2020-05-17, 21:51
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Den där Jan Albert är fan värre än Tengele.
Det tycker inte jag.

Han var påtagligt skakad och osäker i Agenda. Jag tycker det visar på att Albert har mer moral och intellektuell hederlighet än Tegnell.

Synd att inte Hedemo konfronterade Albert med att Belgiens epidemiolog menar att vi kan lära oss leva med viruset, som hiv, tills behandling och vaccin kommer. Albert tror fortfarande att flockimmunitet är vägen framåt, men jag tror Albert nu plågas av att det kan bli riktigt många dödsfall.
Citera
2020-05-17, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
tror du har rätt! Att isolera riskgrupperna måste vara mest effektivt

Håller med i sak, men problemet är att majoriteten av de i riskgrupp också har vårdbehov. Och det är svårt att isolera personalen som jobbar hos dem. Vi kan ju inte direkt låsa in folk och tvinga dem jobba hos samma brukare ända tills faran är över.
Citera
2020-05-17, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Psykopaten Tengelles flockimmunitetteorier smulas sönder i Agenda.
Dr Alban tycker Tegnell är stabil som fan.
Citera
2020-05-17, 22:07
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Det är för att det inte bygger på logik utan på doktrin och motreaktion. Trump och faktaresistens är typexempel på samma sak.

- Begreppet "faktaresistens" är ett ord som journalistkåren använder för att utmåla meningsmotståndare som okunniga. Opponenter till journalistkårens politiska program tillskrivs en massa negativa egenskaper. Donald Trump är långtifrån perfekt, men jag är glad att han segrade, eftersom alternativet var Hillary Clinton. Ifall jag, i vardagen, diskuterar Donald Trump och Hillary Clinton, så kan jag mötas med kommentaren "Vad har du emot en kvinna som president?". Jag har inte kritiserat Hillary Clinton för att hon är kvinna. Jag tycker illa om Hillary Clinton eftersom hon är lite för glad i att inleda krig. Men journalistkåren har lyckats förmedla en bild av att alla motståndare till Hillary Clinton bygger motståndet på att Hillary Clinton är kvinna. Sveriges journalistkår har blivit experter på att ljuga, och på att få folket att tro på lögnerna.

Citat:
Ja absolut. Trump är en slags reaktion på postmodernism. Han applicerar deras metodik fast han har inte samma ideologi. Sen ser vi givetvis alla antivaxxers, 5G-konspiracister och en det ena och en det andra.

- Vad kan man lita på när alla journalister ljuger dag och natt?

Under krisen med Covid-19 har journalistkåren ställt sig bakom Anders Tegnell, utan att ifrågasätta dom osanningar som Anders Tegnell har spridit. Främsta exemplet är att Anders Tegnell har avfärdat presymptomatisk smittspridning, i strid med omvärldens varningar. Under pågående massdöd har journalistkåren gått så långt som att hylla Anders Tegnell. Hur tänker dessa journalister? Anser dom sig förtjäna allmänhetens förtroende?

Citat:
Men du visste hur dåligt de klarade Tsunamikatastrofen?

- Jag minns inte så mycket kring tsunamin. Men var det inte regeringen som klantade sig där?

Jag tänkte att smittskydd skulle vara en fråga som hanteras av medicinsk expertis, och inte politiker. Sverige borde fortfarande besitta tillräcklig medicinsk kompetens att veta hur man hanterar en epidemi? Kan politiska ideologier strula till hur man bemöter en epidemi? Tydligen så kunde politiska ställningstaganden ställa till problem även där. Öppna gränser visade sig vara viktigare än att skydda folkets hälsa. Enligt Anders Tegnell, så var det "fullständigt meningslöst" att försöka stoppa en epidemi genom att stänga gränser. Johan Giesecke sade samma sak. Jag har inte förstått resonemanget. Ifall man stoppar människors rörlighet, kan då viruset förflytta sig för egen maskin från Kina till Europa? Finns några historiska erfarenheter som visar att en epidemi kan sprida sig även ifall man stoppar människors rörlighet?
Citera
2020-05-17, 22:09
Medlem
Visst är det märkligt att se epidemiolog efter epidemiolog med brallorna nere vid fotknölarna?

