2020-05-18, 00:58
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Bra brittiskt reportage från ett sjukhus om rehabilitering av covid19 patienter. De står i för ett enormt arbete att rehabilitera alla som varit allvarligt sjuka men blivit friska.

Kommer rehabiliteringen fungera i Sverige? Pratas inte så mycket om det här ännu men borde bli ett jätteproblem här med?

https://youtu.be/4Sujxp1Zy2I

Fy fanken, är det det här vi har att se fram emot? Hur ska vi ha råd med det, rehab är skitdyrt. Stackars jävlar. En lockdown i början hade nog varit billigare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du har överhuvudtaget inte förstått vad jag vill lyfta fram. Jag hade rätt tidigare, det är inte lönt.

God fortsättning.
Blev det för svårt med matematik för mellanstadiet? Förnekar du att dödligheten ligger 7,67 gånger högre i Sverige än i Finland för den senaste veckan? (Enligt inrapporterade siffror.) Hur menar du att dödligheten skiljer sig mellan Sverige och Finland? Vad är det du tror att du hade rätt i tidigare? Det framgår inte.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Jag har ingen aning vad som händer i veckan när de får fram studien om immuna i Sverige.
Kan säga redan nu att jag kommer kalla det för hokus pokus om det visar avvikande siffror. Och det beror inte på att jag vill ha rätt.

Så länge all data publiceras så måste man ta det på allvar, annars är man fast i samma fälla med kognitiv bias. Jag hoppas på riktigt bra siffror och att vi haft tur på något sätt, även om det ser mörkt ut just nu.
Citera
2020-05-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha själv! Var fick du uppgiften om att 7.5 miljarder använder ansiktsmask? Låter inte helt trovärdigt.

Vi kan revidera ner till en sisådär 6 miljarder så är vi säkra på att vi ej överdriver.
Sverige enda land där det överhuvudtaget debatteras om det dock
Speciella, jättesmarta, kloka Sverige som vet bäst!
Citera
2020-05-18, 01:00
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
- Men viruset sägs ju vara harmlöst för 47-åringar?

- Jag förespråkar utvisning.

Utvisningen ska inte vara tidsbegränsad. När hostandet har medfört sjukdom hos offret, ska utvisningen föregås av en längre tids vistelse i fängelse.
Stod i artikeln att hon hade bakomliggande riskfaktorer. Hon skulle inte ha jobbat utan suttit i karantän.
Citera
2020-05-18, 01:01
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Man får ju hoppas att vårdpersonal snart får tillgång till de 19 miljoner munskydden som Sverige köpte in för några dagar sedan.

Sannerligen! Skulle fan inte vilja jobba utan så mycket skydd man bara kan få. De är hjältar dessa som kämpar på trots inte tillräcklig skyddsutrustning.
Citera
2020-05-18, 01:02
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Blev det för svårt med matematik för mellanstadiet? Förnekar du att dödligheten ligger 7,67 gånger högre i Sverige än i Finland för den senaste veckan? (Enligt inrapporterade siffror.) Hur menar du att dödligheten skiljer sig mellan Sverige och Finland? Vad är det du tror att du hade rätt i tidigare? Det framgår inte.

Att eftersläpningen blir endast aktuell här inne när vi har låga dödstal i Swe. Har försökt förklara det i flertalet inlägg. Men du fortsätter bara bevisa den tesen om och om igen utan att förstå det själv. Det börjar nästan bli lite underhållande faktist.

Att Finland har lägre dödstal än oss vet jag sedan tidigare. (Otroligt att jag ska behöva skriva det ens.)
Citera
2020-05-18, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fy fanken, är det det här vi har att se fram emot? Hur ska vi ha råd med det, rehab är skitdyrt. Stackars jävlar. En lockdown i början hade nog varit billigare.
Ja och nej. En lockdown i början hade varit billigare om man från statens sida tänker lägga resurser på rehab. Men om vi tänker tillbaka på när Annika Strandhäll beordrade Försäkringskassan att börja utförsäkra sjuka människor, så kommer det nog inte att bli någon större kostnad trots allt.
Citera
2020-05-18, 01:03
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Kaos är det normala

I Sverige är kaos det normala men jag vet inte om det är så utomlands...........
Citera
2020-05-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Vi kan revidera ner till en sisådär 6 miljarder så är vi säkra på att vi ej överdriver.
Sverige enda land där det överhuvudtaget debatteras om det dock
Speciella, jättesmarta, kloka Sverige som vet bäst!

Det är lite samma syndrom som vid Sveriges konstaterade testningsmisslyckande.
Att använda mask kan inte skada..så jag begriper inte på vilka grunder som FHM kan avråda från att använda dessa för folk som vill.

Ännu en i raden av rent häpnadsväckande uttalanden från FHM.

De är hellbent på att göra allt bakfram och felaktigt.

FHM är helt inkompetenta.
Citera
2020-05-18, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Jag har ingen aning vad som händer i veckan när de får fram studien om immuna i Sverige.
Kan säga redan nu att jag kommer kalla det för hokus pokus om det visar avvikande siffror. Och det beror inte på att jag vill ha rätt.

Det det beror på är att all logik talar emot att det i Sverige kan finnas mer immuna än i länder som tex Frankrike, Spanien Italien och Wuhan (dvs länder som nyligen visat att immuna är knappast mer än 2-3 till 10 procent trots enormt många döda).

Varför kan det inte finnas mer immuna än i dessa länder? Jo, för det skulle krävas inte bara mycket mer döda än dessa länder. Utan VÄLDIGT mycket mer dödsfall än i dessa länder. Med den logik som vi får från dessa länder skulle det i Sverige behövas typ 50 tusen döda för att få typ halva befolkningen immuna.

Och om de inte kört världens bästa hokus pokus så bör det i Sverige finnas knappast lite mer än 5 tusen döda.

Alternativ är Sverige enda landet i världen som har så pass enormt bra sjukvård och så pass ultrafriska übermänniskor jämfört med resten av världen att det har dött otroligt få trots att 5-6 miljoner har redan burit på smittan.

Men detta kan man låta dumma förnekare gotta sig i.

Jag skulle bli chockerad om FHM kom ut med den undersökningen någonsin.
Nejnej precis som allt annat kommer det inte alls eller om ytterligare en månad minst.
Alla vet att de aldrig skulle visa att 5% i landet och 10% i sthlm va immuna. Aldrig. Kan satsa mitt liv på det.
Citera
2020-05-18, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är lite samma syndrom som vid Sveriges konstaterade testningsmisslyckande.
Att använda mask kan inte skada..så jag begriper inte på vilka grunder som FHM kan avråda från att använda dessa för folk som vill.

Ännu en i raden av rent häpnadsväckande uttalanden från FHM.

De är hellbent på att göra allt bakfram och felaktigt.

FHM är helt inkompetenta.

Det är besinningslöst. Sjukaste jag har varit med om faktiskt.
Ser bara en förklaring; desperat, blint försvarande för att de är sossar och inte kan ge S fel.
Bättre då att vi passerar 4000 döda kommande vecka och går om Frankrike i döda per capita
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in