Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Ja för all del.

Men jag menar att det är ingen slump att media promotar påståenden från polisen att kvinnan tycker det hon gör är skamligt.

Man vill sannolikt ha till en skärpning av straffen för sexköp.

Nu vet jag inte heller om bilderna visade rätt kvinna.

Polisen Simon som sa att hon tyckte det var skamligt har tidigare använt sin roll som polis för att kampanja för hårdare straff för sexköp. Detta är politiska aktivister i uniform.
Citera
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Man får hoppas han får stöd från sina barn i alla fall. Annars kommer nog den här herren att tacka för sig snart med en snara runt halsen.

Det är fullkomligt vidrigt att se häxjakten på Paolo med tanke på att Sverige annars har en grundidé om att alla förtjänar en andra chans, t o m våldtäktsmän, pedofiler, mördare, terrorister you name it.

Men Paolo har man bestämt sig för att driva till självmord för att han köpt sex av en kvinna som sålde sex innan och kommer fortsätta sälja sex efteråt. Dessutom självmant, Paolos medverkan har inte gjort någon skillnad på hennes lidande för hon hade bara bytt ut honom mot en annan kund ändå.

Sedan får han skylla sig själv till viss del och gilla läget, men hyckleriet från samhället saknar verkligen motstycke.
Han har alltså verkat som influenser, nästan helt utan ägande i produktionen av de livsmedel som bar hans namn.

Vem vill köpa pastasåsen Horkarlen? Okej, det finns säkert några, men de är för få för att satsa på.
Citera
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Det stämmer att hon inte tjallade. Men det var vad folk skrev i hennes profil (och dessutom var det med största sannolikhet inte ens hon som hade sex med Paolo).

På tal om tjallare, är det så att PR undgått straff för sina tidigare gärningar ?
Hhhmmmmmmmm
Citera
2020-05-18, 22:44
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Man får hoppas han får stöd från sina barn i alla fall. Annars kommer nog den här herren att tacka för sig snart med en snara runt halsen.

Det är fullkomligt vidrigt att se häxjakten på Paolo med tanke på att Sverige annars har en grundidé om att alla förtjänar en andra chans, t o m våldtäktsmän, pedofiler, mördare, terrorister you name it.

Men Paolo har man bestämt sig för att driva till självmord för att han köpt sex av en kvinna som sålde sex innan och kommer fortsätta sälja sex efteråt. Dessutom självmant, Paolos medverkan har inte gjort någon skillnad på hennes lidande för hon hade bara bytt ut honom mot en annan kund ändå.

Sedan får han skylla sig själv till viss del och gilla läget, men hyckleriet från samhället saknar verkligen motstycke.

Inte en chans!

Kan bara halla med dig i det du skriver, haxjakten pa Paolo ar genuint vederstygglig!
Citera
2020-05-18, 22:44
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:

Du tror inte att hans tidiga karriär, självsäkra och korkade uttalanden och hans i största allmänhet dryga attityd kan ha något med den stora allmänhetens reaktion att göra?

Om han verkligen var och framstod som en helyllekille, tror du inte då han hade haft fler och andra påhejare än just bara de som ser det som en mänsklig rättighet att få köpa sex?
Citera
2020-05-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Oj ja, låt oss tycka synd om hans 25-åriga gold digger. Som säkert inte ens sög av honom efter att hon fått det hon vill ha. Status och barn.
Hon var en trogen flickvän?
Medan han var ute på nätterna och knullade äckliga öststatshoror så låg hon hemma i tron om att han gjorde det mest grundläggande i ett förhållande, ATT VARA TROGEN.

Och dessutom var hon framgångsrik själv så varför skulle hon behöva vara en gold digger över honom?

Det är snarare horan han knullade som är den som tjänade sin andel på hans låga iq och plånbok.
Senast redigerad av Fizenhaial 2020-05-18 kl. 22:50.
Citera
2020-05-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Precis det var den där skvallertidningen som hittade på att det var hon.

Det postades först här i tråden att det var hon. Skvallertidningen läser givetvis denna tråd och publicerade då uppgiften på sin sida. Sedan började användare i denna tråd referera till skvallertidningen som källa. En jävla rundgång.
Citera
2020-05-18, 22:46
Medlem
cateatdogs avatar
Många pratar om tjejen som han köpt utav. Självklart, speciellt om det nu skulle handla om en påtvingad prostitution.

Jag tänker på alla människor som litat och betalat för att han ska fronta deras bolag. I första hand företagarna (är själv företagare) som lagt mängder med timmar och pengar för att först bygga upp ett bolag för att senare satsat på att en influenser ska lyfta bolaget ytterligare. Fy fan.

Undrar hur många detta drabbar nu ...om man nu räknar med anställda på detta.

