2020-05-18, 21:49
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det är så en tillplattad kurva ser ut. Lägre än toppen i början, högre än svansen mot slutet. Hade man släppt allt fritt hade det i stort varit över nu.

Landet med minst restriktioner i Hela Europa men en av de hösta dödsantalet i världen och ditt svar är.

Hade man släppt allt fritt så hade det i stort varit över?? Hade du bara otur när du tänkte eller blev det bara fel?
Sveriges strategi är en katastrof och du hävdar att hade man bara haft mindre restriktioner så hade det varit löst
Citera
2020-05-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Problemet är att det inte kommer någon ”sedan”.

Eller fantiserar Giesecke och Tegnell ihop ett scenario där testerna inte längre fungerar och dödligheten är högre?

I andra länder så screenar man för minsta lilla symtom idag, flera 100k tester i veckan. Lycka till att det är någon ”andra våg” där. Får dock ge en eloge till Regeringen som lyckas lura er så här.
Testerna har aldrig varit perfekta. Man kommer aldrig kunna fånga alla. COVID-29 finns i över tvåhundra länder, så utrotning är uteslutet.

Det kommer ingen andra våg ännu. Det är för tidigt. Människor är fortfarande vaksamma, plus att det är sommar. Det kommer när folk slappnar av och känner att det är safe.
Citera
2020-05-18, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Landet med minst restriktioner i Hela Europa men en av de hösta dödsantalet i världen och ditt svar är.

Hade man släppt allt fritt så hade det i stort varit över?? Hade du bara otur när du tänkte eller blev det bara fel?
Sveriges strategi är en katastrof och du hävdar att hade man bara haft mindre restriktioner så hade det varit löst
Hade man släppt allt fritt hade Sverige haft en miljon döda. Förhoppningsvis 99% av alla förnekare. Man behöver rensa världen från onda människor.
Citera
2020-05-18, 21:51
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Du sa att lösningen på problemet, Sveriges räddning, skulle vara att göra sig av med Tegnell. Du gjorde honom till syndabock. Vilket är lågt av dig.

Han är inte syndabock. Han är en massmördare som ska åtalas för mord i mina ögon. Få människor har haft så fel som han.

https://tegnellcitat.se/

Med såna här svar så är det inte konstigt att det ser ut som det gör I Sverige.
Citera
2020-05-18, 21:52
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Hade man släppt allt fritt hade Sverige haft en miljon döda. Förhoppningsvis 99% av alla förnekare. Man behöver rensa världen från onda människor.

En miljon tror jag inte men man hade haft många mer döda ja. Men förnekare förstår inte sånt här så det är meninglöst att ens förklara som det verkar.
Citera
2020-05-18, 21:52
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
När jag letade igenom källaren för några veckor sedan så hittade jag minsann 11 munskydd! Hårdvaluta. Jag skänkte ett par stycken till mina gamla föräldrar att använda när de måste åka med sjukresa till sjukhuset. Chauffören kan sitta och snörvla och hosta rakt ut. Utan munskydd. Exakt så bra fungerar den svenska vården i praktiken.

Jag köpte munskydd från Kina vilket numera är dyrt. Skulle önska att Sverige kunde öppna upp fabriker för munskyddstillverkning och därmed spara pengar men även göra vinst för försäljning i Europa.
Citera
2020-05-18, 21:54
Medlem
Citat:
Desperata? Hela världen vet att ni är mördare och så är alarmister desperata?
Ja ni är verkligen desperata nu när era skräckscenarios inte kommer uppfyllas och nej vi är inte mördare inte ens av påhittade offer.
Citat:
Var fan lever du? Uppe på ett berg?
Ja faktiskt men med fötterna på jorden.
Citera
Medlem
Nikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Sjuhundra döda? När sa FHM det?

Jag lyssnar ju slaviskt på FHM, och har alltid varit inställd på närmare tiotusen döda. Om det bara blir femtusen som du skriver, så skulle det vara en otrolig framgång för Sveriges strategi.

I mars i DN sa FHM det.

Om 5 000 döda är en framgång för dig så är du sinnes-sjuk. Gud hjälpe dig
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Skönt att musten börjar gå ur skiten och händelser som paolo robertos sexköp räcker för att ta över
Det visar dock på en osynlig smittväg för Corona som ingen tänker på: Alla dessa gubbkräk som köper kvinnor och har sex utan munskydd och vägrar hålla 2 meters avstånd under akten. De borde hängas! Har de dessutom corona bör de betraktas som mördare. Italienare alltså! Borde veta bättre.
Senast redigerad av outoftheblue 2020-05-18 kl. 22:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Förhoppningsvis får vi facit på det nu. Sverige blir ju landet att jämföra sig emot.

Fast jag tror hela västvärlden kommer behöva undvika nedstängningar framöver.
Vår ekonomi är ju i stor del global.
Citera
2020-05-18, 21:55
Bannlyst
Citat:
En miljon tror jag inte men man hade haft många mer döda ja. Men förnekare förstår inte sånt här så det är meninglöst att ens förklara som det verkar.

Klart att jag överdrev. Ville bara skrämma skiten ur de dumma förnekare.
Men hade man släppt allt fritt hade det död långt över de dör 0,5-1% av de smittade.
Detta pga det hade funnits enorma konsekvenser med enormt mycket med folk som blivit smittade och inte hade fått vård.
Det finns redan nu folk som nekas vård. Men men helt öppet hus hade detta ökat exponentiellt.
Jag har ingen aning hur många det hade dött.
Men hundra tusen tycker jag är att räkna lågt.
Citera
2020-05-18, 21:57
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:

Tänk om du skulle idas läsa alla tre raderna du citerade? Då hade du sluppit kväka ur dig så korkade frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in