2020-05-17, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, om jag minns rätt så gick han hem och tog en tupplur på soffan den 19 nov. Polisen tog sig in och där låg han minsann. Färdig att levereras till arresten.

Han sa till en polare att han inte sovit mer än några timmar på fyra dagar. Man kan undra varför.

Knarkat och spelat TV-spel?

On topic.

Har du nån aning om det finns info, vart bilen åkt efter hans 5 hembesök 18/11?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Vad är då svaret på frågan?
Förlåt, men nu förstår jag inte vad du menar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja det var det jag syftade på, tack. Han försökte nog fiska men jag tror att han även avslöjade sig själv lite där.
Jag vet inte om jag håller med, kan lika gärna varit ett försök att vilseleda. Men visst, polisen hade letat i vatten en längre tid när han sa så.
Citera
Medlem
Citat:
Ja eller så trodde han att dom hittat kroppsdelarna och ville få det bekräftat. Han har ju liksom suttit isolerat och får inte läsa tidningar eller se på tv. Han är ju i ett vacum

Kan absolut vara så, jag är dock inne på spåret av att kurden tänker högt om sig själv och det han är kapabel till. Ifall han får träffa andra så kan dom läcka den informationen till honom istället för att han själv ska yttra sig. Man kan ju förmoda att folk vet vad han sitter för. Men nu kan vi ju bara spekulera. Polisen borde sända in en kurdisk mullvad, ett ego kan man leda längst villospår om det matas rätt.
Citera
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Det är dessutom inte utspritt över 7 timmar utan grovt räknat 4 timmar (från första till sista stopp hemma).
Från FUP Tidslinje (sid 4).
#1: 2019-11-18 08:44
#2: 2019-11-18 09:52
#3: 2019-11-18 11:09
#4: 2019-11-18 11:49
#5: 2019-11-18 12:53

68 min mellan #1 och #2.
77 min mellan #2 och #3.
40 min mellan #3 och #4.
64 min mellan #4 och #5.

Om han gjort sig av med bevis under dessa körningar så är ett av stoppen max 20 min bort, troligtvis mindre eftersom han sannolikt gjort annat än att köra bil under dessa 40 min.

Jag redigerar/uppdaterar mitt tidigare inlägg med info från FUP sid 116.
#1: 2019-11-18 08:44 - 08:51 (7min)
#2: 2019-11-18 09:52 - 10:17 (25 min)
#3: 2019-11-18 11:09 - 11:28 (19 min)
#4: 2019-11-18 11:49 - 11:56 (7 min)
#5: 2019-11-18 12:53 -13:07 (14 min)

61 min mellan #1 och #2.
52 min mellan #2 och #3.
21 min mellan #3 och #4.
57 min mellan #4 och #5.

Så han har varit max 10 min bort mellan stopp #3 och #4. Han kanske glömde något.
Tiden i lägenheten tyder snarare på att han hämtat något än lämnat.
Citera
2020-05-17, 22:05
Medlem
Citat:
Det går inte ihop med Görans berättelse. Jag tror inte han ljuger men blandar ihop. Dvs dagen stämmer med 100% men inte tiden. Vissa är alltid tvärsäkra men det betyder inte att dom alltid har rätt.

Peters dotter väckte honom av ett jävla liv, Peter skulle gå upp, men såg Göran via dörrögat på väg upp.

Och Peter menar ca 1800-1900
Citera
2020-05-17, 22:06
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, om jag minns rätt så gick han hem och tog en tupplur på soffan den 19 nov. Polisen tog sig in och där låg han minsann. Färdig att levereras till arresten.

Han sa till en polare att han inte sovit mer än några timmar på fyra dagar. Man kan undra varför.
Han avvek från jobbet.
Gick hem helt enkelt trots sitt arbetspass.
Citera
2020-05-17, 22:07
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Kan absolut vara så, jag är dock inne på spåret av att kurden tänker högt om sig själv och det han är kapabel till. Ifall han får träffa andra så kan dom läcka den informationen till honom istället för att han själv ska yttra sig. Man kan ju förmoda att folk vet vad han sitter för. Men nu kan vi ju bara spekulera. Polisen borde sända in en kurdisk mullvad, ett ego kan man leda längst villospår om det matas rätt.

