Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Åklagaren har i dag överklagat den friande domen i det så kallade Hjärstamordet som begicks i Örebro den 14–15 maj 2018.
Åklagaren har begärt att hovrätten ändrar tingsrättens dom och dömer den åtalade personen för mord och bestämmer påföljden till fängelse på livstid eller i 18 år.
- Vi har läst domen noggrant, men i slutänden var det ett enkelt beslut att överklaga. Vi anser att det utifrån den bevisning som lagts fram är ställt utom rimligt tvivel att den åtalade personen dödade kvinnan, säger kammaråklagare Åsa Hiding.
Åklagaren har begärt anstånd till den 17 juni 2020 med att inkomma med kompletterande bevisuppgift, eftersom förundersökningen i vissa avseenden kommer att kompletteras.
- Vi kompletterar förundersökningen i vissa avseenden. Det går alltid att bli tydligare, säger kammaråklagare Therese Johansson.
www.aklagare.se
Hej @Picasso2
Jag tycker, att det är fantastiskt av KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese att inte ge upp detta mordfallet.
För oss få som har följt med detta mordfallet på L*na Wesstr*m på ett riktigt sätt utan att ha fastnat i konfirmeringsbias har också kunnat konstaterart att det funnits mycket som direkt pekat mot att den pilske kanin-hövdingen SD som var den personen som tidigare bragt livet om sin älskarinna L*na Wesstr*m bakom bullerplanket inom Nya Hj*rsta.
För min del tycker jag att det är en självklarhet att den pilske kanin-hövdingen SD inte skall få undankomma ett begånget mord på grund av att Bj*rn L*ndén trodde på att SD's Mållgor hade verklig existens och var de som bragt livet om L*na Wesstr*m, och för att inte tala om hur Bj*rn L*ndén roades inom rätts-salen och under den då pågående rättegången av SD's försvarsadvokat Ing*ar Backm*m när vederbörande satte i gång sitt spektakel gällande Thomas/Palme.
Det finns så många besvärande omständigheter som pekat direkt på den pilske kanin-hövdingen SD samt bevis vilka Bj*rn L*ndén vägrade att ta någon hänsyn till då KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese presenterade dessa inom rätts-salen under den då pågående rättegången.
Jag tycker också att det är självklart att detta mordfallet skall granskas på höger nivå.
Team/ Åsa Hiding
Suveränt jobbat flickor
@Picasso2, du har tidigare framfört och enligt citat: "förr eller senare åker han dit" ... slut citat/ Jag tror att du verkligen har rätt i detta fallet
Mvh/ @JokerMannen