2020-05-18, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Vi vet fremdeles ikke hva disse utradisjonelle etterforskningsmetodene er.
Jeg har tenkt litt på (eller ganske mye faktisk) hvor langt politiet kan gå i å spille et spill.

Det er en veldig merkelig sak dette. "Det er ikke slik dere tror"...
Jeg har også tenkt en del på dette. Jeg har tenkt på om det er mulig at politiet vet at TH er uskyldig og at politiet og TH har blitt enige om et spill for å fremprovosere avslørende handlinger og/eller samtaler mellom gjerningspersonene (som politiet har i kikkerten).
Citera
2020-05-18, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja lagmannsrettens beslutning kan virke underlig. Den var ikke enstemmig og kunne bikket den andre veien hvis bare en mann hadde tatt et annet standpunkt.

Politiet har valgt å bruke god tid, de kvalitetssikret og avventet hva internasjonal ekspertise kom frem til.
De fikk også medhold i å ta i bruk utradisjonelle etterforskningsmetoder.

Ettertiden vil kanskje sette lagmannsrettens konklusjon i et spesielt lys.

Ja. Jeg tror fremdeles at saken vil bli oppklart og at vi vil få svar på mange spørsmål vi lurer på nå.

Men lagmannsretten mente at bevisene ikke holdt til siktelse engang. Da må det være noen av bevisene som er veldig kontroversielle, tenker jeg. Og da kom jeg til å tenke på at det kanskje har vært utarbeidet en gjerningsmannsprofil med sterke oppfordringer om nøye ransakelser av steder GM har spesiell tilknytning til.

Pluss ektepakt 1993 der TH tok særeie på fellesboligen, pluss Holdens uttalelse "det er ikke hva dere tror", pluss at Holden gikk til retten for å stoppe ransakingene i Sloraveien 4, pluss at det har vært åstedsgranskninger i seks uker fra november 2018, pluss mange kortvarige åstedsgranskninger i løpet av 2019, pluss ransakinger i 14 dager fra 28. april 2020, og ennå er ikke politiet ferdige med Sloraveien 4. Det må jo være noe der. Det må være noe de finner i det huset.

Eller er det motsatt, politiet tror de skal finne noe spesielt der, men så finner de det ikke og fortsetter å lete på nytt og på nytt.
Citera
2020-05-18, 02:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Jeg har også tenkt en del på dette. Jeg har tenkt på om det er mulig at politiet vet at TH er uskyldig og at politiet og TH har blitt enige om et spill for å fremprovosere avslørende handlinger og/eller samtaler mellom gjerningspersonene (som politiet har i kikkerten).
Pågripelsen og varetektfengslingen av TH har i alle fall skapt rabalder blant jurister osv - og man kan jo spørre seg hvordan det står til med rettsikkerheten vår. Samtidig forhåndsdømmes TH i pressen, og etterhvert publiseres mer fordelaktig informasjon om han. Det er jo rene sirkuset, så jeg vet ikke hva jeg skal tro, men det er vel kanskje meningen.
Det må i så fall være med rettens velsignelse, hvis jeg får si det med egne ord.

Edit:

Jeg tenker også at det kanskje er "til det beste" for TH det som skjer nå, nettopp fordi han er forhåndsdømt, så kan undersøkelsene som blir gjort nå skjekke ham ut av saken.
Holden har uttalt seg noe lignende.

TH var kanskje ikke verdens beste ektemann, hvis ryktene er sanne. Men aldri i denne verden tror jeg at AEH hadde ønsket at han skulle bli dømt for drapet, hvis gjerningsmennene var noen andre.
Senast redigerad av Havhest 2020-05-18 kl. 03:15.
Citera
2020-05-18, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Alibiet har heller ingenting å si for siktelsen om medvirkning.

