2020-05-17, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har precis börjat läsa FUP och inte kommit till förhören ännu.

Jag har också funderat på varför han åkte iväg, förmodligen väldigt nära efter han mördat Wilma ? Min spekulation är att han ville att spåren efter Wilma skulle leda till Göteborg. Han löste en biljett för 103:- med Wilmas bankkort (jag tror det bara kostar ca 40:- till Ljungskile). Sedan blir det knepigare att förstå… Varför snurrar han runt i byn i några timmar? Han borde haft bråttom hem och påbörja ”städningen”. Och, ska min spekulation ha bärighet borde han ha tagit med Wilmas telefon och låtit den ligga kvar på tåget.

Tänkte samma med telefonen, men de hade sett konstigt ut då den åkt tillbaka med vändande tåg.
Citera
2020-05-17, 21:54
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Rätten dömer inte på medlidande utan på vad som kan bevisas. Man kan döma till vård om gm lider av allvarlig psykiskt störning alltså riktigt sjuk. Det är inte rätten som utreder om gm är allvarligt sjuk. Det handlar inte om att se igenom eller tycka synd om. Det är naivt att tro. Att han dricker tvål och spökar sig på häktet kommer inte påverka dommen.

Jag är väl medveten om hur det svenska rättssystemet fungerar. Givetvis handlar det om bevisning. Kommentaren var menad med glimten i ögat, mellan mig och en annan skribent i tråden. Men tack för din kommentar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Frågan är om du verkligen har läst tråd eller FUP och fått reda på om vittensmålen styrker ETT eller TVÅ bråk?

Hade ju hjälpt till att svara på dina frågeställningar.
Har följt både tråd och läst Fup
Citera
Medlem
Långsökt kanske men han har säkert hackat ihjäl hennes kropp i små små bitar eller malt ner resten. Ursäkta ordvalen.. och sedan slängt det i nåt vatten eller dyl.
Citera
2020-05-17, 21:55
Medlem
Elisa93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Någon mer i Tishkos krets ljuger f.eks. hur kan dom hitta blodspor från Wilma i bilen til Tishkos farsa? Om ingen annan än hans farsa och styvmamma använde den?.
Styvmamman påstår att hon inte sover djupt och att om pappan skulle vakna och gå upp så skulle hon märka det. Hon säger också att det inte finns någon möjlighet att T kan ha tagit bilen medan de sov, trots att han hade nyckel till huset där han kunde tagit nyckeln och lämnat tillbaka den därefter.
Jag tycker f.ö inte att styvmamman och pappans historier är så starka att man kan utesluta att iallafall pappan varit delaktig i bortforsling av kroppsdelar.

En kompis sa ju dessutom att pappan nästan slog T när han kom hem till dem på måndagen då de frågade var "flickan var", men ingen annan påstår att han agerat på detta sätt.

Kanske bara ett sätt att skydda sig och familjen för att inte "spä på" våldsbilden i familjen.
Man får väl utgå från att man gått igenom samtalslistor, trots att de inte finns med i FUPen.
Trodde dock att allt som ska presenteras under rättegången ska finnas i den.

Finns det möjlighet att kunna höra själva rättegången förutom om man är på plats, alt läsa den liksom FUPen som ett dokument? Eller får man "nöja" sig med vad media presenterar i fallet?
Citera
2020-05-17, 21:55
Medlem
Citat:
Bilen har GPS. Det står exakt vart han har varit och när, därav hur vi vet att han tog 5 turer hem.

Jo, det vet jag men om man vet att han var hemma, vet man var han var då han INTE var hemma (direkt efter dom 5 ggr han var hemma), dvs på jobbet enligt FUP?

Tänker detta måste ju polisen veta, bilens rutt efter hembesöken med hjälp av GPS.

Som nedan, avvik varje dag, utom 18/11 då han var hemma 5 ggr, var han verkligen hos patienterna då? Loggas det på något sätt?

Sid 89 FUP
Tisdag 12/11 Söder 2 Bokad 15:30-22:00. Gick hem, sjuk, ca kl 17.
Torsdag 14/11 Söder 3 Bokad 12:00-16:00. Sista loggade uppdrag 14:10.
Måndag 18/11 Söder 2 Bokad 07:00-14:00.
Tisdag 19/11 Söder 3 Bokad 07:00-15:30. Försvann från arbetet strax efter kl 9:15
Citera
2020-05-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan70
Har följt både tråd och läst Fup
Vad är då svaret på frågan?
Citera
2020-05-17, 21:58
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är ju extremt korkat att lägga bevis i påsar som har hans namn och adress på en etikett...
Dessutom konstigt att lägga bevis i en påse med en helt annan persons namn & adress på.
Citera
2020-05-17, 21:58
Medlem
Citat:
Bilen har GPS. Det står exakt vart han har varit och när, därav hur vi vet att han tog 5 turer hem.

Jupp, men vart åkte han exakt efter sina 5 hemturer, vet man det? Patienter eller annorstädes?
Citera
2020-05-17, 21:59
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
På vilket sätt går det inte ihop med G*rans berättelse?

Det betyder att Wilma är hemma vid liv och då ger sig mgm ut på stan, sättet sig på ett tåg och går efter e6an hem, får skjuts av polisen och sen när han kommer hem så mördar han henne. Plockade inte polisen upp honom rätt sent också (21-22).
Citera
2020-05-17, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Jo, det vet jag men om man vet att han var hemma, vet man var han var då han INTE var hemma (direkt efter dom 5 ggr han var hemma), dvs på jobbet enligt FUP?

Tänker detta måste ju polisen veta, bilens rutt efter hembesöken med hjälp av GPS.

Som nedan, avvik varje dag, utom 18/11 då han var hemma 5 ggr, var han verkligen hos patienterna då? Loggas det på något sätt?

Sid 89 FUP
Tisdag 12/11 Söder 2 Bokad 15:30-22:00. Gick hem, sjuk, ca kl 17.
Torsdag 14/11 Söder 3 Bokad 12:00-16:00. Sista loggade uppdrag 14:10.
Måndag 18/11 Söder 2 Bokad 07:00-14:00.
Tisdag 19/11 Söder 3 Bokad 07:00-15:30. Försvann från arbetet strax efter kl 9:15

Ja, om jag minns rätt så gick han hem och tog en tupplur på soffan den 19 nov. Polisen tog sig in och där låg han minsann. Färdig att levereras till arresten.

Han sa till en polare att han inte sovit mer än några timmar på fyra dagar. Man kan undra varför.
Citera
2020-05-17, 22:03
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Dessutom konstigt att lägga bevis i en påse med en helt annan persons namn & adress på.

Villospår möjligen.
Någon i tråden menade på att t e x jackan som polisen fokuserar på i FUP och som rör ett fynd kan komma från grannarnas förråd. Sedan ska MGM uttryckt till bekanta om att han är bra på att förleda polisen med villospår, m m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in