Citat:
Ursprungligen postat av
Lava
Du missförstår mig, jag tar tid på mig att välja man med omsorg. Jag sållar direkt ut alla som redan inledningsvis signalerar dåliga förutsättningar - för att kunna ta uppförsbackarna som kommer.
Aha ok! Då förstår jag! Sorry.

Detta är ju helt normalt. Dem man finner attraktiva först är naturligtvis dem man vill lära känna bättre för att ta reda på om de verkligen är så bra som de verkar. Det i sin tur är det ju bara att låta ta sin tid. Ja även det förstnämnda, att finna den där som gör en attraherad, är väl inget som nödvändigtvis sker på momangen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Victus
Problemet till allt detta är killar just som mig som väljer att ändå träffa många tjejer vi inte är intresserade av mer än för sex. Detta skapar i sin tur en dynamik där tjejerna tror att de faktiskt kan få en relation med alla killarna som är intresserade av sex med dem. Det resulterar i att de bara går på dejter med killar över sin egen liga. Grunden till detta problem är att tjejer har samma krav på killen för sex och relation medan killen har mycket lägre krav för sex än vad han har för en relation. Resultatet blir dock att båda blir missnöjda eftersom tjejerna bara träffar killar som vill ligga runt och killarna aldrig träffar tjejer som dem själva kan bli intresserade av som ger dem en chans.
Det här är en konsekvens av att man inte längre håller äktenskapet i ära i det här landet. D.v.s. allt färre gifter sig, och när de väl gör det har det allt som oftast hunnit gå mååånga år sen de blev i lag med varann. Dessförinnan ligger man runt så det står härliga till. Varför ska man bry sig om varann när man har inställningen att den andra parten bara är ute efter lite knulla tills den tröttnar och drar vidare liksom? Gentemot äktenskapet där man älskar varann och lever tillsammans och får både sexet, sängvärmen, ömheten och mycket mer därtill. Om de flesta begränsade sina älskogar till endast inom äktenskapet skulle det vara mycket enklare att hitta någon som går att lita på. Och färre skulle leva olyckliga liv där man hela tiden blir dumpade av varandra, med den förtvivlan som ofta verkar följa för åtminstone en av de inblandade.
Citat:
Ursprungligen postat av
ballgag
Nej, faktiskt inte. Vet om Stig-Helmer-typer som fått till det. Däremot kan det vara en utmaning att leva med en kvinna med allt vad det innebär om man aldrig övat på det tidigare.
Detta är något som absolut stämmer! Att leva i ett förhållande är inte nödvändigtvis en dans på rosor och kräver både sin man och sin kvinna för att det ska fungera. Alla singlar borde ta detta i beaktande. Ett förhållande har sitt pris och frågan är om man är villig att betala det.