2020-05-17, 22:19
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Eller så mördar någon annan henne. Läs nedan.

Problemet är om G*ran har rätt när han säger att han hörde skrik, en timme innan han gick till jobbet, alltså kl. 22.
Tishko lämnade Ljungskile kl. 22:01:44 med polisen, och släpptes av polisen kl. 22:14:55, enligt FUP sida 18.
Det är dels en kvart för sent enligt G*ran. Och dessutom, skulle han ha gått hem och dödat sin flickvän precis efter att polisen har släppt av honom, borde han inte ha legat lågt?

Du menar att en någon annan mördar henne medans han är borta och sen kommer han hem och städar bort allt blod som att inget speciellt har hänt och mördaren är så skicklig så han lämnar knappt något spår alls. Under tiden pojkvännen varit borta så har mördaren styckat kroppen, lindat in huvudet i folie och lagt det i hans väska och i samband med det fixa fingeravtryck på flera lager folie från pojkvännen. Mördaren lämnar mobilen där och dagen efter så upptäcker pojkvännen mobilen och stänger av den
Citera
2020-05-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
I slutet av fup så dyker det upp någon såg och någon yxa upp bland saker de hittat. Någon yxa hade den där sökgruppen hittat men vart och vem hittade sågen?

Bra fråga, det har jag missat, eller rättare sagt inte läst än.
Har bara kommit tills Tishkos sista förhör.
Det lät intressant!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
"Det är DNA vi pratar om nu, jag pratar inte om blod. DNA kan du få från munnen till
exempel
– så hon kan ha använt den någon gång och så har det hamnat där
Ja, exempelvis – ja, det var hon som skötte all matlagning och allt så här knivar och bestick i
köket då
Jag kan förstå att på skaftet är det kanske helt normalt men på egg och spets då – ja det är en bra fråga. Om du tänker att jag har styckat henne med de knivarna, det kan inte vara
möjligt de är ganska slöa.
Jag har ingen aning vilket skarphet de har, det kan jag inte svara pånä, men jag vet
att de styckar man ingen kropp med"

Några rader längre ner- "Som sagt jag använder inte de här, köksutrustningar"

Mansgris Tishko vet ändå en hel del om "Wilmas" köksutrustning och dess kapacitet, fast han säger sig inte använda dessa.
Han vet ydligen även att det inte inte går att stycka en kropp med, trots att han påstår att han aldrig styckat just det.

Jag har aldrig styckat annat än en kyckling men skulle man fråga mig om det är möjligt att stycka en människokropp med mina köksknivar hade mitt naturliga svar varit att jag inte har en aning om det är möjligt. För jag vet ju verkligen inte. Tror de flesta av oss här hade svarat samma, om man inte är jägare, då har man väl ett hum.
Han vill direkt och absolut påstå att det inte går, att knivarna är så slöa. Tycker han avslöjar en hel del i dessa uttalandet. Antingen så gick det med ansträngning, eller så har han iaf provat.

Också intressant att han inte motsäger sig det faktum att någon påstår att han styckat kroppen, utan snarare bara att det inte kan ha skett med just dessa knivar. "De är för slöa".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Skönt att han inte har rätt då.

Peter har sett honom gå upp runt 18 vilket överrensstämmer med alla andra vittnesmål förutom Görans. Som själv säger att han vaknade av det, något som betyder att han antagligen inte var så alert som han trodde.

Ingen annan har hört något vid den tiden.
Det var väl Peter som vaknade av de?
Citera
2020-05-17, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enial
Också intressant att han inte motsäger sig det faktum att någon påstår att han styckat kroppen, utan snarare bara att det inte kan ha skett med just dessa knivar. "De är för slöa".