Jag bara spekulerar och vi pratar om en kille som aldrig suttit häktad. Han är säkert inte en idiot men han är inte heller ett geni. Han har aldrig tidigare varit i den här situationen.
Citera
2020-05-17, 22:08
Medlem
Citat:
Nu har han ju redan gjort det i soprummet..

Men jag menar inte att han dumpade kroppen i påsarna och lämnade allt på samma ställe utan använde dem för att frakta kroppen. Men det kanske han har gjort nu när jag tänker efter. Om det är påsar med dragkedja eller liknande så kan han väl bara fylla påsarna med kroppsdelar med sten och dumpa det i vattnet någonstans. Det kommer ju inte hålla för alltid men det kommer nog ligga bra länge under ytan innan påsarna går sönder
Du glömmer att förruttningsprocessen gör att det bildas gaser och då kommer påsens ziplock att spricka upp. Med hänsyn att det var november så var vattnet kallt och det har ev fördröjt processen med några dagar. Men att det skulle ske betvivlar jag inte.
Citera
2020-05-17, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Knarkat och spelat TV-spel?

On topic.

Har du nån aning om det finns info, vart bilen åkt efter hans 5 hembesök 18/11?
Nej, det har jag inte fördjupat mig alls. Det finns kartor som polisen ritat upp i fupen om bilens körvägar. Kolla innehållsförteckningen.
Citera
2020-05-17, 22:10
Medlem
"Det är DNA vi pratar om nu, jag pratar inte om blod. DNA kan du få från munnen till
exempel
– så hon kan ha använt den någon gång och så har det hamnat där
Ja, exempelvis – ja, det var hon som skötte all matlagning och allt så här knivar och bestick i
köket då
Jag kan förstå att på skaftet är det kanske helt normalt men på egg och spets då – ja det är en bra fråga. Om du tänker att jag har styckat henne med de knivarna, det kan inte vara
möjligt de är ganska slöa.
Jag har ingen aning vilket skarphet de har, det kan jag inte svara pånä, men jag vet
att de styckar man ingen kropp med"

Några rader längre ner- "Som sagt jag använder inte de här, köksutrustningar"

Mansgris Tishko vet ändå en hel del om "Wilmas" köksutrustning och dess kapacitet, fast han säger sig inte använda dessa.
Han vet ydligen även att det inte inte går att stycka en kropp med, trots att han påstår att han aldrig styckat just det.

Jag har aldrig styckat annat än en kyckling men skulle man fråga mig om det är möjligt att stycka en människokropp med mina köksknivar hade mitt naturliga svar varit att jag inte har en aning om det är möjligt. För jag vet ju verkligen inte. Tror de flesta av oss här hade svarat samma, om man inte är jägare, då har man väl ett hum.
Han vill direkt och absolut påstå att det inte går, att knivarna är så slöa. Tycker han avslöjar en hel del i dessa uttalandet. Antingen så gick det med ansträngning, eller så har han iaf provat.
Dessa knivar har iaf varit i allt annat än kontakt endast vid ytliga små skärsår på Wilma, dom har varit djupare inuti henne. Sen om det var hugg vid själva mordet eller vid en styckning får vi hoppas uppenbaras snart.

Hans sätt när han får se huvudet är även det ett udda beteende.
"Det är bissart" har jag för mig han sa.
Har man ej mördat och styckat sin fd älskade så skulle man ju fullkomligt bryta ihop om man får se dennes huvud i förruttnelse på bild.
Verkligen tappa det.
Men inte han. Han svär lite över att dom visar det för honom.
Det kryper i kroppen av obehag vid tanken av den här jäveln.
Citera
2020-05-17, 22:11
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Peters dotter väckte honom av ett jävla liv, Peter skulle gå upp, men såg Göran via dörrögat på väg upp.

Och Peter menar ca 1800-1900

Jag det är det jag menar. Runt 18 tycker jag tidsmässigt låter mer troligt än 22-23.

Han tog hennes bankkort, handlade en tågbiljett och sen hoppade han av vid någon station och sen gick han runt där för att senare gå hem och blir då upplockat av polisen vid ca 21.50 som då skjutsar hem honom. Känns inte rimligt att det första han gör efter blivit skjutsad av polis är att gå hem och mörda sin flickvän
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in