2020-05-19, 09:21
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Hur mycket pengar tror du han har? Och var kommer de ifrån? Hur många företag har han?

Många frågor och inte enbart riktat till dig utan den som vet får gärna svara.

Jag skulle tro att han har ADHD och därför inte sparat jättemycket pengar i långsiktiga sparanden. Säkert så att han har några miljoner cash nu men kanske att han behöver börja avyttra saker snart. Villan i Nacka, kanske har han några dyra fordon osv.
Förlåt för att jag inte svarade bättre på din fråga
Citera
2020-05-19, 09:22
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaffarByn163
GW tror också att hans liv hade förstörts mindre ifall han inte hade gått ut och erkänt.

Tror någon annan på det?

Jag skulle säga ja förmodligen, börjar saker läcka är det som en tickande bomb och desto mer han förnekar desto mer sprängstoff blir det den dagen det brister. GW är en klok person.
Citera
2020-05-19, 09:22
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Men du är helt säker på att hon själv skulle berätta det för Simon Häggström? Och att Simon Häggström isf berättar det för media?

I den artikeln nämns att tjejen är runt 30-årsåldern. Därmed kan vi nog en gång för alla avfärda att det INTE rör sig om den 22-åriga polska som StoppaPressarna hänvisat till.

Jag har inte sagt att jag är säker, jag skrev att det är tveksamt. Säkra kommer vi bli då en FUP släpps. Att ålder i sexannonser kan vara lite olika mot verkligheten är inget konstigt heller.

Men hade det varit fråga om trafficking hade det knappast varit fråga om vad hon väljer att berätta eller inte. Att människor från de fattiga delarna av EU tar sig till Sverige för att sitta på gatan och tigga helt frivilligt är någonting vänstern påstått länge, men att en hora från samma delar av världen inte skulle kunna åka hit frivilligt för att gnoa är tydligen jättekonstigt. Nu är det ju så att vänstern har haft en hel del fel i det och tiggare kommer hit som traffickingoffer, men inte alltid.

Ska vi försöka vänta tills vi vet mer om horan PR knullade eller innan vi är helt tvärsäkra?
Citera
2020-05-19, 09:23
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Någon här frågade hur mycket italienare Paolo är. Googlade lite snabbt och pappan är italienare och de har stor släkt där nere som Paolo har gjort div matprogram med. Mamman heter Ellen så skulle tippa på att hon är svenska. Således är Paolo 50% italienare men gillar uppenbarligen att framhäva den sidan av sitt arv.

Frågan vad som återstår nu? Kommer han tvingas flytta till Italien kanske och starta upp allt på nytt i hopp om att han blir "ren tvådd" där nere. Har svårt att tänka mig att han någonsin kommer kunna återgå till sitt gamla jag här hemma i Sverige.
Citera
2020-05-19, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Jag tror att han har adhd och det leder till kicksökeri för att stimulera dopamin produktionen
i hjärnan ,impulsivitet ,sexmissbruk men även att han tänker utanför boxen och kommer på
en del bra ideer som kanske inte alltid blir slutförda.
Är han sådan?

Om han har spenderat mycket tid med sin italienska farsa kan det spela en viss roll.
Att gå till en prostituerad anses lika allvarligt som att gå på bio i latinska länder.
I Sydamerika och Spanien är man inte en hora bara för att man tagit betalt för sex en gång.
Det förekommer att farser tar med sin som på bordell i en del kulturer men
även att en morsa från Colombia köpte en hora till sin son har jag hört om.
Om det är lika vanligt och vardagligt som att gå på bio skulle du aldrig hört om att en mamma köpte prostituerad till sin son eller att pappor skulle ta med söner till bordeller. Filmer som handlar om diverse korrupta politiker, stora knarkbossar som lever lyxliv där det dräller av prostituerade visar inte att det är ok att välja mellan bio och bordell
Citera
2020-05-19, 09:26
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALZ112
Jag har inte sagt att jag är säker, jag skrev att det är tveksamt. Säkra kommer vi bli då en FUP släpps. Att ålder i sexannonser kan vara lite olika mot verkligheten är inget konstigt heller.

Men hade det varit fråga om trafficking hade det knappast varit fråga om vad hon väljer att berätta eller inte. Att människor från de fattiga delarna av EU tar sig till Sverige för att sitta på gatan och tigga helt frivilligt är någonting vänstern påstått länge, men att en hora från samma delar av världen inte skulle kunna åka hit frivilligt för att gnoa är tydligen jättekonstigt. Nu är det ju så att vänstern har haft en hel del fel i det och tiggare kommer hit som traffickingoffer, men inte alltid.

Ska vi försöka vänta tills vi vet mer om horan PR knullade eller innan vi är helt tvärsäkra?

Ursäkta att det upplevdes som att jag lade ord i munnen på dig. Jag menade det som en retorisk fråga att du var tvärsäker, inte att du påstått det.

Jag ville bara nyansera den bild av att det verkar blivit en trådsanning att det rörde sig om en polsk lyxhora när det i själva verket finns en rad bevis EMOT det påståendet och INGA bevis FÖR.

