Citat:
Ursprungligen postat av
Sobrilbil
Men varför såg inte AB det här gänget?
Ja du, det är en enda stor härva av ologiska påståenden alltihop. Det är det jag menar.
Vittnen säger saker som inte är kompatibla med vad andra vittnen säger. Och personer "kommer bort", jag tänker på de båda ungdomarna som Per Vallin såg på mpl direkt efter mordet.
Sällskapet Rolder stannade vid Dekorima i två minuter ca 23.17-23.19 men såg inte AB eller GM och AB såg inte dem.
Ett vittne Hellgren ska enligt GMP ha passerat Dekorima strax innan mordet men inget har framkommit som antyder att detta vittne sett något av värde.
Det finns alltså i princip inga säkra fakta alls om händelserna kring mordplatsen minuterna före mordet.
Närmast sanningen kommer man kanske i de första förhören som det brukar heta men där spretar det också betänkligt.
KP och hans mannar säger att de gjort ett omtag och analyserat de första vittnesmålen igen och fått någon slags bild.
Även om.åklagare och mordutredare är skickligare än oss på sånt kan jag inte se hur de rimligen ska kunna finna en röd tråd i detta.
De måste göra som vi brukar göra. Man tycker sig se ett mönster och bortser från/underkänner vittnesuppgifter som hotar att punktera mönstret.
Det blir som med allt som talar emot SE-teorin. Man struntar i det och driver på ändå. Eller nåt annat exempel.
HH gjorde så med PKK och VG och Ölvebro viftade bort allt som talade emot CP-teorin.
Det här är orsaken till att jag tjatar om bindande bevis.
KP får vara hur erfaren han vill. Vi kan fallet så bra i alla dess detaljer att vi genast ser svagheten i en föreslagen indiciekedja.
Det är inte vem som säger nåt som har betydelse. Det är vad han säger.
Det här uttrycket "alla kommer inte att bli nöjda med lösningen" visar att det även efter presskonferensen blir möjligt att ifrågasätta lösningen.
Och då finns alltså inga bindande bevis den här gången heller. Hopplöst.