2020-05-18, 14:46
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det är nog ogörligt att lägga fram samma jävla skvaller och ludduga trams till HovR som hon gjorde i Tr. Nåt nytt måste hon fiska fram.

Man börjar undra hur det är ställt med dom juridiska kunskaperna hos Åkl Hiding som var övertygad om fällande i Tr.

Det fetade. Åklagaren måste tro på fällande dom. Annars får denne inte ens väcka åtal överhuvudtaget.

Så det säger sig självt att åklagaren trodde på fällande dom i Tr.
Citera
2020-05-18, 14:56
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har en stark tro att åklagaren och domaren inte alls är sams.
Man kan undra om det är personkemi eller erfarenheter från tidigare fall som gör att de är på kollisionskurs.

Det grundar jag på att domen är skriven på ett pekpinneaktigt sätt och med väldigt överdriven kritik mot åklagarna.
Detta är spekulationer och min personliga åsikt.
Jag är helt med på den spekulationen. Tyckte mig höra det redan på tonen i rättegången.
Citera
2020-05-18, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Den intressanta frågan, kan ju också vara, om det öht fanns någon nyckel?

Klart det fanns en nyckel! Flickan berättade om den för bekanta och SD var det väl som snackade om "plantering".
Citera
2020-05-18, 15:04
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Äntligen överklagat!

Ljuv musik i mina öron, detta! Men jag är inte det minsta förvånad. Har man följt ärendet hela tiden, pratat med folk som känner inblandade, läst fuppen och hört allt från TR på YouTube, så vet man att det inte är några Mållgans som gjort detta.

Nu är det kanske dags att en viss person slutar att le mot den brutalt mördade Lw´s barn? Och att vissa lögnaktiga personer berättar allt de vet, innan de med ryker in i kurran.

#TeamÅsaHiding
Citera
2020-05-18, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Picasso2

Jag tycker, att det är fantastiskt av KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese att inte ge upp detta mordfallet.

För oss få som har följt med detta mordfallet på L*na Wesstr*m på ett riktigt sätt utan att ha fastnat i konfirmeringsbias har också kunnat konstaterart att det funnits mycket som direkt pekat mot att den pilske kanin-hövdingen SD som var den personen som tidigare bragt livet om sin älskarinna L*na Wesstr*m bakom bullerplanket inom Nya Hj*rsta.

För min del tycker jag att det är en självklarhet att den pilske kanin-hövdingen SD inte skall få undankomma ett begånget mord på grund av att Bj*rn L*ndén trodde på att SD's Mållgor hade verklig existens och var de som bragt livet om L*na Wesstr*m, och för att inte tala om hur Bj*rn L*ndén roades inom rätts-salen och under den då pågående rättegången av SD's försvarsadvokat Ing*ar Backm*m när vederbörande satte i gång sitt spektakel gällande Thomas/Palme.

Det finns så många besvärande omständigheter som pekat direkt på den pilske kanin-hövdingen SD samt bevis vilka Bj*rn L*ndén vägrade att ta någon hänsyn till då KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese presenterade dessa inom rätts-salen under den då pågående rättegången.

Jag tycker också att det är självklart att detta mordfallet skall granskas på höger nivå.

Team/ Åsa Hiding
Suveränt jobbat flickor

@Picasso2, du har tidigare framfört och enligt citat: "förr eller senare åker han dit" ... slut citat/ Jag tror att du verkligen har rätt i detta fallet

Mvh/ @JokerMannen
Visst är det så att han på något sätt kommer hamna bakom galler. Om HR fastställer tingsrättens dom, så innebär det enbart ett tillfälligt stopp. Förhoppningsvis. Men i HR finns ingen Björn Lindén med. Och kanske man ser sammantaget på indicierna istället för en och en? Jag har fortfarande stora förhoppningar om att målet till slut kommer hamna rätt. Dvs att rättvisan segrar.

Vad jag ställer mitt hopp till är att BL skrev att man inte nådde riktigt ända upp. Det krävs bara något mer tycker jag mig läsa in. Och jag tror att Hiding kommer rota fram detta "något mer". SD kanske skall ta och börja mentalt förbereda sig?
Citera
2020-05-18, 15:10
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det som kanske tar lite tid är väl t.ex. om Hiding nu behöver be NFC reda ut vad det där gula på topsen från tvättmaskinen egentligen är. Borde väl inte vara omöjligt att med någon molekylärbiologisk analys slå fast om det är blod eller inte, eller kanske man kan be dem titta lite närmare på det med ett svepelektronmikroskop? Sedan återstår väl också för åklagaren att återigen be NFC om hjälp med att försöka slå hål på SD:s 23:34-alibi:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Det jag fetat, ja det blir jävligt intressant. Jag tror inte åklagaren kommer vilja peta i det, däremot kommer försvaret säkert göra det. I synnerhet om de läst här de senaste två-tre veckorna
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-05-18 kl. 15:45.
Citera
2020-05-18, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom FUP var höjd i dimma så är det inte svårt att bli tydligare.

Men du kan nog också bli tydligare; menar du att fup:et var något upphöjt, något sublimt, men omslutet av dimma?

Citat:

Vad jag kan minnas så har det hänt att både nya bevis och nya vittnen kan dyka upp i hovrätten.

