Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Men nu vill vi försöka återskapa hur PU kom fram till sin lösning, så Grandmannen kan man lämna åt sidan. KP säger att man omtolkade mordplatsvittnena och fick en ny bild av hur mordet gick till. Grandmannen är inte inblandad i själva mordet som Grandmannen i sig. Vill man ha med Grandmannen så får man leda GM bakåt till Grand sen när man fått sin bild av mordet.
Du resonerar inte som PU, du utgår från Grand, inte mordplatsen.
Det ska vara nåt som går mot gängse bild. Att Tensonmannen är GM kan vara en sån. Men det ser jag inte som en omtolkning, det är ju en lösning i sig. Men kanske. Att GM inte väntade vid Dekorima utan förföljde utanför Skandia är det som passar bäst tycker jag.
Tensonmannen måste inte vara så långt norrut, jag tror man kan justera.
Som PeoFallmo redogjort för så har AB:s kollegor med stor sannolikhet gått från bankomaten minst ett par minuter innan mordet. Det skapar då frågan vad AB gjorde dessa två minuter. Han verkar inte veta själv. Min gissning är att han väntade på eftersläntrarna. Och jag tror han då trampade i benen, att han kommit 20-30m norrut utan att minnas det är inte sensationellt.
Tänk på vad AB säger. Kollegorna från bankomaten går ifrån honom. Han tycker det är dålig stil, de väntar inte ens in honom, de går bara. Han väntar på de andra istället. Sen ändrar han sig och vill gå hem. Framför mig ser jag hur de går, AB traskar efter en bit. Stannar och väntar. Bestämmer sig för att gå hem.
Jag måste erkänna att jag inte förstår hur du tänker nu?
Är allt annat än sträckan Skandia-Dekorima oviktigt?
"Grandmannen kan man lämna åt sidan"?
Varför ska Tensonmannen flyttas söderut?
Varför ska jag särskilt tänka på vad AB säger?
Varför är inga andra vittnen vid mordplatsen intressanta?
Och genom att göra denna övning ska vi kunna ringa in vem som är GM?
Hur ska vi få fram GM:s identitet på detta sätt?
Hur vet du hur PU tänker?
Just nu förstår jag inte syftet med övningen.
Ska vi genom att flytta Tensonmannen söderut komma fram till vem som är GM?
Sorry, för mig landar detta i ett nytt antagande.
Vad som behövs är ju bindande bevis, inte fler antaganden.