Citat:
Ursprungligen postat av
kalkylatorn95
Nej nej nej, feministerna skulle ryta ifrån. Paolos "räddning" skulle ses som att han mutade kvinnan med sina patriarkala framgångar som alfahane i media, med alla sina företag och pondus. Han hade blivit lika smutskastad (okej kanske inte riktigt lika mycket, och sannerligen inte fängslad heller).
Men kvinnor och säkert en del män hade hatat Paolo för att han (på sätt o vis) köpt till sig kvinnan, fast via lagligt väg så att säga (erbjuda mat, skydd i form av hus, trygghet etc).
Eller?
Nej, det är ingen muta, han tar jo sitt straff men han tar också sitt moraliska ansvar... visst hade feministerna gått i taket! Men majoriteten av svenska folket hade sett det som väldigt positivt,
Det skulle ge vibbar som den filmen med den prostituerade och miljonären i Hollywood, glömde vad de henne. Romantisk avslutning.
Ur PR synpunkt , det bästa som han kan göra och jag vet att han läser våra inlägg, Paulo du får mitt råd gratis, kanske kan du skicka mig några paket Paulos spagetti
Paulos skulle visa att han tar på allvar det han ställt till med, för vad hjälper det kvinnan att Paulo blir dömd och får böta 25.000kr dagsböter,
hennes liv bli inte bättre, snarare sämre...
för att nu är bordellen stängd och hon kan inte tjäna några pengar
Jag vet att Paulo är primitiv och jävligt snål, men han hade kunnat vända opinionen genom att lätta på pungen... penga pungen