Citat:
Ursprungligen postat av
Victus
Ja alltså problemet är ju att nätdejtingen inte är i balans, som kvinna swipar du bara ja på männen som vill ha sex med dig och som man kommer bara tjejerna du kan tänka dig att enbart ha sex med swipa ja på dig. Därför är jag 100% på att kvinnorna antingen måste sänka sina krav och försöka inse detta eller så måste männen sluta ligga med allt som har ett hål typ. Det är därför som kvinnorna klagar på att killarna bara vill ha sex och killarna på att de inte hittar någon att ha en relation med.
Problemet med att vara ärlig med intentionen för den enstaka kille som är det hade inneburit att han istället fått i princip noll napp. I så fall hade alla varit tvugna att vara ärliga på samma gång. I mitt fall är det lite så att jag swipar vidare och går på dejter i hopp om att hitta någon som överraskar mig lite och jag faktiskt kan känna en stark attraktion till för något mer.
Troligen dejtar dina vänninor för snygga killar eller för unga killar. Jag har faktiskt haft en del mammor runt 40 som skriver till mig och jag brukar vara helt ärlig och fråga varför dem söker en seriös relation med någon som är mer än ett decennium yngre. Många fattar inte ens varför detta är konstigt utan tar snarare illa vid sig. Jag tror faktiskt någonstans att lika barn leka bäst dock och att dem flesta relationer fungerar bäst med två parter som är ungefär lika snygga, liknande inkomst, bakgrund, på samma plats i livet etc. Jag tror det är enormt viktigt att inse vart man ligger själv och aktivt söka personer som inte ligger "way above your league". Min uppfattning är att många tjejer gör helt fel här. Alla förväntar sig att vara "the lucky one" som fick attention från drömprinsen från en disneyfilm. När man släpper det och är okej med att personen inte kommer vara perfekt på alla plan men väljer ut dem planen man tycker är viktigast så är min upplevelse att dem flesta kvinnor som inser detta faktiskt hittar en partner snart. Dem som är fast i singelträsket bland kvinnorna är dem som har orimliga förväntningar.
Kanske det är så bland yngre, det du skriver i första meningarna?
Min väninna swipar på dom som ser trevliga ut på något sätt och som har en vettig profil, inte bara utseende, och enligt mitt tycke har hon själv en vettig profil, ärlig men ändå med glimten i ögat. Den som swipar på henne vet vad dom får, så att säga. Men det verkar svårt att hitta den där personen som det känns bra med.
Självklart bör alla vara lika ärliga med sina intentioner, annars vinner man inget. Tänker på tjejer som känner sig "utnyttjade" då det blev sex men sen inget mera, och killar som dömer ut tjejer för att hon gav sig hän redan på först dejten, där önskar jag att man antingen bara har sex om man vill gå vidare med en relation, eller att man är ärlig och säger att man bara vill ha sex, men lika villkor för båda könen såklart. För mig som utomstående så känns det som att många pratar förbi varandra, på ett eller annat sätt, att man är otydlig och säger att man får se vad det ger, vilket kan betyda vad som helst, beroende på vem som säger det.
Min väninna ser helt klart bättre ut än dom män hon dejtat, då jag faktiskt fått se bild på någon av dom. Och hon håller sig till sin egen ålder och är som sagt ärlig med att hon har barn och inte söker något tillfälligt, utan mera seriöst. Så i stort söker hon och swipar på dom i samma liga eller något under henne själv, men det är min bedömning, och att hon söker en man som själv har barn, just för att vara på ungefär samma plats i livet.
Hon har inte hängt där särskilt länge, men hon önskar hitta någon som delar hennes värderingar och som söker samma som henne.
Jag kan vara jävig, men jag tror inte att hon har orimliga förväntningar. Visst, hon väljer bort rökare, men det kan jag tycka är rimligt om man själv lever någorlunda sunt och inte röker?