2020-05-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Handlar inte om Önsketänkande utan redan från börja så såg vad det barkade åt. Grejen är ju att man varnar och försöker förklara vilka konsekvenser det bli och när det blir det så blir man mer utpekad som du önskar och mm.
Nä jag önskar inte Sverige illa men som man har valt att köra Sverige ner i Skiten, jag anser att man mördar personer, man ingen jävla koll på beredskap, man har inget ledarskap och man backas upp av PK-media som försöker lugna folk och ljuga om verkligheten.

Jag står fast att jag inte andra länder ska ta emot Svenskar så länge det ser ut som det gör. Länder som har haft såna hårda restriktioner som Norge exempel, där man tittat på hur Svenskar fått gjort som de vill och även om dödstalen är astronomisk höga emot andra länder så fortsätter man säga att man gör rätt.

Sverige behöver läxas upp och förstå eller framför allt erkänna att man har gjort fel.

När du säger Skåne inte få åka. Hur fan ska andra länder kunna kontrollera var de bor och var de är skrivna mm för släppa in dom i ex Danmark? Du måste ju förstå att det är omöjligt att ha en sådan restriktion.

Nu är det snart bara den högsta arbetslösheten i Europa till hösten och till Q4 en av europas sämsta ekonomier av denna kris. Sen är fiaskot fullbordat.

Men det går att rädda Sverige. Bort med Tegnell, Erkänn att man har fel och lägg om strategi. Då kanske man kan få respekt för Sverige på sikt.

Hela din grundpoäng är således att Sverige behöver "läxas upp" för sin hantering kring Corona. En del av denna uppläxning gör att människor i Sverige som inte fått träffa sin familj i Danmark på några månader borde fortsätta att inte få göra detta även om intar extrema försiktighetsprotokoll. Svensken ska bestraffas.
Läser du ens själv vad själv skriver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tycker i alla fall att det känns som en befrielse att redan ha haft det, tillsammans med många andra i Stockholm.

Flockimmunitet eller ej, det krävs dubbla foliehattar för att inte tro att det kommer vara en fördel i höst/vinter, att en andel av oss redan har haft det.

Jag skulle inte vilja leva i den ovissheten som råder i andra länder. Att min framtid bestäms av ett ännu ej uppfunnet vaccin.

Och en allmän stämning där myndigheter, experter och åsiktskorridoren tävlar om att måla upp COVID-19 som den nya digerdöden.

Inte många i riskgrupp som håller med dig kan jag säga
Fan så fint att gå runt i Norge eller Nya Zeeland nu med ett par nya smittade om dagen och noll döda dvs i princip riskfritt att flanera på gator och torg och må gott så länge man fortsätter hålla avstånd och dylikt.
I Sverige? Ren terror. Smittan finns okontrollerat bland oss och såvida du inte sitter i karantän i 2 år så lär du till slut få det.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Det ingår ju i Sveriges plan att ta sina dödsfall i början.

Jag förstår inte vad de andra länderna har för plan, om de har någon plan.
Du har lyckats missa det alltså?
Det förklarar en hel del.

De vill rädda liv och vinna tid genom att stoppa smittspridningen.

Sedan, när man har kontroll på smittspridningen, öppnar man försiktigt upp tillsammans med aktiv testning/smittspårning/isolering.

Ungefär så. Förstår du nu?
Citera
2020-05-18, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Dostoj.
Ja jag förstår det men tycker inte om att avslöja privata källor. Vill poängtera att jag kan givetvis inte säga att det är så. Men källan säger antikroppar i 4 veckor och sedan så är det mer diffust.

Självklart ska du inte avslöja privat källa. Stämmer informationen kommer dessa fakta presenteras ändå. Av olika orsaker har jag själv misstänkt att immunitet inte existerar längre tid. Jag hoppas ändå vi har fel!
Citera
2020-05-18, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tja: "Varannan svensk har övervikt eller fetma". Om 4,5 milj skulle dö då skulle det ju ha sina orsaker..
Oklart hur många till skulle kunna dö av underliggande sjukdomar, eftersom en del av dem går hand i hand med övervikten/fetman.

Men å andra sidan. Hur många tror du skulle dö i Corona om man inte hade några som helst restriktioner?

