Citat:
Äh, yrkesstolthet klär bara när den inte sparkar på vägen dit. Hon är lärarvikarie, hon arbetar med barn i skolan, hon är inte utbildad kalla det vad du vill. Att hon jobbar som sådan kränker tydligen dig, gör något åt det systemet istället för att slå det från dig. Jasmine har i sin tid i huset uppvisat enormt dålig, skrämmande dålig omvärldskunskap, allmänt dålig allmänkunskap, hon har uppvisat dunderblå naivitet. Hon saknar grundläggande baskunskaper språk och kulturmässigt (kan inte ens gamla svenska idiom, reagerar inte på egna språkfel) - hon är lite blåst kan man säga. Jasmine är säkert jättetrevlig, jättego, en frisk fläkt i dammiga persienner, kalla det vad du vill - men hon är inget som kommer att revolutionera den svenska skolans kunskapsgrund oavsett hon kan kallas lärare eller inte. Det tjafset hör inte hit i den här tråden överhuvudtaget men som tittare av BB2020 - så ger hon inte yrket du har något stabilt hopp..
Jag hörde Jasmine prata om att hon också hade jobbat som vårdbiträde, vet inte om det var på sjukhus eller inom äldreomsorgen, men hon pratade om att hon har medicindelegering och ja ba :O ....känns inte som att jasmine har sån vidare koll eller kunskap för att vara delegerad att administrera tunga karduller. Det är inte hennes så kallade yrkestillhörighet som är problemet, det är jasmine själv.
Jag hörde Jasmine prata om att hon också hade jobbat som vårdbiträde, vet inte om det var på sjukhus eller inom äldreomsorgen, men hon pratade om att hon har medicindelegering och ja ba :O ....känns inte som att jasmine har sån vidare koll eller kunskap för att vara delegerad att administrera tunga karduller. Det är inte hennes så kallade yrkestillhörighet som är problemet, det är jasmine själv.
Kränker mig, hur? Jag håller med om allt du skrivit. Men tycker fortfarande att det är viktigt att poängtera att hon inte har någon lärarlegitimation och inte får sätta betyg. Hon kanske hoppar in lite varstans när lärare är sjuka - vad vet vi.
Han har även sagt i från till både Amilia och Mergim vid flera tillfällen med skarp ton, det verkar du också ha missat eller väljer att bortse från.