Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag svarade varför jag går till motargument.
Men herregud. Om det visar sig att SE är mördaren så ger det ju inte TP rätt i alla hans tankegångar. Det känns som du har något personligt vendetta mot just honom. Att TP har en del konstiga tankar gör ju inte SE oskyldig. Hade Lars Larssons bok om SE haft med vapensamlaren och skytteklubben så hade hans bok blivit större än TP:s.
Exemplen du tar upp är inte orsaken till att folk misstänker SE. Det är det faktum att det finns möjlighet han kom ut i tid för mordet. Och att ingen tycks känna igen hans påstådda aktiviteter för att hjälpa till.
Möjligheterna för GM SE att se LJ stannar inte vid en huvudrörelse i trappen. Han kan ha sett LJ från sitt fönster på Luntmakargatan när han är på väg att gå. Han kan ha sett och hört LJ bli förhörd vid mordplatsen nån gång 23:30-23:40.
Det sista säger mycket om dig. Om man hittat mordvapnet i vapensamlarens gamla revolvrar så kommer du alltså tro att det är planterat? För att TP är så dum? För att Henry O sa de pratat två minuter? Då värderar du konstigt.
Ja, som jag skrev. Planterat måste det vara, men inte fan tror jag att TP är med på den.
Däremot kan det finnas andra som surfar på hans mediala genomslag.
Har aldrig haft den minsta kontakt med TP och jag har ingen uppfattning om honom som person.
Och detta ”kan ha sett” är inget som bär i någon som helst bevisföring.
Lika lite som TP:s argument att ”ingen sett honom på mordplatsen.
Bevisen ligger i vad han själv sagt, och han kan knyta sig själv som vitten.
Hur kunde han tycka att polisen var brysk mot LP?