Ja det är väl nästan legio att det dyker upp nya vittnen, att gamla vittnen börjar ”minnas bättre” etc när fall hamnar i HR. Avs tyngre brott/kriminalitet.
Men det gäller då främst vid fällande domar; då har ju den dömde efter TR då restriktionerna tappats kunnat kontakta nya ”vittnen” och påverkat gamla.
Så försvaret brukar ofta ha nytt material att komma med. Men betydligt mera sällan åklagaren.

(Och, självklart, vid friande dom så har ju den friade sällan anledning att prestera nya grejer inför HR.)

Så var det iaf ofta förr, innan nyordningen att HR primärt bara skall lyssna på TR-inspelningar. Och det var väl mycket därför man bytte system.
Citera
2020-05-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ljuv musik i mina öron, detta! Men jag är inte det minsta förvånad. Har man följt ärendet hela tiden, pratat med folk som känner inblandade, läst fuppen och hört allt från TR på YouTube, så vet man att det inte är några Mållgans som gjort detta.

Nu är det kanske dags att en viss person slutar att le mot den brutalt mördade Lw´s barn? Och att vissa lögnaktiga personer berättar allt de vet, innan de med ryker in i kurran.

#TeamÅsaHiding

Den sista meningen.
Tänker du på Geleklumpen JellyGray Minnesförlust-Hann* och hennes farsa SOA som tycker "alla kan väl göra misstag" om att dottern blir bedragen av svärsonen under 6 års tid?

Citera
2020-05-18, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Picasso2

Jag tycker, att det är fantastiskt av KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese att inte ge upp detta mordfallet.

För oss få som har följt med detta mordfallet på L*na Wesstr*m på ett riktigt sätt utan att ha fastnat i konfirmeringsbias har också kunnat konstaterart att det funnits mycket som direkt pekat mot att den pilske kanin-hövdingen SD som var den personen som tidigare bragt livet om sin älskarinna L*na Wesstr*m bakom bullerplanket inom Nya Hj*rsta.

För min del tycker jag att det är en självklarhet att den pilske kanin-hövdingen SD inte skall få undankomma ett begånget mord på grund av att Bj*rn L*ndén trodde på att SD's Mållgor hade verklig existens och var de som bragt livet om L*na Wesstr*m, och för att inte tala om hur Bj*rn L*ndén roades inom rätts-salen och under den då pågående rättegången av SD's försvarsadvokat Ing*ar Backm*m när vederbörande satte i gång sitt spektakel gällande Thomas/Palme.

Det finns så många besvärande omständigheter som pekat direkt på den pilske kanin-hövdingen SD samt bevis vilka Bj*rn L*ndén vägrade att ta någon hänsyn till då KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese presenterade dessa inom rätts-salen under den då pågående rättegången.

Jag tycker också att det är självklart att detta mordfallet skall granskas på höger nivå.

Team/ Åsa Hiding
Suveränt jobbat flickor

@Picasso2, du har tidigare framfört och enligt citat: "förr eller senare åker han dit" ... slut citat/ Jag tror att du verkligen har rätt i detta fallet

Mvh/ @JokerMannen

Tror du att ÅK kommer att köra hårt på det här .
Har hon inget bättre så kommer det inte att gå vägen.

Jag tror att det finns två möjligheter att detta fall kommer att lösas.

1. Att utredningen hittar en betydligt bättre bevisning mot SD än
vad man så här långt har presterat.

2. Att det framkommer så pass tydliga tecken på att det ytterst tveksamt
att SD är GM.
Så att det skulle motivera ett omtag på hela fallet, med helt nya ögon, inga
från Örebro, inga som har någon som helst prestige att ta hänsyn till.

Ska bli intressant å se om du kan svara utan att fladdra runt med mållgor å pilska kaniner, samt
Kurtan hit å dit, visar sig väl snart.
Citera
2020-05-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige

#TeamÅsaHiding

Det blir en orolig tid för en viss person framöver. Brådis med att sälja kåken i vilket fall som helst kanske.
Och nä, Mållgans är oskyldiga till just den här händelsen.
Idag är det väl ok med en bärs?
Citera
2020-05-18, 15:18
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Jag tror absolut inte att åklagarna döljer något ess i rockärmen men jag tror att nya saker hela tiden dyker upp i och med att utredningen fortsätter.

Jag har en stark tro att åklagaren och domaren inte alls är sams.
Man kan undra om det är personkemi eller erfarenheter från tidigare fall som gör att de är på kollisionskurs.

Det grundar jag på att domen är skriven på ett pekpinneaktigt sätt och med väldigt överdriven kritik mot åklagarna.
Detta är spekulationer och min personliga åsikt.

Du tror att en TR skriver en felaktig dom pga att Åkl och domare inte alls är sams, och att personkemin inte stämmer, var hittar du den överdrivna kritik mot ÅKL och pekpinnekatigt?
Senast redigerad av Smhf 2020-05-18 kl. 15:37.
Citera
2020-05-18, 15:29
Medlem
Rättvisan har inte sagt sitt sista ord ännu, hovrätten är mycket svårare att "dra vid näsan" än tingsrätten. Blir så bra när SD sitter på kumla, och alla hans medhjälpare som skyddat honom blir åtalade för skyddande av brottsling. Blir ju underligt när Hanna davidssons hela familj får spendera några månader för att dom städat undan bevis, tillsammans med Hannas nya BF.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in