2020-05-18, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det där är den stora frågan som hela forskarvärlden grubblar på. En del bli inte sjuka alls, en del får en lätt förkylning, en del fåren rejäl influensa och blir sängliggande hemma ett par veckor, ytterligare en grupp blir dödssjuka och hamnar på IVA med respirator och kommer kräva månader av rehabilitering. Ytterliga några dör. Allt detta oavsett ålder och andra, bakomliggande sjukdomar. Forskarna har inte en aning, det är väldigt illavarslande.
Man svamlar om högt blodtryck, diabetes, rökning, övervikt och annat, nya teorier varje vecka.

Det är intressant.Personligen har jag lekt med tanken på att man borde göra tester på till exempel lantbrukare med djurhållning.
Coronavirus finns naturligt hos många djur,och det är inte helt orimligt att anta att kontinuerlig kontakt kan utvecklas till någon form av skydd.
Det borde i varje fall undersökas närmare kan jag tycka.Ett skott i mörkret naturligtvis,men tidig och kontinuerlig kontakt med djur tror jag har flera förmåner.Kanske även visst skydd mot även denna typ av Coronavirus?

Vidare så bör man tänka på sina D vitamin depåer.Personligen så är jag övertygad om att bra lager av D vitamin verkar hämmande på smittans mera allvarliga förlopp.

Jag fattar inte varför inte FHM kan säga sådana här saker?

Jag undrar fortfarande vad de sysslar med?

Det har säkert inte varit världens mest stressande jobb i alla fall.
Citera
2020-05-18, 20:03
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
OK. Jag uppfattade det som att bara en minoritet råkar ut för sådana följd-stadier. Som f ö har varit kända sen tidigare efter exempelvis influensa.
75% av de personer som haft-har mindre aggressiv covid-19 har varit sjuka i mer än 8 veckor. Det var ett reportage på nyheterna om en vårdcentral i Sverige, tyvärr kommer jag inte ihåg var det var.
Citera
2020-05-18, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
https://www.svd.se/grannlanderna-logiskt-att-utesluta-sverige

Nu när länderna planerar att inte låta Svenskar få komma in (som vi är några stycken som sagt sedan april) så vore kul att höra Massmördarnas Tegnell skyddslingar här inne säga-

- Det såg vi inte komma fast vi lovade dyrt och heligt att Sverige kommer inte uteslutas utan svenskar kommer få resa hur dom vill. Allt annat är bara trams och lögner. (Sparat några som spydde galla och man blev kallad både det ena och det andra)

Nu vänder jag på frågan. Skulle vilja ta emot ett land medborgare där landet totalt misslyckats i allt för stoppa pandemin? Dessutom säger landet vi tvekar att ta emot att dom gör rätt fast Döda dör som flugor mm.

Finns det inte förståelse för det? Och när erkänner Tegnell dyrkarna att vi har nog gjort fel?

Det är jag lite nyfiken på.

De kommer aldrig att erkänna det, du ser ju vilken typ av ursäkter de kommer med här inne... Av typen "Grekland är ändå White Trash", "Norge har äcklig ost i alla fall" och dylikt.

Dvs. "Surt sa räven om rönnbären".

Vissa i denna tråd skulle inte erkänna att FHM någonsin har gjort ett enda fel, inte ens om 8.5 miljoner svenskar skulle dö i covid-19. Då skulle de fortsätta hävda att det var bara riskgrupper och feta personer osv.

Det är en fanatisk, fundamentalistisk tro de har på FHM, i likhet med hur man i gamla tider trodde att kungens makt kom från Gud, och kungen därför var ofelbar. Så jag tror inte det går att resonera med hjälp av fakta eller sunt förnuft, i en sådan situation.
Citera
2020-05-18, 20:04
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraonda123
Va??? Han kan ju har helt rätt. 10-15% smittade i sthlm ger det typ 10 tusen döda ju.

Så 40000-60000 har dött i Sverige då enligt dig?
Citera
2020-05-18, 20:05
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Okej, nä tror det är mer önsketänkande från din sida då du skrivit om detta så ofta och verkar vilja att så sker av någon anledning. Antar att du vill att omvärlden ska straffa Sverige då du är missnöjd med hanteringen.
Det finns absolut noll logik att bannlysa valfri nationalitet förutsatt att dem har ett test med negativt testresultat och ber dem följa landets regler kring c19. Kolla i Skåne, smittan existerar ju för fan knappt. Ska inte de skåningar med familj över bron få träffa träffa dem? För all del, testa dem, men att inte släppa in dem vid ett negativt resultat är ju för fan definitionen av paranoia.

