2020-05-18, 19:05
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
Problemet har inte så mycket att göra med om du är introvert eller extrovert. Hur jag vet? Jag är introvert.

1. Hitta en kompiskrets killar som har sunda värderingar. Gå ut med dem. Gör det typ minst 10 gånger.
2. Efter tionde gången är du varm i kläderna så börja snacka med tjejer. Förvänta dig inget av en enkel anledning: Av tio tjejer så är nio inte din typ.
3. När du börjar få en hum om vilken typ av tjej som du faktiskt passar med (förmodligen en extrovert tjej men finns chans att det är en introvert också) så kan du bli mer effektiv när du går ut och söka kontakt med tjejer som är din typ istället för att ödsla en massa tid på randoms.
4. Win.
Det är inte bara hitta en kompiskrets sådär och sedan börja gå ut ofta efter 30. Det görs sällan i våran ålder numer. Och varför tror du att en introvert passar med en extrovert tjej?

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
TS är 30+. Det finns inga "kompiskretsar" att hitta och "gå ut med" i hans ålder. Män 30+ sitter hemma med familjen.
Precis så.
Citera
2020-05-18, 19:10
Medlem
Etta.Places avatar
Citat:
Envar är ju fri att göra sina val, men det kan ju få trista konsekvenser när alltför många gör det. Kvinnor som endast jagar män som är snyggare än de själva är lyckas naturligtvis inte jättebra på dejtingmarknaden. Men ibland har snyggokillarna inte fått ihop det med någon annan och hon får chansen till åtminstone ett kortare förhållande. Män sänker vanligen kraven tills de hittar någon.

Men eftersom många kvinnor inte sänker sina krav utan då tydligen nöjer sig med något kortare förhållande då och då, så blir ju en massa män utan magrutor över som aldrig får till något förhållande. Kvinnorna har ändå gjort ett val och får stå sitt kast. Männen har bara blivit bortvalda.

Magrutor kan du ju iofs skaffa, om du verkligen vill ha kvinnor som baserar sina val på sådant. Vilket jag skulle ha full förståelse för att du inte vill, men då har ju även du gjort ett val.
Citera
2020-05-18, 19:12
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Magrutor kan du ju iofs skaffa, om du verkligen vill ha kvinnor som baserar sina val på sådant. Vilket jag skulle ha full förståelse för att du inte vill, men då har ju även du gjort ett val.
Problemet som 40+ man är att de flesta kvinnor som finns på marknaden verkar kräva magrutor. Ni som inte gör det har träffat någon sedan länge.
Citera
2020-05-18, 19:23
Medlem
HeltKlarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Du missförstår mig, jag tar tid på mig att välja man med omsorg. Jag sållar direkt ut alla som redan inledningsvis signalerar dåliga förutsättningar - för att kunna ta uppförsbackarna som kommer.
Aha ok! Då förstår jag! Sorry.
Detta är ju helt normalt. Dem man finner attraktiva först är naturligtvis dem man vill lära känna bättre för att ta reda på om de verkligen är så bra som de verkar. Det i sin tur är det ju bara att låta ta sin tid. Ja även det förstnämnda, att finna den där som gör en attraherad, är väl inget som nödvändigtvis sker på momangen.

Citat:
Ursprungligen postat av Victus
Problemet till allt detta är killar just som mig som väljer att ändå träffa många tjejer vi inte är intresserade av mer än för sex. Detta skapar i sin tur en dynamik där tjejerna tror att de faktiskt kan få en relation med alla killarna som är intresserade av sex med dem. Det resulterar i att de bara går på dejter med killar över sin egen liga. Grunden till detta problem är att tjejer har samma krav på killen för sex och relation medan killen har mycket lägre krav för sex än vad han har för en relation. Resultatet blir dock att båda blir missnöjda eftersom tjejerna bara träffar killar som vill ligga runt och killarna aldrig träffar tjejer som dem själva kan bli intresserade av som ger dem en chans.
Det här är en konsekvens av att man inte längre håller äktenskapet i ära i det här landet. D.v.s. allt färre gifter sig, och när de väl gör det har det allt som oftast hunnit gå mååånga år sen de blev i lag med varann. Dessförinnan ligger man runt så det står härliga till. Varför ska man bry sig om varann när man har inställningen att den andra parten bara är ute efter lite knulla tills den tröttnar och drar vidare liksom? Gentemot äktenskapet där man älskar varann och lever tillsammans och får både sexet, sängvärmen, ömheten och mycket mer därtill. Om de flesta begränsade sina älskogar till endast inom äktenskapet skulle det vara mycket enklare att hitta någon som går att lita på. Och färre skulle leva olyckliga liv där man hela tiden blir dumpade av varandra, med den förtvivlan som ofta verkar följa för åtminstone en av de inblandade.

Citat:
Ursprungligen postat av ballgag
Nej, faktiskt inte. Vet om Stig-Helmer-typer som fått till det. Däremot kan det vara en utmaning att leva med en kvinna med allt vad det innebär om man aldrig övat på det tidigare.
Detta är något som absolut stämmer! Att leva i ett förhållande är inte nödvändigtvis en dans på rosor och kräver både sin man och sin kvinna för att det ska fungera. Alla singlar borde ta detta i beaktande. Ett förhållande har sitt pris och frågan är om man är villig att betala det.
Citera
2020-05-18, 19:34
Medlem
HeltKlarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeropatra
Det är inte bara hitta en kompiskrets sådär och sedan börja gå ut ofta efter 30. Det görs sällan i våran ålder numer.
Den här iakttagelsen har jag också gjort. Man har sina kompisgäng från tonåren en bit upp i 20-års åldern och därefter tunnar det ur mer allteftersom alla bildar sina familjer med allt vad det innebär. De orkar helt enkelt inte bry sig om det gamla kompisgänget längre, det finns ungar därhemma som måste tas om hand, hus som måste donas med, och så vidare.

