Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Jag motargumenterar avskrivning på lösa grunder. När tidsluckan finns för att han är GM.
Men: Jag börjar få en känsla för hur KP kommit fram till lösningen. Då jag börjar tro det kanske var SE. Eftersom jag ser KP som en smart man utgår jag ifrån att han kommer ha något riktigt på fötterna.
Så du menar att om KP presenterar ett mordvapen ägt av SE:s granne så kommer du hävda att SE inte är mördaren? Hur skulle du ens kunna argumentera?
Självklart så skulle en sån lösning komma med en analys om hur SE kunnat veta det han visste. Liknande den som Råstam gjorde om Quick.
Så du sätter ditt hopp till vad han sa till väktarna? Eller nej. Du sätter ditt hopp till det väktarna 2,5 månader efter mordet sa att SE sagt på mordnatten.
Du varken vill eller tror att SE är mördaren, det har du själv sagt, men jag tycker att det är underligt att du med sådan emfas ger dig in i motargumentationen.
Det är bara en reflektion som vi inte behöver fördjupa oss i.
Skandiaväktarna säger en hel del som TP tar fasta på.
Varierande klädesplagg. Allt från gråa dufflar, blå täckjackor, och kepsar med öronlappar.
”Han såg så liten ut” föranleder TP att kolla mönstringsrullarna från män födda 1929, och kom då fram till att Palme inte var så liten egentligen.
Spinner då vidare på att han såg liten ut när han låg i ursprungsläget i en position som endast mördaren kunnat se, men sedan när AH och SG rätat ut honom i sin fulla längd såg han inte längre så liten ut.
Detta vet TP med underlag från sina mönstringsrullar, men gm såg ju Palme i sin fulla längd stående.
Det är så tramsigt så jag vet inte vad jag kan säga.
När samma väktare berättar om att SE sagt att det vällde upp blod, och en person försökt med konstgjord andning, då är de inte tillförlitliga längre, utan har läst om det i tidningen.
Jag tycker att du borde läsa förhören och frigöra dig från galenskaperna. LJ i gränden som SE såg vid en huvudvridning från trappen! Vilket trams!
Ett mordvapen med hans DNA bör snarare betyda att det är planterat av någon illasinnad jävel....