2020-05-17, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är ju extremt korkat att lägga bevis i påsar som har hans namn och adress på en etikett...

Eller hur i sitt eget soprum t.o.m. - det bara finns inte! Saknas bara att han lämnade det direkt till närmsta polisstation!
Citera
2020-05-17, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det betyder att Wilma är hemma vid liv och då ger sig mgm ut på stan, sättet sig på ett tåg och går efter e6an hem, får skjuts av polisen och sen när han kommer hem så mördar han henne. Plockade inte polisen upp honom rätt sent också (21-22).

Eller så mördar någon annan henne. Läs nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av ugglan70
Det är detta jag oxå tror. 2 olika tidpunkter för bråk. Skrev detta i ett inlägg för några dagar sen att de kan ju va så. Finns väl inga bevis på att hon dog innan T åkte tåg? Hon kan ju legat svårt skadad tills han kom hem igen och avslutade de han påbörjat. Därav skrik och bråk vid 2 tidpunkter.

Problemet är om G*ran har rätt när han säger att han hörde skrik, en timme innan han gick till jobbet, alltså kl. 22.
Tishko lämnade Ljungskile kl. 22:01:44 med polisen, och släpptes av polisen kl. 22:14:55, enligt FUP sida 18.
Det är dels en kvart för sent enligt G*ran. Och dessutom, skulle han ha gått hem och dödat sin flickvän precis efter att polisen har släppt av honom, borde han inte ha legat lågt?
Citera
2020-05-17, 22:14
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Hans sätt när han får se huvudet är även det ett udda beteende.
"Det är bissart" har jag för mig han sa.
Har man ej mördat och styckat sin fd älskade så skulle man ju fullkomligt bryta ihop om man får se dennes huvud i förruttnelse på bild.
Verkligen tappa det.
Men inte han. Han svär lite över att dom visar det för honom.
Det kryper i kroppen av obehag vid tanken av den här jäveln.
Han sa något om att det är brutalt. Men ja, jag håller med - han måste varit beredd på vad han skulle få se. De flesta skulle reagera starkt på att se ett avhugget huvud som börjat ruttna, och skulle det tillhöra en anhörig skulle de flesta absolut bryta ihop.
Citera
2020-05-17, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Eller hur i sitt eget soprum t.o.m. - det bara finns inte! Saknas bara att han lämnade det direkt till närmsta polisstation!

Eller gömde en av kroppsdelarna hemma i lägenheten. Eller vänta lite...
Citera
2020-05-17, 22:15
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
"Det är DNA vi pratar om nu, jag pratar inte om blod. DNA kan du få från munnen till
exempel
– så hon kan ha använt den någon gång och så har det hamnat där
Ja, exempelvis – ja, det var hon som skötte all matlagning och allt så här knivar och bestick i
köket då
Jag kan förstå att på skaftet är det kanske helt normalt men på egg och spets då – ja det är en bra fråga. Om du tänker att jag har styckat henne med de knivarna, det kan inte vara
möjligt de är ganska slöa.
Jag har ingen aning vilket skarphet de har, det kan jag inte svara pånä, men jag vet
att de styckar man ingen kropp med"

Några rader längre ner- "Som sagt jag använder inte de här, köksutrustningar"

Mansgris Tishko vet ändå en hel del om "Wilmas" köksutrustning och dess kapacitet, fast han säger sig inte använda dessa.
Han vet ydligen även att det inte inte går att stycka en kropp med, trots att han påstår att han aldrig styckat just det.

Jag har aldrig styckat annat än en kyckling men skulle man fråga mig om det är möjligt att stycka en människokropp med mina köksknivar hade mitt naturliga svar varit att jag inte har en aning om det är möjligt. För jag vet ju verkligen inte. Tror de flesta av oss här hade svarat samma, om man inte är jägare, då har man väl ett hum.
Han vill direkt och absolut påstå att det inte går, att knivarna är så slöa. Tycker han avslöjar en hel del i dessa uttalandet. Antingen så gick det med ansträngning, eller så har han iaf provat.
Dessa knivar har iaf varit i allt annat än kontakt endast vid ytliga små skärsår på Wilma, dom har varit djupare inuti henne. Sen om det var hugg vid själva mordet eller vid en styckning får vi hoppas uppenbaras snart.

Har man ej mördat och styckat sin fd älskade så skulle man ju fullkomligt bryta ihop om man får se dennes huvud i förruttnelse på bild.
Verkligen tappa det.

I slutet av fup så dyker det upp någon såg och någon yxa upp bland saker de hittat. Någon yxa hade den där sökgruppen hittat men vart och vem hittade sågen?
Citera
2020-05-17, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Eller så mördar någon annan henne. Läs nedan.

