2020-05-18, 08:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Glömde prenumerera på tråden så har missat att det fortfarande diskuteras fotboll. (Har fullt upp med att läsa i porr och musik-forumen)

Nivån är alltid lika hög och fin.

Men ja, bajen är väl ett topplag. Rent logiskt är ni kanske inte det. (En top 3 placering senaste 10 åren?) men istället för att spela dum kan jag väl erkänna att absolut, det är som kuk-skämtet.
"Den luktar som en stor".

Bajen luktar som en storklubb även om ni inte bevisat det än. Och vafan, tyvärr så lär stanken bli verklighet. Man kan bara hoppas att ni blir bajen igen, att Jeppe tar lite dumma beslut, att Zlatan kommer in och kladdar för mycket, att Leksand får ett framgångsrikt fotbollslag. Ja ni fattar.

Allsvenskan känns så jävla främmande just nu. Jag minns knappt hur det var. Har vaga minnen av att vi mirakulöst vann guld fast vi inte borde och helt plötsligt gick hela världen in i en kollektiv kris för att vi skulle få njuta av det så länge som möjligt.

Är det inte lite skumt att Bosse först gör en helt orimligt lukrativ affär med Kina? för att sen.. oj.. Kina ger världen ett virus PRECIS efter vi floppat sönder i cupen och spelat usel fotboll och saknar mittbackar. Så att Erik Berg kan bli klar med sitt hus och ha lite tid för fotboll också.

Helt klart bästa konspirationsteorin hittills!
Citera
2020-05-18, 11:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Helt klart bästa konspirationsteorin hittills!
Jag tänkte samma sak i vintras men var för bitter för att vädra den. För d e väl själva fan att loserBajen är i pole position för cupen och så kmr corona, ni hinner värva, Malmö spela ihop sig och Gnagets 9 skadade spelare hinner bli friska. Och Mujos och Juniors kontrakt går ut.

Jävla skit
Citera
2020-05-18, 12:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag tänkte samma sak i vintras men var för bitter för att vädra den. För d e väl själva fan att loserBajen är i pole position för cupen och så kmr corona, ni hinner värva, Malmö spela ihop sig och Gnagets 9 skadade spelare hinner bli friska. Och Mujos och Juniors kontrakt går ut.

Jävla skit

Äsch då. Delägaren och Aimar ersätter Tanko och Junior i så fall Dessutom lär transfermarknaden vara tvärdöd den närmaste tiden, så jag vet inte om det blir så mycket in och ut i trupperna det närmaste halvåret.

Men annars symtomatiskt för oss i Loser-Bajen att drabbas hårdast av att det inte lär bli någon publik förrän 2022, det kan jag inte snacka bort.
Senast redigerad av simonvp 2020-05-18 kl. 12:53.
Citera
2020-05-18, 12:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Äsch då. Delägaren och Aimar ersätter Tanko och Junior i så fall ;kr Dessutom lär transfermarknaden vara tvärdöd den närmaste tiden, så jag vet inte om det blir så mycket in och ut i trupperna det närmaste halvåret.

Men annars symtomatiskt för oss i Loser-Bajen att drabbas hårdast av att det inte lär bli någon publik förrän 2022, det kan jag inte snacka bort.

Det tror jag knappast att ni drabbas hårdast. Kolla nedan.

Citat:
6. Hammarby IF 49 561 tkr

10. Kalmar FF 2 776 tkr

11. Helsingborgs IF 2 086 tkr

12. GIF Sundsvall 753 tkr

13. Falkenbergs FF 745 tkr

14. IK Sirius FK 29 tkr
Citera
2020-05-18, 12:57
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ja det känns ju lite typiskt att ett lag som inte budgeterar för publik plötsligt får en jättefördel när detta lär förbjudas till 2021 är över. Lite typiskt diffen att gynnas av tidernas största världsliga kris och att människor går och dör stup i kvarten.

Gud gav er möjlighet att njuta av guldet lite extra men dessvärre kom en viss delägare som fick er att teama ihop med er främsta guldrival ifjol.

Ja men vafan att teama upp sig med Malmö är ju ändå som att få corona i en tid av böldpest eller kolera. Mitt MFF-hat är ganska lamt. Liksom, vi har så fina minnen mot dom senaste åren i såväl cupen som allsvenskan och jag har stor respekt för Rosenberg så om vi ändå inte kan vinna guld så skulle ett MFF-guld definitivt beröra mig minst.

Kommer Zlatan in och vinner guld med bajen kan man förvisso ge Zlatan "all ära" för att ha besegrat loser-bajen-spöket. Men vi i DIF skulle ju inte få en nyhetsartikel i media förrän tidigast 2023. Om inte Zlatan säger något taskigt om oss dvs.
Och jag gillar att läsa om Djurgården. Så Zlatan borde hålla sig borta.
Citera
2020-05-18, 13:22
Medlem
Citat:
Ja det känns ju lite typiskt att ett lag som inte budgeterar för publik plötsligt får en jättefördel när detta lär förbjudas till 2021 är över. Lite typiskt diffen att gynnas av tidernas största världsliga kris och att människor går och dör stup i kvarten.