09.14-samtalen (som er en sentral del av alibiet, uten den åpner det seg en helt annen tidslinje) har vært diskutert mye. Jeg har hørt at den omtales som «en helt normal samtale.» Noe jeg antar kommer fra den avhørte.
Når noen i avhør benytter ordet «normal» i slike saker, vekker det så vidt jeg vet mistanke hos diverse eksperter. Når det ordet benyttes betyr det ofte at det var alt annet enn normalt.
Citera
2020-05-18, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
09.14-samtalen (som er en sentral del av alibiet, uten den åpner det seg en helt annen tidslinje) har vært diskutert mye. Jeg har hørt at den omtales som «en helt normal samtale.» Noe jeg antar kommer fra den avhørte.
Når noen i avhør benytter ordet «normal» i slike saker, vekker det så vidt jeg vet mistanke hos diverse eksperter. Når det ordet benyttes betyr det ofte at det var alt annet enn normalt.
Interessant! Hvilke andre ord vekker mistanke hos slike eksperter? Hvor kan man lese om dette?
Citera
2020-05-18, 07:45
Medlem
Citat:
Interessant! Hvilke andre ord vekker mistanke hos slike eksperter? Hvor kan man lese om dette?

Sök i denna tråd på Madeleine McCann. Någon länkade en film som handlade om detta. Mycket intressant! Någon har även länkat till liknande genomgång av texter kring JoeBennet. I det senare fallet avslöjade kidnapparnas brev lögnen, i det förra fallet en intervju - utifrån experternas analys.
Senast redigerad av Halleluljah 2020-05-18 kl. 07:48.
Citera
2020-05-18, 07:54
Medlem
Citat:

Mye om det, bare å Google «statement analysis». Peter Hyatt er en. De er opptatt av konstruerte historier. Noe denne saken har veldig mye av.
Citera
2020-05-18, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akeleye
VE er nevø til TH. Navnet er V*gard Eb*estad.
Han er sønn av TH sin eldste søster.
Det er nok helt naturlig å omtale ham som et familiemedlem.
Henholdsvis er jo TH onkel og AEH tante til VE.
AEH har tre søsken etter hennes biologiske pappa giftet seg på nytt på Vestlandet. Alle lever. Om de har hatt noen kontakt aner jeg ikke.

Interessant. Jeg har ikke fått med meg noen uttalelser fra søsknene til AEH i mediene.
Citera
2020-05-18, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Interessant. Jeg har ikke fått med meg noen uttalelser fra søsknene til AEH i mediene.

Biologisk far til AEFH dro fra moren og henne da hun var baby. Moren giftet seg på nytt, og dette ble faren til AE. Hun tok også navnet hans. Rasmussen.
Biologisk far fikk barn med en ny dame ca 10 år senere, men de hadde ingen kontakt med AE.
Tvilsomt at de har hatt kontakt i voksen alder. Derfor omtales AE som enebarn.
Citera
2020-05-18, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hva betyr det. Kan du opprette bitcoin-konto med en e-post?

Må ikke det bety at e-posten identifiserer dataenheten som er logget på nettet.
"Ifølge politiets undersøkelser kjøpte noen Bitcoin gjennom de to vekslingstjenestene KuCoin og Huobi den 7. juli og 10. juli 2018. Kjøpene ble knyttet til en e-post-adresse som tilhørte en mann fra Sørlandet.
E-post er ingen betalingstjeneste. Det går ikke å betale med e-post. Det går ikke an å kjøpe noe som helst med en e-post.

Det må penger til. Politet må vite mye mer enn det VG skriver her.

Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/505d4m/nye-detaljer-slik-var-kontakten-med-motparten

Man kan betale med e-postkonto hvis man har Paypal. Man blir da logget inn på Paypal og utfører betalingen.
Citera
2020-05-18, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Aha... Då är det ju en sanning med stora modifikationer 🙄
Bare det å komme med en slik uttalelser avslører hvor synsk denne Vinger er. Si meg, tror du det er noen som er uredde idet de forstår at de er iferd med å bli drept? Har familien sagt at de følte sge overvåket i tiden før 31.10.18?
Citera
2020-05-18, 08:36
Medlem
Citat:
Det blir interessant å se hvem som hadde rett i sin(e) teori(er) den dagen saken blir løst, hvis saken i det hele tatt blir løst.
Ja, og hva er egentlig dine teorier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in