Problemet är om G*ran har rätt när han säger att han hörde skrik, en timme innan han gick till jobbet, alltså kl. 22.
Tishko lämnade Ljungskile kl. 22:01:44 med polisen, och släpptes av polisen kl. 22:14:55, enligt FUP sida 18.
Det är dels en kvart för sent enligt G*ran. Och dessutom, skulle han ha gått hem och dödat sin flickvän precis efter att polisen har släppt av honom, borde han inte ha legat lågt?
Skönt att han inte har rätt då.

Peter har sett honom gå upp runt 18 vilket överrensstämmer med alla andra vittnesmål förutom Görans. Som själv säger att han vaknade av det, något som betyder att han antagligen inte var så alert som han trodde.

Ingen annan har hört något vid den tiden.
Citera
2020-05-17, 22:16
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
"Det är DNA vi pratar om nu, jag pratar inte om blod. DNA kan du få från munnen till
exempel
Ja, exempelvis – ja, det var hon som skötte all matlagning och allt så här knivar och bestick i
köket då
Jag kan förstå att på skaftet är det kanske helt normalt men på egg och spets då – ja det är en bra fråga. Om du tänker att jag har styckat henne med de knivarna, det kan inte vara
Jag har ingen aning vilket skarphet de har, det kan jag inte svara pånä, men jag vet

Mansgris Tishko vet ändå en hel del om "Wilmas" köksutrustning och dess kapacitet, fast han säger sig inte använda dessa.
Han vet ydligen även att det inte inte går att stycka en kropp med, trots att han påstår att han aldrig styckat just det.

Jag har aldrig styckat annat än en kyckling men skulle man fråga mig om det är möjligt att stycka en människokropp med mina köksknivar hade mitt naturliga svar varit att jag inte har en aning om det är möjligt. För jag vet ju verkligen inte. Tror de flesta av oss här hade svarat samma, om man inte är jägare, då har man väl ett hum.
Han vill direkt och absolut påstå att det inte går, att knivarna är så slöa. Tycker han avslöjar en hel del i dessa uttalandet. Antingen så gick det med ansträngning, eller så har han iaf provat.
Dessa knivar har iaf varit i allt annat än kontakt endast vid ytliga små skärsår på Wilma, dom har varit djupare inuti henne. Sen om det var hugg vid själva mordet eller vid en styckning får vi hoppas uppenbaras snart.

Verkligen tappa det.

Jag kan bara instämma.
Visst framgår det någonting om att DNA (på någon av knivarna) kommer från trådvävnader från W? Att det inte bara rör sig om vanliga DNA-avtryck alltså. Vilket då tyder på att knivarna på ett eller annat sätt har använts i offret.
Citera
2020-05-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag det är det jag menar. Runt 18 tycker jag tidsmässigt låter mer troligt än 22-23.

Han tog hennes bankkort, handlade en tågbiljett och sen hoppade han av vid någon station och sen gick han runt där för att senare gå hem och blir då upplockat av polisen vid ca 21.50 som då skjutsar hem honom. Känns inte rimligt att det första han gör efter blivit skjutsad av polis är att gå hem och mörda sin flickvän

Fullständigt enig, "det" mördade flickan innan han åkte till Ljungskile, dvs vid 18:00 tiden +- 30 minuter, är vad jag tror.

Men jag tror att även klanledaren med bihang är delaktiga på något sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Han sa något om att det är brutalt. Men ja, jag håller med - han måste varit beredd på vad han skulle få se. De flesta skulle reagera starkt på att se ett avhugget huvud som börjat ruttna, och skulle det tillhöra en anhörig skulle de flesta absolut bryta ihop.

Brutalt var det ja!! Tack.
Ja, det var rätt uppenbart att det inte var 1a gången han såg det.
Möjligtvis blev han störd över att hans kvinna var i sämre skick denna gång.
Citera
Medlem
Knuxs avatar
Han har dumpat/fått hjälp att dumpa kroppsdelarna i havet utanför Uddevalla.

Resväska + Kroppsdelar + vikter
Citera
2020-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
exempel
köket då

Verkligen tappa det.
Han sa att det var brutalt av polisen att visa honom bilden. Gud alltså detta pucko till missfoster. KAn han inte bara erkänna?? Han måste väl fatta att han är körd. En sån jäkla lipsill, snavvla om att polisen är brutal som visar honom bilden på Wilmas huvud, han hade själv frågat vad det var i väskan..... Vad är inte brutalt om inte att kapa sin fd flickväns huvud och gömma det i en väska?
Citera
2020-05-17, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är ju extremt korkat att lägga bevis i påsar som har hans namn och adress på en etikett...
Jag fattar inte den tredje påsen, som det stod ett helt random namn på (en kvinna som börjar på P och slutar på ernilla). Hon förhördes och verkade inte heller fatta. Vart hade Tishko fått tag på hennes jäkla påse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in