2020-05-18, 22:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanylballe
Varför inte? Tror du inte man tjänar mer på "lyxbordeller" än gatuprostitution?
Du vet alltså inte?

Det enda svar du förtjänar är en
Citera
2020-05-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Man kan undra varför knullet med just Paulo gav henne ett sådant trauma och inte alla de kanske hundratals innan honom?
Var hon redan utbränd? Var det polisutredningen som fick henne att förstå att hon är ett offer?

Det känns som att uppståndelsen kring henne som gjorde att hon kom till insikt om den hemska sexhandeln.

Jag tycker att Paulo för att vända opinionen borde ge henne 100.000 kr och skicka hem henne, ett privat skadestånd, förändra hennes liv, gottgöra, så att hon aldrig mer behöver sälja sin kropp,
ge henne ett jobb på hans restaurang?

Paulo skulle visa att han tar ansvar för sina handlingar, han ställer allt till rätta, och skulle bli riddaren i nöden.

kanske gifta sig med henne? adoptera hennes bastard?
Det skulle få slut på hetsjakten, Paulo gjorde en ärbar kvinna av den prostituerade och gav henne Sverige. Vilken gentelman! han skulle bli på nytt upptagen i sin gentelmanna klubb från vilken han blev utslängd idag.

Nej nej nej, feministerna skulle ryta ifrån. Paolos "räddning" skulle ses som att han mutade kvinnan med sina patriarkala framgångar som alfahane i media, med alla sina företag och pondus. Han hade blivit lika smutskastad (okej kanske inte riktigt lika mycket, och sannerligen inte fängslad heller).

Men kvinnor och säkert en del män hade hatat Paolo för att han (på sätt o vis) köpt till sig kvinnan, fast via lagligt väg så att säga (erbjuda mat, skydd i form av hus, trygghet etc).

Eller?
Citera
2020-05-18, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Inte ens det kan man om man försörjer sig som influencer, vilket det nu visat sig att Roberto har gjort. Alla varor med anknytning till honom kunde blixtsnabbt frigöras eller kasseras. Han hade nästintill noll ägande och exakt noll inflytande efter den här inte helt rumsrena sexualhandlingen.
Precis men uppenbarligen så är det ju inte hans första besök hos den här horan?
Har har ju självklart varit en torsk ett bra tag och har lyckats kommit undan med det.
Jag tror knappast att man för första gången kommer på tanken att besöka en prostituerad när man precis har blivit ”nykär” och befinner sig mitt i ett nytt förhållande med en kvinna.
Han har hållit på med detta långt innan han blev tillsammans med sin tjej och säkert även under hela deras förhållande, men att han bara inte blivit påkommen förrän nu.
Senast redigerad av Fizenhaial 2020-05-18 kl. 22:30.
Citera
2020-05-18, 22:28
Medlem
ValackObamas avatar
Citat:
han skulle bli på nytt upptagen i sin gentelmanna klubb från vilken han blev utslängd idag.

”Lyxklubben” är typ bara exklusiv för de som är medlemmar, själva lokalen är nämligen lika sunkig som klientelet som hänger där. Halvmediokra investerare o idel B-kändisar som hänger i en källare med tveksam ventilation
Citera
2020-05-18, 22:30
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Man kan undra varför knullet med just Paulo gav henne ett sådant trauma och inte alla de kanske hundratals innan honom?
Var hon redan utbränd? Var det polisutredningen som fick henne att förstå att hon är ett offer?

Det känns som att uppståndelsen kring henne som gjorde att hon kom till insikt om den hemska sexhandeln.

Jag tycker att Paulo för att vända opinionen borde ge henne 100.000 kr och skicka hem henne, ett privat skadestånd, förändra hennes liv, gottgöra, så att hon aldrig mer behöver sälja sin kropp,

Paulo skulle visa att han tar ansvar för sina handlingar, han ställer allt till rätta, och skulle bli riddaren i nöden.

Det skulle få slut på hetsjakten, Paulo gjorde en ärbar kvinna av den prostituerade och gav henne Sverige. Vilken gentelman! han skulle bli på nytt upptagen i sin gentelmanna klubb från vilken han blev utslängd idag.

Den där hetsjakten inleds med att man i media kan läsa att ett eller två bolag bryter kontakten. Därefter blir effekten att alla fryser ut honom. När det väl är känt att PR skall frysas ut så är det svårt att bryta det som är i rullning. Ekonomiskt och socialt har det varit en hård smäll för PR. När han väl om någonsin blir "förlåten" är han alldeles för gammal.