Gud gav er möjlighet att njuta av guldet lite extra men dessvärre kom en viss delägare som fick er att teama ihop med er främsta guldrival ifjol.

Publik lär förbjudas till slutet 2021 ? Det är lite väl att ta i. Diskussionen går mot att andra halvan av serien ( den som brukar kallas för höstserien och nu får kanske döpas om till vinter eller vårserien ) förhoppningsvis spelas med publik . En vår serie ( ok sommarserie då) med reducerad publik var också på tal.
Citera
2020-05-18, 13:59
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av use-your-brain
Publik lär förbjudas till slutet 2021 ? Det är lite väl att ta i. Diskussionen går mot att andra halvan av serien ( den som brukar kallas för höstserien och nu får kanske döpas om till vinter eller vårserien ) förhoppningsvis spelas med publik . En vår serie ( ok sommarserie då) med reducerad publik var också på tal.

Snart öppnar stängda nationer upp igen. Mycket folk ute och glömmer att hålla distansen. Smittorisken är överhängande plus snack om en andra våg.
Citera
2020-05-18, 14:29
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Ja men vafan att teama upp sig med Malmö är ju ändå som att få corona i en tid av böldpest eller kolera. Mitt MFF-hat är ganska lamt. Liksom, vi har så fina minnen mot dom senaste åren i såväl cupen som allsvenskan och jag har stor respekt för Rosenberg så om vi ändå inte kan vinna guld så skulle ett MFF-guld definitivt beröra mig minst.

Kommer Zlatan in och vinner guld med bajen kan man förvisso ge Zlatan "all ära" för att ha besegrat loser-bajen-spöket. Men vi i DIF skulle ju inte få en nyhetsartikel i media förrän tidigast 2023. Om inte Zlatan säger något taskigt om oss dvs.
Och jag gillar att läsa om Djurgården. Så Zlatan borde hålla sig borta.

Jag kan ju inte säga att jag hade varit något annat än en hycklande h*ra om jag inte hade hållit med om sista stycket ifall Z hade valt att spela i dif.

Citat:
Ursprungligen postat av use-your-brain

Nä men jag är i grund och botten extrem pessimist (tror aldrig vi ska vinna nästa match, på fullaste allvar), så jag är lite inne på samma tänk här. Andravågen lär väl slå till till hösten just när det börjar bli prat om publik. Vaccin kanske aldrig kommer vilket innebär att man får vänta in tills hela världen får immunitet typ.
Citera
2020-05-18, 14:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

Nä men hårdast av topp 6 drabbas vi :/
Citera
2020-05-18, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

De lag som har störst matchdagsintäkter drabbas hårdast av att inte ha någon publik, där blir intäktsbortfallet störst... och således blir hålet i budgeten även störst bland de lagen, t ex Bajen... sedan är det möjligt att konsekvenserna av krisen i stort blir större för lag som kanske inte har lika stora publikintäkter, typ lagen du listade. För lag med mindre publikintäkter kanske t ex tvpengarna är en viktigare intäktskälla.

Skulle det inte bli någon publik alls i år är det illa och för Bajen är väl det 50-60 miljoner i matchintäkter som skulle försvinna(sedan skulle även kostnaden för matcharrangemang minska såklart).

Edit: 50-60 miljoner i ett worst case scenario kanske, för det ingår väl säsongsplåtar där får man anta, och det borde ju inte minska så mycket.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-05-18 kl. 18:41.
Citera
2020-05-18, 18:49
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
De lag som har störst matchdagsintäkter drabbas hårdast av att inte ha någon publik, där blir intäktsbortfallet störst... och således blir hålet i budgeten även störst bland de lagen, t ex Bajen... sedan är det möjligt att konsekvenserna av krisen i stort blir större för lag som kanske inte har lika stora publikintäkter, typ lagen du listade. För lag med mindre publikintäkter kanske t ex tvpengarna är en viktigare intäktskälla.

Skulle det inte bli någon publik alls i år är det illa och för Bajen är väl det 50-60 miljoner i matchintäkter som skulle försvinna(sedan skulle även kostnaden för matcharrangemang minska såklart).

Edit: 50-60 miljoner i ett worst case scenario kanske, för det ingår väl säsongsplåtar där får man anta, och det borde ju inte minska så mycket.
30 Mill nämndes väl av VD. Med 60 som absolut värst om det drar ut på tiden.

Skulle folk kräva tillbaka årskortspengar skulle det bli tufft snabbt för de. Men det lär ju inte hända så.

Dessutom lär det säljas matchplåtar framöver också för 50 spänn. Får väl se vilka klubbar som säljer mest. Tror DIF ligger bra till där.
Citera
2020-05-19, 02:10
Medlem
girigfans avatar
skulle vara jätteroligt om vi fick se zlatan i allsvenskan även om jag tror att han beslutar sig för att lägga av. lär bli gbg,aik,dif,haif eller mff som gäller för hans del. klubbar utan anknytning bara för att han går igång på att hetsa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in