Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
KP säger man omtolkat något i mordskeendet, detta verkar ha varit en viktig del för att hitta en lösning. Många här har då tänkt, så borde vi också göra.
Men jag tycker vi i tråden borde ha utgångspunkten att en omtolkning på något sätt kan göra att spåren begränsas. Så då försöker vi hitta en rimlig och viktig omtolkning och ser om man får till en begränsning av spår.
Jag har då kört exemplet på hur spåren begränsas om man tolkar om så att mördaren kom förföljande utanför Skandiakvarteret. Du måste ju förstå att en omtolkning av hur mordet gick till kan få oss förstå varifrån mördaren kom till mordplatsen. Via vittnesmål kan man sedan eventuellt begränsa möjliga GM.
Det är bättre göra såna övningar än att fortsätta älta materialet på samma sätt om och om. Några bindande bevis kan inte vi hitta. Vi har förhoppningar på att KP har en bra lösning, då borde vi försöka hitta samma.
Jag håller helt med om att vi kan försöka göra en gemensam analys. Men då kan vi inte redan initialt begränsa oss kraftigt till Skandia.
PU kan ju ha tänkt helt annorlunda. Nya vittnen som sett GM korsa Sveavägen från väster, komma söderifrån etc. Tensonmannen måste ju inte vara GM.
Utgångspunkten måste vara att vi är öppna för alla slags lösningar. Läsa om alla förhör och bidra med förslag till en rimlig helhet.
Vi kan då komma till ett antagande vi själva tror på. Sen måste KP fylla på med bindande bevis mot den person han vill pekat som GM.
Brett först där alla bidrar. Sen smalare vartefter. Gör ett upprop till alla att komma med förslag.
Därefter smalna av till en punkt där alla är nöjda. Trådens slutsats.
Ett bra initiativ av dig tycker jag, men vi måste börja förutsättningslöst.