Ja precis, det är ett märkligt svar.
Det är direkt det han tänker på och de han vill ha sagt, att knivarna va kassa.
Vilken idiot!!
Citera
2020-05-17, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan70
S495, Göran låg också och sov före jobbet.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan70

Nej Peters dotter som är 10-12 väckte honom för hon blev orolig av skriken. Hon gick också ut på balkongen och såg nån på balkongen där de bodde
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
I slutet av fup så dyker det upp någon såg och någon yxa upp bland saker de hittat. Någon yxa hade den där sökgruppen hittat men vart och vem hittade sågen?
Jag förstod det som att det var utomhus (såklart). Oklart varför det togs upp i FUPen, de här verktygen nämns inte i övrigt och ingen kontext ges till dem i FUP. Fram tills något annat bevisas skulle jag tro att det är skrot.
Citera
2020-05-17, 22:27
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag förstod det som att det var utomhus (såklart). Oklart varför det togs upp i FUPen, de här verktygen nämns inte i övrigt och ingen kontext ges till dem i FUP. Fram tills något annat bevisas skulle jag tro att det är skrot.

Jag tyckte det också var konstigt. Det står "yxa hittats utomhus av sökgruopen eller något liknande" på de andra står det såg, kniv, kniv och ingen vidare beskrivning av vart de hittats
Citera
2020-05-17, 22:27
Medlem
PaulPaljetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Ah det är en väldigt bra observation. Jag har inte gått tillbaka i tablån och sökt men vet att 6an envisas med NCIS flera gånger per dag och har gjort det i typ 15 år, så det hade ju iaf förklarat att han var såpass säker på saken. Oavsett är hans vittnesmål inte starkt nog att överväga åt 22-hållet med tanke på att alla andra vittnar om det tidigare talet.
Det går att söka i tablåhistoriken via KB. https://smdb.kb.se/catalog/search?q=tv6+2019-11-14&x=0&y=0

Sexan visade NCIS mellan 16 och 17, det gick en långfilm på kvällen. Trean visade NCIS först vid 23.
Citera
2020-05-17, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
Han sa att det var brutalt av polisen att visa honom bilden. Gud alltså detta pucko till missfoster. KAn han inte bara erkänna?? Han måste väl fatta att han är körd. En sån jäkla lipsill, snavvla om att polisen är brutal som visar honom bilden på Wilmas huvud, han hade själv frågat vad det var i väskan..... Vad är inte brutalt om inte att kapa sin fd flickväns huvud och gömma det i en väska?

Ja det var brutalt han sa ja.
Och ingen känslomässig reaktion där.
Han hade även varit väldigt intresserad av bilden på själva paketet innan dom visade bild med folie borttaget. Det stod att han satt och vred och vände på bilden, som att han mätte eller ngt.
Han satt väl och beundra sin inslagning som var så bra på att förhindra lukt...på hasch........

Tillägg- Ja brutalt är bara förnamnet.
Kan inte ens föreställa mig vilka scener som utspelade sig i hans hem.
Senast redigerad av Strogge123 2020-05-17 kl. 22:32.
Citera
2020-05-17, 22:29
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elisa93
Styvmamman påstår att hon inte sover djupt och att om pappan skulle vakna och gå upp så skulle hon märka det. Hon säger också att det inte finns någon möjlighet att T kan ha tagit bilen medan de sov, trots att han hade nyckel till huset där han kunde tagit nyckeln och lämnat tillbaka den därefter.
Jag tycker f.ö inte att styvmamman och pappans historier är så starka att man kan utesluta att iallafall pappan varit delaktig i bortforsling av kroppsdelar.

En kompis sa ju dessutom att pappan nästan slog T när han kom hem till dem på måndagen då de frågade var "flickan var", men ingen annan påstår att han agerat på detta sätt.

Kanske bara ett sätt att skydda sig och familjen för att inte "spä på" våldsbilden i familjen.
Man får väl utgå från att man gått igenom samtalslistor, trots att de inte finns med i FUPen.
Trodde dock att allt som ska presenteras under rättegången ska finnas i den.

Finns det möjlighet att kunna höra själva rättegången förutom om man är på plats, alt läsa den liksom FUPen som ett dokument? Eller får man "nöja" sig med vad media presenterar i fallet?
YouTube kanalen "rättegången" kommer säkert att ladda upp ljudklipp från rättegången på kanalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in