Citat:
Ursprungligen postat av
POlROT
Jeg har også tenkt en del på dette. Jeg har tenkt på om det er mulig at politiet vet at TH er uskyldig og at politiet og TH har blitt enige om et spill for å fremprovosere avslørende handlinger og/eller samtaler mellom gjerningspersonene (som politiet har i kikkerten).
Pågripelsen og varetektfengslingen av TH har i alle fall skapt rabalder blant jurister osv - og man kan jo spørre seg hvordan det står til med rettsikkerheten vår. Samtidig forhåndsdømmes TH i pressen, og etterhvert publiseres mer fordelaktig informasjon om han. Det er jo rene sirkuset, så jeg vet ikke hva jeg skal tro, men det er vel kanskje meningen.
Det må i så fall være med rettens velsignelse, hvis jeg får si det med egne ord.
Edit:
Jeg tenker også at det kanskje er "til det beste" for TH det som skjer nå, nettopp fordi han er forhåndsdømt, så kan undersøkelsene som blir gjort nå skjekke ham ut av saken.
Holden har uttalt seg noe lignende.
TH var kanskje ikke verdens beste ektemann, hvis ryktene er sanne. Men aldri i denne verden tror jeg at AEH hadde ønsket at han skulle bli dømt for drapet, hvis gjerningsmennene var noen andre.