Har aldrig funderat på hur en influenser kan döda bolag över en natt.
Citera
2020-05-18, 22:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Ja PR ÄR JU DEN PERSONEN. Sverige och media ursäkta ju hans våld och gjorde honom till offret. Media har skapat honom, media avvecklar honom.
Citera
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-mystic
Ja assa jag själv hade ju kanske inte valt PR om jag kunde förvandla mig till vilken man jag ville o var helt desperat när det gäller heta bruttor. Hade förvisso kanske ej valt HG heller då. Ingen av dom har väl varit på samma nivå som Dolph Lundgren 87 el Markus shenkenberg 94 som jag isf hade haft som mitt val. Med det sagt så är väl inte PR 51 el PR 87 den bästa versionen av honom. Kan tänka mig att han rent allmänt ansågs vara ball o (av vissa) snygg som typ 27-28 åring (dvs med kort hår, en del muskler samt utan boxarnäsa typ). Men iaf poängen är att skon ej klämde direkt när det gällde verken pengar, framgång el utseende angående varför han blev torsk osv. El tror du att han hade fått mycket diss online & offline innan han tog beslutet att ”bli torsk” (& torska allt )?

Aha nä jag har ingen aning om hennes ålder men runt 30 får mig icke att tänka på ”lamkött” så då spricker väl ändå din teori (om ej PR är väldigt flexibel angående vad som är ungt, men isf är ju hans flickvän klart yngre).
Jag är helt övertygad om att ifall Paolo Roberto inte vore kändis och relativt täta fickor så hade ingen brud kollat åt hans håll. Redan i dagsläget betalar han för fitta, och det hade han inte behövt göra om han vore en Don Juan / Casanova.

Annars tycker jag mest synd om snubben så sett. Han har gjort bort sig men drevet mot honom just nu över en skitsak är inte kul att vara med om, han lär känna en jävla press och stress över detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Det finns ingen möjlighet att kartlägga, det var för många fall och allt anmäldes inte. Killen som de rånade på Väsby station vågade inte ens berätta för sina föräldrar, då han tyvärr tvingades dela skola med asen. Robertos gäng sparkade på honom där han låg, samtidigt skrattade de. Ett riktigt rötägg av värsta sort.
Okej, fanns det någon anledning till att han misshandlade folk?

Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Underförstått: du är också kort. Men kan ni sluta tjata om längd nu?
Jag är själv 170 cm men det har inget med saken att göra. Paolo Roberto ser ut att kunna vara runt 175 cm. Folk bara trollar när de påstår att han ser ut som 160 cm.

Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag vet inte såg inlägg på facebook från en av dem idag, och det har skrivits om det här i tråden. Han och hans gäng hoppade på och misshandlade unga pojkar och rånade dem. Han på facebook var 15 när han blev påhoppad. Många mot en. Sparkade liggande personer. Någon kanske jobbar på skattemyndigheten och tycker att just nu är ett bra tillfälle att granska PR. Någon kanske har en ICA-butik och hoppsan så fort PR produkter försvann från hyllorna. Etc. Mobboffren är inte barn längre.
Jävligt dålig stil att gå flera mot en. Var Paolo drivande i detta eller stod han och kollade på och gav en spark vid sidan om?
Citera
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pantheradus
Tycker att det som skrivs om Paulo, är utan rimlig proportion för det han har gjort. Bara att kolla Aftonbladet. Antagligen mår kvinnan dåligt p g a, vissa, som jagar henne.

Det står 1 artikel om Wilmas styckmördare, en bra bit ner på sidan. Och 5 st om Paolo, inkluderat krönikan, om att han sannolikt slipper åtal för våldtäkt.

Hade media (Aftonbladet) skrivit mindre om honom, om han vore en mördare?

Inte om han var den han är. Han är känd och det ger klick. Vi lever trots allt i ett land som till stora delar är en klickekonomi, där media har blandat ihop allmänintresse med allmänt intressant. Dessutom är minst 75 % av befolkningen idioter som klickar på för glatta livet.

Tänk dig rubrikerna om en kändis styckmördat en prostituerad i vår tid!

(Nej, Wilma var inte prostituerad och Roberto är inte styckmördare).

Det spekuleras väl fortfarande om det var det som hände i London år 1888? Så denna sensationshysteri är inte ny. Det som är nytt är klickandet och bristen på ansvar för konsekvenser.
Senast redigerad av Blundetto 2020-05-18 kl. 22:50.
Citera
2020-05-18, 22:49
Medlem
HateWrecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Ja för all del.

Men jag menar att det är ingen slump att media promotar påståenden från polisen att kvinnan tycker det hon gör är skamligt.

Man vill sannolikt ha till en skärpning av straffen för sexköp.

Nu vet jag inte heller om bilderna visade rätt kvinna.
Det har aldrig slagit dig att hon faktiskt kanske tycker det, om hon nu har uttryckt sig så?
Du föreslår alltså att polisen har hittat på detta, för att få ändring i straffsatserna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in