2020-05-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kendallo
Äh, yrkesstolthet klär bara när den inte sparkar på vägen dit. Hon är lärarvikarie, hon arbetar med barn i skolan, hon är inte utbildad kalla det vad du vill. Att hon jobbar som sådan kränker tydligen dig, gör något åt det systemet istället för att slå det från dig. Jasmine har i sin tid i huset uppvisat enormt dålig, skrämmande dålig omvärldskunskap, allmänt dålig allmänkunskap, hon har uppvisat dunderblå naivitet. Hon saknar grundläggande baskunskaper språk och kulturmässigt (kan inte ens gamla svenska idiom, reagerar inte på egna språkfel) - hon är lite blåst kan man säga. Jasmine är säkert jättetrevlig, jättego, en frisk fläkt i dammiga persienner, kalla det vad du vill - men hon är inget som kommer att revolutionera den svenska skolans kunskapsgrund oavsett hon kan kallas lärare eller inte. Det tjafset hör inte hit i den här tråden överhuvudtaget men som tittare av BB2020 - så ger hon inte yrket du har något stabilt hopp..
Jag hörde Jasmine prata om att hon också hade jobbat som vårdbiträde, vet inte om det var på sjukhus eller inom äldreomsorgen, men hon pratade om att hon har medicindelegering och ja ba :O ....känns inte som att jasmine har sån vidare koll eller kunskap för att vara delegerad att administrera tunga karduller. Det är inte hennes så kallade yrkestillhörighet som är problemet, det är jasmine själv.

Kränker mig, hur? Jag håller med om allt du skrivit. Men tycker fortfarande att det är viktigt att poängtera att hon inte har någon lärarlegitimation och inte får sätta betyg. Hon kanske hoppar in lite varstans när lärare är sjuka - vad vet vi.
2020-05-18, 18:07
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men Lennie, om detta skulle vara taktik från hans sida så är det ju rätt smart att hålla sig med de personer som tar uppmärksamhet på ett sämre sätt för då framstår Lennie som ett helgon. Att skilja på fåren och vargarna är inte svårt och han syns ju som den förstående hjälpande empatiska människan i huset. Det blir som hans rekvisita. Sen faktumet att Lennie INTE visat några som helst tecken på någonting, bara glada toner i precis ALLT. Sånt existerar verkligen inte.

Alla som i sina vackra illusioner tror att det Lennie visat upp är genuint och spontant. Nej, antingen är han otroligt onormalt rädd för att släppa fram sina svagheter eller så är han sjukligt konflikträdd eller det tredje alternativet, allt är ett spel för gallerierna. Skulle inte förvåna mig om hans nära och kära kommer fråga konfunderat över vissa beteenden som de kanske aldrig upplevt med Lennie. Så stämmer det som en del av oss tror så är det en hägring(synvilla) självbedrägeri, en utopi!

Förmodligen kommer alla Lennie fans börja grina på mig nu men det skiter jag i, jag spekulerar och har mina åsikter bäst fan jag vill, när jag vill och för att jag känner för det!
Bra åsikter, tycker jag. Finns bara en värdig vinnare och det är Sami!
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Jaaaaa! Lennie får mer psykmusik! Hoppa mer groda så ALLA ser precis: DETTA VAR DITT BIDRAG I BB2020, plus steka pannkakor och överkokta makaroner.

Ja det är det vi sett och det är ju så obvious. Klart som korvspad att Lennie måste hålla på och hoppa och överspela allt för på riktigt har han lika mycket charm som en byrålåda
Medlem
Emmvalentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miraquel
Oh shit!!! DÄR vände kappan!
Vilken kappa ???? Har alltid sagt att jag inte har något emot Sami 😂😂 men jag vill verkligen att Lennie ska vinna . Har aldrig sagt ett ont ord om Sami även om jag några ggr velat kontra då ni skrivit hemska saker som Sami gjort likadant i . Men jag kan uppföra mig helt enkelt 😘
2020-05-18, 18:08
Medlem
xrlpyts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Men Lennie, om detta skulle vara taktik från hans sida så är det ju rätt smart att hålla sig med de personer som tar uppmärksamhet på ett sämre sätt för då framstår Lennie som ett helgon. Att skilja på fåren och vargarna är inte svårt och han syns ju som den förstående hjälpande empatiska människan i huset. Det blir som hans rekvisita. Sen faktumet att Lennie INTE visat några som helst tecken på någonting, bara glada toner i precis ALLT. Sånt existerar verkligen inte.

Alla som i sina vackra illusioner tror att det Lennie visat upp är genuint och spontant. Nej, antingen är han otroligt onormalt rädd för att släppa fram sina svagheter eller så är han sjukligt konflikträdd eller det tredje alternativet, allt är ett spel för gallerierna. Skulle inte förvåna mig om hans nära och kära kommer fråga konfunderat över vissa beteenden som de kanske aldrig upplevt med Lennie. Så stämmer det som en del av oss tror så är det en hägring(synvilla) självbedrägeri, en utopi!

Förmodligen kommer alla Lennie fans börja grina på mig nu men det skiter jag i, jag spekulerar och har mina åsikter.

Har du missat alla gånger Lennie har blivit rörd och börjat gråta? Han har även sagt i från till både Amilia och Mergim vid flera tillfällen med skarp ton, det verkar du också ha missat eller väljer att bortse från.
Medlem
varför framstår det som att izabella fullständigt hatar sami?? undra vad han gjort under veckan hon vart i huset som gör att hon hatar honom så
Medlem
SevenStarss avatar
Fina byxor Lennie har... det ser ut som om han har blivit attackerad av något djur som försökt slita honom i stycken.

Jag bryr mig inte så värst om vem som vinner men hoppas förstås på Sami.
Förstår inte varför Izabella tror så starkt att han kommer att komma på tredje plats.
Medlem
Bara jag som blir så provocerad av att Lennie är så himla ordningssam/pedantisk med sin packning!!?? Haha säger väl mer om mig dock än om han
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Kränker mig, hur? Jag håller med om allt du skrivit. Men tycker fortfarande att det är viktigt att poängtera att hon inte har någon lärarlegitimation och inte får sätta betyg. Hon kanske hoppar in lite varstans när lärare är sjuka - vad vet vi.
Att hon måste göra ett värdelöst jobb. Idioter som ger henne referenser. Thats it!
Medlem
fick inte lennie ordnat hår. Det gik kanske så fort jag inte så det.
2020-05-18, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siwr
Bara jag som blir så provocerad av att Lennie är så himla ordningssam/pedantisk med sin packning!!?? Haha säger väl mer om mig dock än om han
Manisk. Frissan reagerade starkt.
2020-05-18, 18:09
Medlem
Amilia, Anty och Mergim är sjukt desperata nu. Haha, så roligt att se. Anty har noll stöd och inflytande. Amilia har fler hatare än personer som genuint gillar henne. Mergim har endast p12-fans från TikTok, han la upp en video där han uppmanade sina följare där att rösta på Lennie. På kommentarerna ser vi ändå att Sami får överlägset mest stöd och gillningar .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in