt.
Citera
2020-05-19, 11:36
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Att hon mår pissdåligt vet vi eftersom hon säger det i AB. Tror du att hon mådde skitbra dagen innan intervjun när Paolo pröjsade henne för en timmes fitta?

Nej, jag känner inte henne men om du inte är helt tappad förstår du också att det mest TROLIGA är att hon mår allmänt dåligt av att massa random snuskgubbar kommer med kuken i handen och slänger lite stålar i ansiktet på henne.
Jag skulle ju ej lita på AB faktiskt. Men vadå om dom ändå har fått fram info om henne o intervju etc så måste dom väl nu veta om det var fråga om trafiking, halick el bordelmamma o dyl el om hon verkade på egenhand. Vad vet man isf?

Om hon ej var hittvingad så är ju problemet fattigdom enligt dig? Dvs hon var enligt strukturella situationer tvungen att ta detta kneg. Hade hon ej varit här hade hon ju således svält & det tycker du hade varit bättre isf? Ger du själv pengar till fattiga moldavier o dyl föresten? Hon kunde omöjligt få ett slitigt kneg i en fabrik? Som sagt vill gärna veta bakgrunden.
Men om det nu är ett vanligt sprutluder sas så förstår jag inte hur sånna som dej löser problemet genom att demonisera köparna. Där i mot håller jag med om att familjefäder som är otrogna via detta är några smutsiga svin.
Citera
2020-05-19, 11:38
Medlem
Citat:
Och här är väl Paolo den direkt avgörande pusselbiten för varför hon mår dåligt? Alltså har han skadat henne. Kanske inte fysiskt men definitivt psykiskt.

Nej, det tolkar inte jag det som. Jag tolkar det som att hon mår dåligt för att hon sålt sex och det är skamfyllt. Inte som att hon mår dåligt för att just paulo har gjort något taskigt mot henne mer än att haft sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in