För ALLA dör ju inte. Inte ens bland de äldre äldre.

Haha du bara bevisar poängen jag gjorde i inlägget innan där.

👍 Dina inlägg är väldigt underhållande iaf.

Föredrar att tänka i termer av Vad gjorde vi för misstag, Hur kunde vi ha räddat liv. Där är det självklara svaret lockdown, masstesta, spåra. Ännu tidigare kunde man naturligtvis ha karantänat sportlovsresenärerna, en mkt billig åtgärd och hade räddat många liv.

Men det har vi dragit några ggr så det vet du.
Citera
2020-05-18, 20:31
Medlem
Citat:
Trams.

Ingen här har kunnat redogöra för vad de här länderna ska göra om vaccinet inte fungerar, eller fördröjs.

Det är lätt att vara självgod när ingen annan har några svar.

Ingen här?
Det är en sån självklarhet vad de andra länderna ska göra så jag orkar fan inte förklara mer. Jag vet att du vet också. Så sluta spela dum.
Citera
2020-05-18, 20:33
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Tja: "Varannan svensk har övervikt eller fetma". Om 4,5 milj skulle dö då skulle det ju ha sina orsaker..
Oklart hur många till skulle kunna dö av underliggande sjukdomar, eftersom en del av dem går hand i hand med övervikten/fetman.

Men å andra sidan. Hur många tror du skulle dö i Corona om man inte hade några som helst restriktioner?

För ALLA dör ju inte. Inte ens bland de äldre äldre.
Uppåt 1% av de smittade är väl vad vetenskapen pekar på just nu.
Sedan har vi väl lite högre medelålder än snittet, å andra sidan kanske vi har lite mindre fettma/sjukdomar.
Så om 60% smittades (om flockimmunitet inträder då) så skulle det bli uppåt 60.000 döda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Inte många i riskgrupp som håller med dig kan jag säga
Fan så fint att gå runt i Norge eller Nya Zeeland nu med ett par nya smittade om dagen och noll döda dvs i princip riskfritt att flanera på gator och torg och må gott så länge man fortsätter hålla avstånd och dylikt.
I Sverige? Ren terror. Smittan finns okontrollerat bland oss och såvida du inte sitter i karantän i 2 år så lär du till slut få det.
Ja, eller om du har ett allvarligt tillstånd som kräver operation så ser förutsättningar lite bättre ut att få den.
Här får du ta en nummerlapp. Vilket nummer fick du? 45.000.
När tar dom in nr 1? Vet inte.
Citera
Medlem
Tegnell till BBC: ”Det blev inte som vi hoppades”
Citera
2020-05-18, 20:37
Medlem
Tänk att fler dog av vaccinlös influensa i november 1993 respektive januari 2000 (i absoluta respektive relativa tal) jämfört med covid-19 i april 2020.
Citera
Medlem
madchances avatar
Studie på KS visar att 15% varit smittade.
Tegnell sa att 26% skulle vara smittade.
Båda Stockholm i början av maj.

Datan från Spanien pekar på 8%.
Det innebär att ungefär dubbelt så många är sjuka på KS som samhället i stort.

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2020/05/studie-15-procent-pa-karolinska-har-haft-viruset/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jag förstår norska och jag glömde ingenting men du verkar ha fortsatt svårt att förstå att min poäng främst var att Norge och Sverige registrerar och redovisar döda i/av/med C19 olika vilket betyder att det är svårt att jämföra..

På vilket sätt skulle Norge registrera endast en tiondel så många av alla som dör som Sverige? Du menar alltså på fullt allvar att nästan inga Covid 19-relaterade dödsfall i Norge inrapporteras? För det är ju kravet för att det skulle förklara den astronomiska skillnaden i antalet inrapporterade döda i Norge och Sverige. Menar du att det även är så i de andra nordiska länderna, som också ligger i den storleksordningen av döda som Norge, istället för på den nivå som Sverige? Att inga av de nordiska länderna - utom Sverige - klarar av att inrapportera en stor andel av dödsfallen?

Glöm inte länka till något som stödjer dina fantastiska påståenden.
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-05-18 kl. 20:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in