Hoppas det blir en FUP av det hela så vi får veta mer! Känns tyvärr väldigt troligt att det stannar vid strafföreläggande.
Citera
2020-05-19, 09:29
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Jag har noterat att många här försvarar Paolo Roberto väldigt aggressivt. Det sprids halvsanningar och lögner om att det rör sig om en polsk lyxhora, brottet förminskas och relativiseras.

Jag bryr mig inte jättemycket om sexköpslagen. Är egentligen personligen för att avkriminalisera köp av sex.

Men jag är faktiskt genuint förvånad över hur många fans han har här på Flashback. Ni brukar ju annars vara ett så blodtörstigt gäng när en rik kändis trampar i klaveret.

Kan någon av er som är pro-Paolo på ett artigt och trevligt sätt förklara varför du försvarar honom? Jag orkar inte bråka så gör det gärna mer trevlig ton. Jag själv är som sagt ganska neutral men tycker alltid det är snaskigt när sånt här händer. Eventuellt att jag stört mig lite på hans hurtighet genom åren men det är småpotatis jämfört med hur mkt jag stört mig på exempelvis Linnéa Claesons extrema självgodhet.

Dom kändisar som får skit har ju ofta gjort något allvarligt, exempelvis våldtäkt. I Paolos fall finns inget offer. Det störande är ju den antidemokratiska lagen som satt Paolo i blåsväder från början. Han var ju avslöjad och hamnar i ett register.

Han är ett svin i mina ögon mot Elin, men drevet mot honom har tappat alla proportioner. Drevet ska vara samma som om han varit otrogen.
Citera
2020-05-19, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Någon här frågade hur mycket italienare Paolo är. Googlade lite snabbt och pappan är italienare och de har stor släkt där nere som Paolo har gjort div matprogram med. Mamman heter Ellen så skulle tippa på att hon är svenska. Således är Paolo 50% italienare men gillar uppenbarligen att framhäva den sidan av sitt arv.

Skotsk-svensk..
Citera
2020-05-19, 09:35
Citat:
Ursäkta att det upplevdes som att jag lade ord i munnen på dig. Jag menade det som en retorisk fråga att du var tvärsäker, inte att du påstått det.

Jag ville bara nyansera den bild av att det verkar blivit en trådsanning att det rörde sig om en polsk lyxhora när det i själva verket finns en rad bevis EMOT det påståendet och INGA bevis FÖR.

Hoppas det blir en FUP av det hela så vi får veta mer! Känns tyvärr väldigt troligt att det stannar vid strafföreläggande.

Varför tyvärr? Var/är hon här på eget bevåg så har PR inte gjort någonting speciellt märkligt över huvud taget och kvinnan är inte offer för någon annan än sitt eget omdöme. Jag är helt säker på att det finns alternativ till att sälja sex även för fattiga kvinnor från Moldavien som inte är utsatta för tvång. Det är väl det som är det sjukaste i den här soppan hur hon per automatik tas ifrån sin agens och saknar allt ansvar för sin situation per automagi. Jag kallar det ganska kvinnofientligt att tilldela henne den rollen.

Men den som lever får se.
Citera
2020-05-19, 09:36
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Hur mycket pengar tror du han har? Och var kommer de ifrån? Hur många företag har han?

Många frågor och inte enbart riktat till dig utan den som vet får gärna svara.

Företag, ingen aning men han verkar ju få kicken från de flesta han är inblandad i, äger han ens vingården den står väl något bolag för ?

Det kommer väl kosta någon mille för att slippa bli påsatt de närmsta åren bakom galler men sen kommer han nog ha det relativt bra iaf om man mäter med normala mått.
Citera
2020-05-19, 09:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Dom kändisar som får skit har ju ofta gjort något allvarligt, exempelvis våldtäkt. I Paolos fall finns inget offer. Det störande är ju den antidemokratiska lagen som satt Paolo i blåsväder från början. Han var ju avslöjad och hamnar i ett register.

Han är ett svin i mina ögon mot Elin, men drevet mot honom har tappat alla proportioner. Drevet ska vara samma som om han varit otrogen.

Men återigen. I andra länder är det inte ett brott att misshandla sina barn. I Sverige är det. I vissa länder får man tugga kat - här anses det vara en drog.

Vill man dricka sprit då ska man bo i ett land där man inte blir piskad offentligt för det.

Paolo FÅR ju välja. Ingen som tvingar honom att leva under "antidemokratiska lagar".. Men han tycks ju vilja bo här och inte någon annanstans - annars hade han ju flyttat.
Citera
2020-05-19, 09:41
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Kan vara så. Det kan även vara så att pimpen gav samtycke medans hon hävdar att hon inte gav samtycke. Samtycket är inte avgjort så enkelt.
Har hon tjafsat med hallicken så är det en sak mellan henne och denne, och inte mellan henne och PR.
Begreppet ”samtycke” har varit uppe för diskussion i samband med att Samtyckeslagen klubbades igenom, så ja, det är komplicerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in