2020-05-17, 21:08
Medlem
Viruset kommer imte från market

https://www.dailymail.co.uk/news/article-8326823/Landmark-study-Virus-didnt-come-animals-Wuhan-market.html
Citera
2020-05-17, 21:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Säg det till alla länder i hela världen förutom "duktiga" Sverige så får vi se om dom håller med dig.

Finland håller med. De öppnar nu upp, mer än Sverige. Folksamlingar på 500 personer kan bli tillåtna i Finland ifrån Juli. Det enda som kommer att få den att släcka ner igen är om iva vården brakar samman. Jag hoppas att de använt de senaste två månaderna till att just bygga ut den, kraftigt!
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför droppar det in ungefär samma siffror oavsett dagar från exempelvis Danmark, Norge och Finland hela tiden? Och hur får platz.se och c19.se reda på sina siffror, dom verkar ju vid granskning vara helt korrekta. Dock kan dessa två sajter ha lite fel vad det gäller IVA-fallen, hur många dom är.

En del länder har veckoeffekt andra inte beroende på hur duktiga man är att sammanställa på helgerna.

Jag tror att platz och c19 läser av statistik/pressmeddelanden från regionerna som tydligen går ut snabbare än dödsbevisen.
Citera
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Glöm inte Agenda ikväll!

21:15 SVT2
Agenda Debatt, Diskussion
Kan vi lita på prognoserna om flockimmunitet redan i sommar? Utländska studier visar på låga immun-nivåer. Fungerar verkligen den svenska corona-strategin? Intervju med den belgiske professorn Pierre van Damme.
Har denne Pierre van Damme utmärkt sig genom uttalanden eller publicering under våren?
Citera
2020-05-17, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Självgoda äckliga svenne.
7,5 miljarder människor har idag ansiktsmask. Men inte dumma svenne, de vet bäst minnsann.
Hahahaha jäääävlar va ni tror att ni är übermenschen.
Haha själv! Var fick du uppgiften om att 7.5 miljarder använder ansiktsmask? Låter inte helt trovärdigt.
Citera
2020-05-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Den här länken har säkert postats tidigare men skadar inte att postas igen.

Verkligen gripande och skrämmande läsning.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/svett-skrack-och-syrebrist-detta-ar-viruskriget-inifran/

Bra att media kommer ikapp verkligheten inom vården. Det är en hemsk miljö, otroligt slitsam.

Vi har både brist på lämpliga lokaler, läkemedel, rätt personal och utrustning.

Jag har sagt det förr och säger det igen: kommer en till virusvåg är vården körd.
Citera
2020-05-17, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
En del länder har veckoeffekt andra inte beroende på hur duktiga man är att sammanställa på helgerna.

Jag tror att platz och c19 läser av statistik/pressmeddelanden från regionerna som tydligen går ut snabbare än dödsbevisen.

Jag tror du har rätt där.
Citera
2020-05-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Frågan är ointressant.
Varför skall folk som inte dör av smittan skaffa sig flockimmunitet emot densamma?
Kanske för att inte sprida smitta till andra. Eller tänker du enbart på dig själv?
Citera
2020-05-17, 21:14
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Frågan är ointressant.
Varför skall folk som inte dör av smittan skaffa sig flockimmunitet emot densamma?
För att skydda de som kan dö...
Citera
2020-05-17, 21:16
Medlem
-AIR-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Jag tittade lite på siffrorna för några veckor sedan, för att se vilka länder som är mest utsatta enbart baserat på blodgrupp.

Topp 20 blev då (överst störst risk):

1. Norway
  2. Portugal
  3. Italy
  4. France
  5. Netherlands
  6. Canada
  7. Denmark
  8. Brazil
  9. Spain
  10. United States
  11. United Kingdom
  12. Germany
  13. Sweden
  14. Serbia
  15. Cameroon

Norge i topp för blodgrupp A på 50%. Fetstil = även topp 20 i döda per miljon.

edit: 50% ska det vara för Norge, råkade ta siffran för A+ bara.
Intressant ändå. Kanske kommer Covid19 inte slå lika hårt mot resten av världen. Tror det är svårt att dra för stora växlar på Norge då de skött det så snyggt som de har. Men Europa som helhet ligger ju pyrt till utifrån BG.
Citera
2020-05-17, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du Lars48 fattar verkligen vad detta handlar om. Tyvärr är det många här i tråden som fortfarande tror att COVID-19 är en "liten" influensa.
Det var beklagligt. Coronavirus är definitivt ingen vanlig influensa. Den kan smitta friska människor och döda dem på ett par veckor.
Det gör inte vanlig influensa. Jag tycker det är FHMs fel att började ge signaler om att det handlar om en vanlig influensa och att folk ska åka på jobbet som vanlig och leva som vanlig.
Detta felaktiga tankesätt har satt sina spår i samhället och resulterat i att Sverige har mer än 3 gg dödsfall som sina grannländer har tillsammans.
Tyvärr den svenska befolkningen blev lurad av felaktiga informationer och kommer att betala ett högt pris.
Citera
2020-05-17, 21:22
Medlem
Psykopaten Tengelles flockimmunitetteorier smulas sönder i Agenda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in