För PR gäller det att han sparat undan en del som går att leva på. Annars blir det taxi-jobbet som någon skrev om tidigare...
Citera
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tja du genar i kurvorna. I Finland exempelvis är det olagligt att sälja - men lagligt att köpa. Så du kan inte påstå att prostitution är laglig..
Det är inte olagligt att sälja i Finland.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Jag har sett PR på TV och IRL. Jag tappade hakan över hur otroligt kort han var. Jag blev tom chockad. Men kanske stämmer det att han är 174cm. Det är väl subjektivt. Förmodligen samma sak som att träffa kungen eller Tom Cruise IRL. Dom ser ut som vanliga människor i tv-rutan men IRL så är det dvärgar.

Enligt Google så är han 174/175 cm:

https://www.google.com/search?q=paolo+robert+l%C3%A4ngd&oq=paolo+robert+l %C3%A4ngd

Vilket nog verkar stämma. Han ser ut att vara just däromkring.
Citera
2020-05-18, 22:31
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123....
Någon som vet hur Han mår nu och om han klarar vardagen? ….

Han ar okay, vi hade kontakt i morse, saklart nedstamd men han tar sig igenom detta, med stod ifran ªriktiga vannerª.
Citera
2020-05-18, 22:32
Medlem
mr-mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det är möjligt att Paolo Roberto fick mycket brudar i hans ungdom, jag har ingen koll på hans dejtinghistorik utöver att han tydligen hade ihop det med Izabella Scorupco i ungdomen (och hon är ju riktigt snygg!), men det beror i så fall på att han var bad boy, inte att han var snygg. Seriöst, Paolo Roberto är absolut inte snygg. Han ser väl sämre ut idag pga att håret börjar försvinna och boxarnäsan, men redan i Stockholmsnatt var han långt ifrån en hunk.

Ful och ful, utseendet har aldrig varit Paolo Roberto's starka sida om vi säger så. Kolla bara på honom när han var yngre, liknade Thomas Di Leva liksom (samma etniska blandning dessutom):

https://detgodasamhalletdotcom.files.wordpress.com/2020/05/stockholmsnatt-1.jpg

Visst, Di Leva är rejält fulare, men ändå, ingen av dem är hunkmaterial.

Nej? Jag har inget emot Paolo Roberto annars, faktum är att jag är en av få i tråden som har försvarat honom kring den här sexskandalen. Men att Paolo Roberto skulle vara snygg? Kom igen liksom, lite seriös får man ändå vara

Jag är inte kvinna, men jag är rätt säker på att de flesta kvinnor hellre hade särat på benen för Hugh Grant än Paolo Roberto. Dessutom har Paolo Roberto aldrig haft överdrivet mycket muskler.

Det stämmer säkert att horan ifråga är runt 30 eller så.

Ja assa jag själv hade ju kanske inte valt PR om jag kunde förvandla mig till vilken man jag ville o var helt desperat när det gäller heta bruttor. Hade förvisso kanske ej valt HG heller då. Ingen av dom har väl varit på samma nivå som Dolph Lundgren 87 el Markus shenkenberg 94 som jag isf hade haft som mitt val. Med det sagt så är väl inte PR 51 el PR 87 den bästa versionen av honom. Kan tänka mig att han rent allmänt ansågs vara ball o (av vissa) snygg som typ 27-28 åring (dvs med kort hår, en del muskler samt utan boxarnäsa typ). Men iaf poängen är att skon ej klämde direkt när det gällde verken pengar, framgång el utseende angående varför han blev torsk osv. El tror du att han hade fått mycket diss online & offline innan han tog beslutet att ”bli torsk” (& torska allt )?

Aha nä jag har ingen aning om hennes ålder men runt 30 får mig icke att tänka på ”lamkött” så då spricker väl ändå din teori (om ej PR är väldigt flexibel angående vad som är ungt, men isf är ju hans flickvän klart yngre).
Citera
2020-05-18, 22:32
Medlem
Citat:

Håller helt med. Han hade chansen att vända skiten, men han var/är väl för snål.
Citera
2020-05-18, 22:33
Medlem
Undrar hur mobben hade gjort om han åkte till ett annat land där det är lagligt och det kom fram vad han hållit på med.
Citera
2020-05-18, 22:34
Medlem
shbous avatar
Stewie i Family Guy sa det rätt bra när han klurade över varför Peter var otrogen mot Louis. ”Ah, I see, because it’s different”.

Tråkigt för alla inblandade, oavsett vad han gjort tidigare är inget jag gottar mig över direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in