Handlar inte om Önsketänkande utan redan från börja så såg vad det barkade åt. Grejen är ju att man varnar och försöker förklara vilka konsekvenser det bli och när det blir det så blir man mer utpekad som du önskar och mm.
Nä jag önskar inte Sverige illa men som man har valt att köra Sverige ner i Skiten, jag anser att man mördar personer, man ingen jävla koll på beredskap, man har inget ledarskap och man backas upp av PK-media som försöker lugna folk och ljuga om verkligheten.

Jag står fast att jag inte andra länder ska ta emot Svenskar så länge det ser ut som det gör. Länder som har haft såna hårda restriktioner som Norge exempel, där man tittat på hur Svenskar fått gjort som de vill och även om dödstalen är astronomisk höga emot andra länder så fortsätter man säga att man gör rätt.

Sverige behöver läxas upp och förstå eller framför allt erkänna att man har gjort fel.

När du säger Skåne inte få åka. Hur fan ska andra länder kunna kontrollera var de bor och var de är skrivna mm för släppa in dom i ex Danmark? Du måste ju förstå att det är omöjligt att ha en sådan restriktion.

Nu är det snart bara den högsta arbetslösheten i Europa till hösten och till Q4 en av europas sämsta ekonomier av denna kris. Sen är fiaskot fullbordat.

Men det går att rädda Sverige. Bort med Tegnell, Erkänn att man har fel och lägg om strategi. Då kanske man kan få respekt för Sverige på sikt.
Citera
2020-05-18, 20:06
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Men om få har smittats så har folk i allmänhet inte utgjort någon större smittväg, vilket gör det rätt av Sverige att inte strypa landet helt.
Med tanke på de höga dödstalen var det ju naturligtvis FEL av Sverige.
Citera
2020-05-18, 20:07
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
De kommer aldrig att erkänna det, du ser ju vilken typ av ursäkter de kommer med här inne... Av typen "Grekland är ändå White Trash", "Norge har äcklig ost i alla fall" och dylikt.

Dvs. "Surt sa räven om rönnbären".

Vissa i denna tråd skulle inte erkänna att FHM någonsin har gjort ett enda fel, inte ens om 8.5 miljoner svenskar skulle dö i covid-19. Då skulle de fortsätta hävda att det var bara riskgrupper och feta personer osv.

Det är en fanatisk, fundamentalistisk tro de har på FHM, i likhet med hur man i gamla tider trodde att kungens makt kom från Gud, och kungen därför var ofelbar. Så jag tror inte det går att resonera med hjälp av fakta eller sunt förnuft, i en sådan situation.

haha Exakt så Just när jag postade länken om Grekland så kom det just exakt dessa svar. Vem fan vill åka till Grekland

Tror du Regeringen kommer falla för trycket och göra stora ändringar för oro att bli utfryst i Europa/världen?
Citera
2020-05-18, 20:08
Medlem
Gratis121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Det behöver inte finnas någon bakomliggande agenda.
Naivitet och inkompetens räcker långt....

Hittills ligger Sverige illa till i antal dödsfall men det är ju inte över ännu.
Om folk i andra länder vaggas in i en falsk säkerhet pga lite spridning nu kan det drabba dem hårt vid en andra våg till hösten om de inte byggt upp en immunitet.
Då tror jag inte heller folk vill sätta sig i karantän pånytt.
Men vi vet ju inte om det här viruset fungerar så, så det är för tidigt att utvärdera.
Citera
2020-05-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Dessvärre visar dessa länderna betydligt lägre dödstal än Sverige så om deras plan är underbyggd eller inte så sparar den människoliv. Det kan man inte säga om Sveriges "vetenskapliga" linje, eller hur?
Det ingår ju i Sveriges plan att ta sina dödsfall i början.

Jag förstår inte vad de andra länderna har för plan, om de har någon plan.
Citera
2020-05-18, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Inte bara Storbritannien, vi har ju också krisläge, 44.000 inställda operationer...

Hela världen har väl samma situation.

Ändå kör en hel del Flashbackare på att andra länder minsann tänker liv före pengar med sina hårdare åtgärder.

Liv är pengar.
Citera
2020-05-18, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Hela världen har väl samma situation.

Ändå kör en hel del Flashbackare på att andra länder minsann tänker liv före pengar med sina hårdare åtgärder.

Liv är pengar.

Nej, hela världen har inte samma situation. Nu pratade vi om två av de mest drabbade länderna, Storbritannien och Sverige.
Citera
2020-05-18, 20:12
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Bra fråga. Mig veterligen har inget av dessa länder en vetenskapligt underbyggd långsiktig plan.

Det vore trevligt ifall Sveriges vetenskapliga arbete kunde producera data från de antikroppstester som gjorts och inte bara korta pressmeddelanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in