2020-05-14, 10:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
det var lite märklig handel förra veckan

usa-terminerna handlades upp varje natt sedan när börsen öppnade var det inget köptryck

fick för mig att det var någon riktigt tung spelare som ville sälja av en del och ville ha bättre betalt?

"Goldman Sachs says stocks will tumble 18% in the next 3 months"

https://markets.businessinsider.com/news/stocks/stock-market-outlook-6-reasons-for-more-selling-goldman-sachs-2020-5-1029188273

"The biggest names in finance are coming around to a view that seemed unlikely a few weeks ago: Stocks are vastly overvalued - and President Donald Trump is not happy.

Legendary investors Stan Druckenmiller and David Tepper were the latest to weigh in after a historic market rebound, saying the risk-reward of holding shares is the worst they've encountered in years."

https://www.elitetrader.com/et/threads/trump-lashes-wall-street-heavyweights-for-sounding-alarm.344741/
Citera
2020-05-14, 15:22
Medlem
Är det nu raset kommer?
Citera
2020-05-14, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag är ingen expert, men såhär förstår jag det.

Man drar linjer där börskurserna tidigare har vänt. När de går ned och vänder uppåt igen kallas stöd.
Dvs den kurs där aktien enligt den stora massan är så prisvärd att så många köper och det vänder upp igen. Sen drar man även linjer på topparna av kurserna. Dvs det pris där kollektivet inte längre tycker aktien är prisvärd och slutar köpa.

Desto fler gånger kursen har vänt vid en sådan punkt (testats) desto starkare anses stödet/motståndet vara.
Om stödet bryts så brukar man säga att närmast tidigare lägre motstånd gäller.

Detta är såklart ingen vetenskap, utan mer ett sätt att kartlägga psykologin på börsen.
Att det funkar så bra som det gör har med att göra att så många använder denna metod att det blir självförstärkande (deras handel påverkar kursen).

Tack för bra förklaring.
Citera
2020-05-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolex
Är det nu raset kommer?

Som jag sa, krisen är långt ifrån över. Börsen kommer att fortsätta guppa upp o ner ett tag till innan vi ser en stabil uppgång.
Citera
2020-05-17, 13:57
Medlem
Då får vi se om Karol Sikora har startat börsåterhämtningen på riktigt med sitt uttalande
Citera
2020-05-18, 15:57
Medlem
brutefishs avatar
ingen permabjörn eller 100% likvida som har lust att uttala sig?
te.x. hur ni ser framåt, när/om det är dags att kliva in igen etc etc.
Citera
2020-05-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolex
Är det nu raset kommer?

Ironi eller ???

😂😂😂😂😂
Citera
2020-05-18, 17:20
Medlem
1480 höll
Finns köpare kvar alltså......
Citera
2020-05-19, 06:10
Medlem
11 mars skrev ”börsexperten” Malin Wollin i Aftonbladet. : Rädda dina pengar innan det är för sent .
Om du gjorde tvärtom och köpte har du gjort en finfin affär

Bra exempel på börspsykologi och varför man ska göra tvärtom när det gör som ondast i magen

Förra veckan skrev dom varför du ska kliva av börsen nu

Kontraindikator deluxe

Börja följa Fear&Greed istället det är mitt tips, funkar bra men är lite laggande
Citera
2020-05-20, 07:21
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Ser ut att bli ytterligare en röd dag för OMX30. Folk har baksmälla efter rallyt i måndags. Nu är det tillbaka till verkligheten och förmodligen har det mesta riskvilligt kapital redan gått in på börsen.
Citera
2020-05-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Ser ut att bli ytterligare en röd dag för OMX30. Folk har baksmälla efter rallyt i måndags. Nu är det tillbaka till verkligheten och förmodligen har det mesta riskvilligt kapital redan gått in på börsen.

Tur att det går upp i USA istället
Lite förvånad
Citera
2020-05-20, 16:54
Medlem
0ldMans avatar
Vafan, kan inte börsen gå ner lite så jag kan köpa in mig mer. Har inte hunnit få in mer än 20 procent av det jag vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in