Citat:
Ursprungligen postat av
RysktTrollkonto
Exakt. Därför är det viktigt att vi som samhälle, vi som har förmåga till empati och vi som anser att en människa är värd mer än de pengar man kan skinna honom på, tar den utsatta människan i försvar.
Det finns, som du skriver, utsatta människor som lever liv i ensamhet. Det finns också, som du skriver, dessvärre gott om människor som använder den ensamme mannens utsatthet till sin egen ekonomiska fördel genom att skinna honom på hans pengar som han sparat för att blott under några ögonblick slippa sin ensamhet och få lov att vara en annan mänsklig varelse nära.
Därför måste vi som samhälle visa att vi står på den ensamme och utsatte människans sida och genast sluta bestraffa och skambelägga hans längtan efter närhet.
Syftar du på att den prostituerade snor hans pengar?
Det finns ingen anledning att skambelägga ensamma människor nä. Hade det enbart varit de ensamma människor i vårt samhälle, som inte hade möjlighet till närhet på något annat håll, som köpte sex av kvinnor som har det OK ställt och arbetar med att sälja sex för att de vill och att det blir en win-win, så är det inte något direkt problem.
Verkligheten ser dock inte ut så, och det vet vi alla. Det är allsköns män som köper sex, allt från kändisar till gifta karlar till ensamma män. Och det är allt som oftast kvinnor som kommer från andra länder som har det betydligt sämre ställt, och det verkar svårt att säkerställa vad som är trafficking, tvång eller annan utsatthet, och vad som är fri vilja.
Sen är JAG av åsikten att sex inte bör vara till salu, jag tycker inte att det hör hemma på marknaden av produkter eller varor/tjänster som köpes och säljes, men det är ju min personliga åsikt.