Då säger jag som såhär, låt dem sitta därhemma med sina skrikande ungar. Har man klarat sig förbi det där upp i 30-års åldern och fortfarande är singel har man möjligheten att bygga sig ett betydligt mer originellt och intressantare liv. Det förutsätter dock att man är villig att offra familjelivet till förmån för något annat. Vilket, skulle jag säga, i sin tur fordrar att man har ett verkligt intresse av någonting specifikt man vill utföra. Men, du har fortfarande tid att fundera, eftersom du är man. Det är kvinnorna det börjar bli bråttom för i den åldern om man vill hinna avla ungar.
Citera
2020-05-18, 22:31
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Jag tror mig ha sett undersökningar tidigare, men man sparar ju inte på länkar. Vi får nöja oss med att det stämmer med våra egna olika bekantskapskretsar så länge.

Kvinnor verkar i högre grad trivas med att vara singlar (dock brittisk undersökning):
https://www.mintel.com/press-centre/...d-to-49-of-men

Svenska kvinnor +50 år trivs med att vara singlar, de kryddar tillvaron med lösa förbindelser och älskare:
https://www.forskning.se/2010/10/26/...s-som-singlar/
Citera
2020-05-18, 23:24
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Problemet som 40+ man är att de flesta kvinnor som finns på marknaden verkar kräva magrutor. Ni som inte gör det har träffat någon sedan länge.

Så kan det vara, eller så är det inte rätt läge i livet för en relation. Gissar att det finns fler kvinnor som inte tycker att magrutor är något att sträva efter, men som du säger, antingen är dom upptagna redan, eller så behöver dom ingen relation, eller ett tredje alternativ, så är vi inte den kvinnan som mannen lägger märke till.
Citera
2020-05-19, 00:27
Medlem
Citat:
Kvinnor verkar i högre grad trivas med att vara singlar (dock brittisk undersökning):

Svenska kvinnor +50 år trivs med att vara singlar, de kryddar tillvaron med lösa förbindelser och älskare:
Forskning utförd av kvinnor spm själva är 50 plus. I verkligheten: Självmord ökar i denna grupp där dressa kvinnor har gett upp sedan lång tid och rationaliserar sitt livsmisslyckande enligt ' surt, säger räven om rönnbären'. De där älskarna är nog inte så lätta att hitta utan det är nog till att betala en afghan som gäller.
Citera
2020-05-19, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Gissar på att det är enklare att hitta en seriös partner via kompisar och deras umgänge.
Citat:
Ursprungligen postat av mdealer
1. Hitta en kompiskrets killar som har sunda värderingar. Gå ut med dem. Gör det typ minst 10 gånger.

Tänk om man inte har de här kompiskretsarna att gå ut med osv öht då. Det gör ju saken ca 20 gånger svårare. Det är dessutom ingenting som är särskilt lätt att "bara skaffa" hur som helst.
Citera
2020-05-19, 06:32
Moderator
pbos avatar
Citat:

Tack!

Jag har bara läst länknamnen och inte artiklarna, men nummer två är ju också inne på något viktigt: skillnaden för ensamma ensamma kvinnor och män. Andra artiklar har beskrivit hur kvinnor som levt ensamma, men inte gillat det, ändå ofta säger "ja fast älskare hade jag ju förstås". Ensamma män har däremot sällan älskarinnor. Som man blir singellivet oftast också helt sexlöst.

Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Så kan det vara, eller så är det inte rätt läge i livet för en relation. Gissar att det finns fler kvinnor som inte tycker att magrutor är något att sträva efter, men som du säger, antingen är dom upptagna redan, eller så behöver dom ingen relation, eller ett tredje alternativ, så är vi inte den kvinnan som mannen lägger märke till.
Varför kan inte kvinnor lägga märke till män ibland i så fall?
Citera
2020-05-19, 11:46
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettbranamn
Tänk om man inte har de här kompiskretsarna att gå ut med osv öht då. Det gör ju saken ca 20 gånger svårare. Det är dessutom ingenting som är särskilt lätt att "bara skaffa" hur som helst.

Nä, det är sant, då blir allting så mycket svårare om man inte har några kompisar. Men då kanske man får försöka hitta någon eller några kompisar först, för att inte vara helt ensam?
Säger inte att det är lätt, men gissar att alla behöver kompisar eller vänner?
Citera
2020-05-19, 11:51
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Tack!

Jag har bara läst länknamnen och inte artiklarna, men nummer två är ju också inne på något viktigt: skillnaden för ensamma ensamma kvinnor och män. Andra artiklar har beskrivit hur kvinnor som levt ensamma, men inte gillat det, ändå ofta säger "ja fast älskare hade jag ju förstås". Ensamma män har däremot sällan älskarinnor. Som man blir singellivet oftast också helt sexlöst.

Varför kan inte kvinnor lägga märke till män ibland i så fall?

Måste tillstå att jag inte minns hur jag tänkte riktigt
Men möjligen att man som kvinna är van att vara lite osynlig i b ruset av snyggare kvinnor, så att man har svårt att tro att den mannen skulle vara intresserad? Men som sagt, osäker nu på hur jag tänkte igår, så återkommer ifall jag kommer på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in