Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/nyheter/ex-polismastaren-har-polis-anmalt-for-oaktsam-valdtakt/

En pensionerad polismästare har polisanmält Paolo Roberto för oaktsam våldtäkt.

Han borde få betala alla kostnader för den utredningen själv istället för att det lämpas över på skattebetalarna.
Citera
2020-05-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ragingcow
Finns det nån inkomstkälla kvar för Paolo?

Tv4 väck
Matprodukterna väck
Radiojobbet våck
Hotelljobbet med bootcamps väck
De två restaurangerna där han fick som royalties för att marknadsföra stället väck

Undra om han tog betalt för tv4 intervjun med tanke på att han förstod att det kommer bli svårt ekonomiskt.

När corona lagt sig kanske Italien kan vara ett alternativ.

Italien är ju kantat av skandaler och befolkningen verkar rätt härdat.

Han kanske skulle kunna få nån TV tid med något tema.
Citera
2020-05-17, 22:55
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.expressen.se/nyheter/ex-polismastaren-har-polis-anmalt-for-oaktsam-valdtakt/

En pensionerad polismästare har polisanmält Paolo Roberto för oaktsam våldtäkt.

Citat:
– Jag tycker frågan är intressant eftersom lagstiftningen är ganska ny.

Juridiknörd som tycker frågan är intressant. Otur för Paolo.
Citera
2020-05-17, 22:56
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Till Paolo vill jag hälsa - sitt lugnt i båten Palle, den här skiten blåser över. Gör inget dumt, för fan. Krutröken lägger sig snart. Vänsterpacket som rullar dig i tjära o fjädrar just nu tycker att du ska dö för allas synder. Du ska straffas för alla mäns oförrätter. Du har blivit syndabocken dom söker. Och eftersom du är paolo roberto så ska du givetvis straffas extra hårt.

Men när importerat smuts misshandlar, våldtar och mördar sina flickvänner, då håller dom käften och skriver ingenting. Ingen dubbelmoral alls.

Män som knullar lyxhoror bryr jag mig ingenting om. Angår väl fan inte mig. Och ingen feministjävel heller.

Män som knullar utsatta kvinnor som med våld o hot tvingas sälja sin kropp är däremot svin. Jag tycker det Paolo gjort är helt åt helvete. Men man behöver väl för fan inte ta ifrån honom hela hans liv.

Det är ingen annan än han själv som tagit hans liv ifrån honom. I hans samtliga avtal bör det funnits en klausul som handlar om hans leverne och image. Han valde helt frivilligt att riskera att bryta mot det genom att köpa en hora vilket helt riktigt ledde till att han förlorade samtliga uppdrag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Jag har för mig att han har en son i femtonårs åldern. Undrar om PR reflekterat över hur kul det ska bli för honom att träffa kompisarna
vet inte om han har fler barn

Tror han är 16, eftersom han stod på Ratsit. Dottern är några år yngre.

Det är nog ingen vidare för någon av dem. Och om han har gjort samma sak mot exfrugan då upplever hon säkert världens västa flashbacks.. Först äktenskapet och sen hela företaget..
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Romantiskt nej inte direkt men det blir ju lite gulligt när människor som i många fall inte sett världen och inte har någon större förståelse sitter och gissar om hur saker och ting fungerar. Sverige är ett vadderat rum jämfört med övriga världen, skyddad verkstad i en alternativ verklighet ala PK. Många vet nästan ingenting om livet. Det är inte svart eller vit i den här frågan om prostitution, det är oerhört komplext.

Som kvinna så brukar jag inte besöka bordeller när jag reser utomlands. Men hur tror du det gick till när PR köpte sex? (Det är ju en tråd om PR inte prostitution generellt).
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Det är inget som tyder på att kvinnan PR haft samlag med blivit tvingad till det. Det är ett antagande som ingen har verifierat.

Har han dragit på ett lyxluder så är ju allt detta bara en storm i ett vattenglas.
Citera
2020-05-17, 22:57
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Han hade ingen "fruga" utan en 25årig träningspartner. De hade inte varit tillsammans särskilt länge så om Elin försvinner tror jag inte Paolo bryr sig nämnvärt om.

Däremot bryr han sig säkert om att businessen går åt helvete. Det kan svida rejält.

Absolut är affärerna det värsta ligg kan han ju uppenbarligen skaffa på annat håll! men jag tippar på 10:e augusti då kommer löpsedeln.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Haha ok. Jag tog taxi som exempel för att någon tidigare skrev att det är vad Paolo kommer sluta som. Andemeningen är att han kommer göra en klassresa nedåt. Pizzabagare, rörmokare...välj vad du vill.

Jo jag fattade. Men ifall Paolo läser här och tror att det skulle finnas en öppning på den branschen så tänkte jag snällt upplysa honom om att det är helt kört. Han tycks ju vara lite trögfattad så bäst att prata klarspråk ;-)
Citera
Medlem
Kellywomans avatar
Den här flickvännen Elin borde dra illa snabbt. Hon borde dessutom gå ut med det offentligt för att bli en förebild för alla andra tjejer.
Tyvärr har jag en känsla av att Elin kommer lita på hans ånger och förlåta och försöka gå vidare. Hon kommer på riktigt tro att det var en engångsföreteelse. Snälla Elin, den här lilla gubben som är dubbelt så gammal som du är bara ännu ett pervo som bryr sig noll om dig. Gå inte på hans övertalning
Citera
2020-05-17, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Intelligensreserven anklagar folk både för att vara incels och sexköpare, visar lite på deras (brist på) intellekt.
Komiska är att de allra flesta använder uttrycket "incel" som något skällsord utan att ens ha fattat vad det betyder. Incel är inget uttryck som vänsterblivna människor uppfunnit för att reta upp sexlösa män, det är en deskriptiv term som de sexlösa männen själva har uppfunnit för att beskriva sin egna situation.

Er broder, far och farbror kan mycket väl vara incel utan att ens ha hört talas om uttrycket överhuvudtaget
Citera
2020-05-17, 22:58
Medlem
mr.demons avatar
Det handlar ju inte längre om att Paolo har brutit mot lagen. Det enbart handlar om Paolo och att alla vill förstöra för honom. Börjar bli lite väl överdrivet när alla ska bojkotta honom.

Och den "stackars" tvingade tjejen. Bryr dom sig nåt om henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in