2020-05-17, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Och vet man om han har varit hos brukarna under dagen? Han kan väl ha stämplat in, men inte jobbat?
Bilen har GPS. Det står exakt vart han har varit och när, därav hur vi vet att han tog 5 turer hem.
Citera
2020-05-17, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Fan han är chaufför på Postnord?! Detta förklarar allt - han har noll tidsuppfattning.

Nej, VTD, Västsvensk Tidningsdistribution.
Citera
2020-05-17, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det räcker med en lapp från mördarna "du ska inte lägga skulden på någon annan än dig själv, då dödar vi din familj".

Men det kan ju ha varit två bråk mellan Tishko och Wilma samma dag också. Först ett runt kl. 18, sen ett senare runt kl. 22 när Tishko kom hem från Ljungskile.

Det är detta jag oxå tror. 2 olika tidpunkter för bråk. Skrev detta i ett inlägg för några dagar sen att de kan ju va så. Finns väl inga bevis på att hon dog innan T åkte tåg? Hon kan ju legat svårt skadad tills han kom hem igen och avslutade de han påbörjat. Därav skrik och bråk vid 2 tidpunkter.
Citera
2020-05-17, 21:49
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
De andra grannarna är osäkra på både tid och dag, bara G*ran "vet", läs mitt förra inlägg och nedan på sida 493 i FUP:

"Förhörsledaren frågar G*ran om hur han är säker på att det han berättar om hände
på torsdagen ungefär vid kl. 21-22.
G*ran uppger att han vet det för att han inte var hemma på onsdagen på kvällen och på
fredagen var hans barn och barnbarn på besök. G*ran vet att det inte var samma dag som han
fick besök. G*ran säger att han vet att han gick ut i trappen för att säga till en timma innan han gick till jobbet kl 23.00. G*ran säger att han är 100% säker på att det var på torsdagen förra veckan."

Och G*ran jobbar som chaufför och tidningsbud. Brukar inte de ha bra koll på datum och tider?

Det går inte ihop med Görans berättelse. Jag tror inte han ljuger men blandar ihop. Dvs dagen stämmer med 100% men inte tiden. Vissa är alltid tvärsäkra men det betyder inte att dom alltid har rätt.
Citera
2020-05-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan70
Det är detta jag oxå tror. 2 olika tidpunkter för bråk. Skrev detta i ett inlägg för några dagar sen att de kan ju va så. Finns väl inga bevis på att hon dog innan T åkte tåg? Hon kan ju legat svårt skadad tills han kom hem igen och avslutade de han påbörjat. Därav skrik och bråk vid 2 tidpunkter.
Frågan är om du verkligen har läst tråd eller FUP och fått reda på om vittensmålen styrker ETT eller TVÅ bråk?

Hade ju hjälpt till att svara på dina frågeställningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja det var det jag syftade på, tack. Han försökte nog fiska men jag tror att han även avslöjade sig själv lite där.

Eller så ville han inte fiska utan förväntade sig att det han säger ska läcka, så han fortsätter vilseleda.
Citera
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Vad detta brukar leda till (om det ens gör det) är att man slussas till rättspsyks akutenhet där en överläkare säger att man är dum i huvudet, och sen får man ligga där över natten med ont i magen. Har kursare som gjort praktik där och sett det hända med "självmordsförsök" med tvål och vatten.
De skjutsas väl till ordinarie slutenpsykiatrin, in på rättspsyk kommer man först om man är dömd.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det går inte ihop med G*rans berättelse. Jag tror inte han ljuger men blandar ihop. Dvs dagen stämmer med 100% men inte tiden. Vissa är alltid tvärsäkra men det betyder inte att dom alltid har rätt.

På vilket sätt går det inte ihop med G*rans berättelse?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugglan70
Fast inte en enda granne har väl hört bråk och skrik två gånger den kvällen? Borde det inte varit så i så fall?
Citera
2020-05-17, 21:52
Medlem
TheFortresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag tycker inte elförbrukningen är onormalt mycket högre än andra "aktiva" timmar på dygnet dock. Det visar inte mer än att han var vaken på udda timmar - vännerna hade hört honom klaga över dålig sömn. Men visst lär styckningen ha inträffat däromkring.

Jag uppfattade det som att elförbrukningen skiljde sig både mot dagarna före den 14 november och efter den 16 november. Men jag kan ha sett fel.

Det stämmer angående "dålig sömn": åtminstone framgår det så av FUP. Jag hade nog också haft svårt att sova med ett lik i lägenheten.
Citera
Medlem
Novotars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Du är så fruktansvärt fel ute. Förmodligen så har han så klart dödat henne och sparat huvudet som en trofé. Att han fejkar självmordsförsök och hallucinerar nu är av två anledningar:

1) han hoppades kunna rymma under eventuellt tumult när de hittade honom fejkat medvetslös.
2) han vill dömas till psykvård istället för fängelse.

Det är synd att han får spela Allan i fängelset så där. Sverige är alldeles för mesigt. I Kurdistan hade han snarare blivit halvt ihjälslagen av vakterna om han spelat Allan så där. I Sverige blir det väl träff med kurator, saft, bulle och terapi för att han mår dåligt.

Att klanen hjälpt till verkar inte osannolikt, men förmodligen först efter att detta djur mördat henne på ren impuls.

För övrigt lämnar jag nog denna tråd. Hela historien är ju rätt ointressant. Ett WT från en WT-familj som knullar en afghan. Utgången är ju inte särskilt oväntad. Det här är ju vad 87% röstat för. Jag gråter inte direkt några krokodiltårar.
BRA! Mitt i prick.
Citera
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Eller så ville han inte fiska utan förväntade sig att det han säger ska läcka, så han fortsätter vilseleda.

Ja eller så trodde han att dom hittat kroppsdelarna och ville få det bekräftat. Han har ju liksom suttit isolerat och får inte läsa tidningar eller se på tv. Han är ju i ett vacum
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in