Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
Pågripelsen og varetektfengslingen av TH har i alle fall skapt rabalder blant jurister osv - og man kan jo spørre seg hvordan det står til med rettsikkerheten vår. Samtidig forhåndsdømmes TH i pressen, og etterhvert publiseres mer fordelaktig informasjon om han. Det er jo rene sirkuset, så jeg vet ikke hva jeg skal tro, men det er vel kanskje meningen.
Det må i så fall være med rettens velsignelse, hvis jeg får si det med egne ord.
Edit:
Jeg tenker også at det kanskje er "til det beste" for TH det som skjer nå, nettopp fordi han er forhåndsdømt, så kan undersøkelsene som blir gjort nå skjekke ham ut av saken.
Holden har uttalt seg noe lignende.
TH var kanskje ikke verdens beste ektemann, hvis ryktene er sanne. Men aldri i denne verden tror jeg at AEH hadde ønsket at han skulle bli dømt for drapet, hvis gjerningsmennene var noen andre.
Ja, den forhåndsdømmingen som foregår i pressen og andre steder er svært negativt. Det ser ikke ut til at de har lært etter Orderudsaken.
Jeg vet heller ikke hva jeg skal tro.
Jeg håper at TH snart blir sjekket ut av saken.
Citat:
Ursprungligen postat av
Havhest
1) Hvis det bare er én gjerningsmann som er involvert i drapet, tror du at AEH kjente GM, og at drapet ble begått på et annet sted enn boligen - på den måten du har beskrevet i en hypotese tidligere - at GM har plantet slepespor, trusselspor m.m. etterpå?
2) Jeg tenker da på bilen som er observert ryggende på gangveien opp mot huset - at GM har kommet bakveien gjennom skogen til huset fra stedet bilen parkerte, og at AEH har blitt med til bilen frivillig. Er det slik du tenker?
3) Tror du at GM er en "stalker"? At GM har "stalket" enten AEH eller TH, eller evt begge to.
En av THs rivaler og at GMs hat går langt tilbake i tid? Enten en gammel beundrer av AEH eller en annen slags konkurrent?
En enstøing, eller en som har opplevd et betydelig tap på en eller annen måte, og at GM mener at TH har forårsaket dette (Økonomisk tap, fengsel, skillsmisse, tap av familierelasjoner)?
4) Jeg tenker at det kanskje er vanskelig å få medhjelpere med på gjennomføringen av drapet, hvis hevnen ikke er økonomisk motivert.
1) Ja, jeg tror fremdeles at det er mulighet for det.
Hvis AE ble med frivillig må hun ha kjent GM tror jeg.
2 A) Bakveien kan ha blitt brukt ja. Men hvis AE ble med den bilen og bilen deretter rygget kl 9:05, og de kjørte av gårde vekk fra området ved Sloraveien kl 9:05, så kan ikke AE ha sendt sms kl 9:10 eller ringt kl 9:14 fra sin telefon i eller ved huset i Sloraveien.
Han som kjørte den bilen som rygget kl 9:05: Hvis bilen hadde stått noen minutter på det stedet der den ble rygget fra, så kan det ev tenkes at bilføreren hadde gått den stien og bort til huset for å observere og se når TH kjørte hjemmefra i tillegg til å observere AE (gjennom vinduer eller med overvåkningsutstyr). Deretter kan han ha gått ned til bilen, rygget opp gangveien, kjørte en runde og kom ev til boligblokken. Deretter kan han ha kjørt over plenen og mot huset i Sloraveien slik at han var ved huset feks ca kl 9:15 (og AE var i ferd med å avslutte telefonsamtalen). Deretter overfall eller at AE frivillig ble med.
2 B) Hvis den ryggende bilen kl. 9:05 har med forbrytelsen å gjøre, og det ikke var medhjelpere som ordnet med sms og samtale fra AEs telefon, har jeg en tanke om at de kan ha vært to i bilen: bilføreren rygger opp gangveien og kjører bort etter å ha sluppet av GM på parkeringsplassen nede ved gangveien bak huset. GM lister seg gjennom stien bort til huset (og har kanskje overvåkningsutstyr som han følger med på AEs bevegelser med) og tar seg inn i huset ganske snart etter at AE avsluttet telefonsamtalen kl 9:16 og angriper AE. Den samme bilen kjører fra boligblokken (ev til avtalt tid) og over plenen og til utenfor huset i Sloraveien og parkerer mellom hekken og garasjen med bagasjerommet vendt bakover mot hagen og GM og bilføreren flytter AE ut fra huset fra baksiden av huset og plasserer AE i bagasjerommet på bilen og kjører av sted. GM har plantet kidnappingsspor i huset før bilføreren kom med bilen.
3) Om GM er en stalker har jeg ikke tenkt så mye på, men det er ikke umulig. I alle fall må han ha overvåket AEs og THs bevegelser og huset i dagene eller ukene før den 31.10.18 tror jeg.
Om det du skriver om en ev rival, enstøing osv, har jeg ikke tenkt så mye på. Men det er jo mulighet for at det er noe slikt. Vedkommende må uansett ha hatt et sterkt motiv tenker jeg.
4) Hvis GM var alene om hele forbrytelsen og ingen har hjulpet til med noe (som ev falsk telefonsamtale), så må AE ha blitt flyttet ut fra huset (eller ev blitt med frivillig) etter at hun avsluttet 9:14-samtalen kl 9:16.
4) Jeg tror at hvis det var medhjelper(e) så må den/de også ha hatt sterke motiv