Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Du varken vill eller tror att SE är mördaren, det har du själv sagt, men jag tycker att det är underligt att du med sådan emfas ger dig in i motargumentationen.
Det är bara en reflektion som vi inte behöver fördjupa oss i.
Skandiaväktarna säger en hel del som TP tar fasta på.
Varierande klädesplagg. Allt från gråa dufflar, blå täckjackor, och kepsar med öronlappar.
”Han såg så liten ut” föranleder TP att kolla mönstringsrullarna från män födda 1929, och kom då fram till att Palme inte var så liten egentligen.
Spinner då vidare på att han såg liten ut när han låg i ursprungsläget i en position som endast mördaren kunnat se, men sedan när AH och SG rätat ut honom i sin fulla längd såg han inte längre så liten ut.
Detta vet TP med underlag från sina mönstringsrullar, men gm såg ju Palme i sin fulla längd stående.
Det är så tramsigt så jag vet inte vad jag kan säga.
När samma väktare berättar om att SE sagt att det vällde upp blod, och en person försökt med konstgjord andning, då är de inte tillförlitliga längre, utan har läst om det i tidningen.
Jag tycker att du borde läsa förhören och frigöra dig från galenskaperna. LJ i gränden som SE såg vid en huvudvridning från trappen! Vilket trams!
Ett mordvapen med hans DNA bör snarare betyda att det är planterat av någon illasinnad jävel....
Jag svarade varför jag går till motargument.
Men herregud. Om det visar sig att SE är mördaren så ger det ju inte TP rätt i alla hans tankegångar. Det känns som du har något personligt vendetta mot just honom. Att TP har en del konstiga tankar gör ju inte SE oskyldig. Hade Lars Larssons bok om SE haft med vapensamlaren och skytteklubben så hade hans bok blivit större än TP:s.
Exemplen du tar upp är inte orsaken till att folk misstänker SE. Det är det faktum att det finns möjlighet han kom ut i tid för mordet. Och att ingen tycks känna igen hans påstådda aktiviteter för att hjälpa till.
Möjligheterna för GM SE att se LJ stannar inte vid en huvudrörelse i trappen. Han kan ha sett LJ från sitt fönster på Luntmakargatan när han är på väg att gå. Han kan ha sett och hört LJ bli förhörd vid mordplatsen nån gång 23:30-23:40.
Det sista säger mycket om dig. Om man hittat mordvapnet i vapensamlarens gamla revolvrar så kommer du alltså tro att det är planterat? För att du tycker TP är så dum i sin teori? För att Henry O sa de pratat två minuter? Då värderar du konstigt.