Idag var det Herr Albert..och det kom ju inte som någon överraskning för någon som bekådat diverse så kallade "experter" under denna pandemi.

Ett par saker står klart..Epidemiologi är mumbo jumbo alternativt så begås fundamentala fel i utbildning av dessa.Maken till felsteg från en hel yrkesgrupp under två kritiska månader får man leta efter.
Faktum verkar vara att random man från gatan hade kunnat göra uttalanden med lika stort värde.
De har i praktiken inte tillfört något annat än felaktiga antaganden och ursäkter för desamma.

Visst måste man kunna kräva mer än detta från en yrkesgrupp som denna?

Den belgiske forskaren/experten var den enda som snackade lite förnuft.Hur många Tegnells och Alberts går det på sådan?
Citera
2020-05-17, 22:15
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Kan du förklara? En sjuksköterska säger mot slutet av videon, att man måste berätta för patienterna att "nu går det inte mera, för de har redan fått för mycket syrgas, nu är det dags att dö". GÖR man verkligen det..? Vore det inte mer humant att ge dom morfin och låta dom somna in ovetandes?

Tar man bort dem från respiratorn efter att den gränsen passeras, och låter dem dö kippandes efter luft, eller? Upplysta om att de ska dö?

Jag tyckte också att det lät väldigt konstigt.

Kan inte ens föreställa mig hur man som sjukvårdspersonal kan ge ett sådant besked. Ännu värre är det att föreställa hur man som patient ska få veta att snart ska man dö. Usch kan inte ens skriva nu.
Citera
2020-05-17, 22:15
Medlem
Att detta Coronavirus högst troligen smittar i klusterform har väl egentligen varit tydligt i månader nu?

Wuhan.Lombardiet,Stockholm..till och med vissa delar av Stockholm.

Klustersmitta är icke optimalt om det är flockimmunitet man är ute efter.Detta är också en logisk självklarhet.

Sverige kan naturligtvis trots detta uppnå flockimmunitet till slut,men det kommer att bero på att tiden till det sägesomspunna vaccinet kan komma i omlopp lär dröja i åratal.

Vi får hoppas att antikropparna inte försvinner under tiden..:-)

Att smittan sprider sig relativt långsamt när drakoniska motåtgärder tas till är också helt naturligt,liksom att smittan kommer att sprida sig långsammare under sommarmånader jämfört med vintermånader.

Vad bidrar egentligen FHM med i fråga om kunskap?

Ingenting...vad gör de hela veckorna.Dricker de bara kaffe och väntar på att klockan skall bli fyra varje dag?
Citera
2020-05-17, 22:17
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Nu är ju detta en hattråd förvisso, men den frontfigur i kampen mot coronan jag känner störst förtroende för är Jan Albert som var alldeles nyss i agenda. Han har haft fel i sina profetior, men upplever honom ändå som ödmjuk inför uppgiften. Tegnell och Gisecke visar inga sådana sidor!
Jag håller med dig, han resonerar som en forskare och försöker inte inge falska förhoppningsr.
Citera
2020-05-17, 22:17
Medlem
Detta betyder att vi nu egentligen vet det som vi egentligen borde ha vetat om hela tiden.

Begreppet flockimmunitet kommer icke att funka.

NEXT!
Citera
2020-05-17, 22:18
Medlem
Pantheraduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
tror du har rätt! Att isolera riskgrupperna måste vara mest effektivt
Alla vet faktiskt inte vilka som är i riskgrupperna. Det är ju inte så att det görs, regelbundna hälsokontroller, av våran vård. Men läkarna är duktiga på att skriva ut många mediciner.
Citera
2020-05-17, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag håller med dig, han resonerar som en forskare och försöker inte inge falska förhoppningsr.

Han har ju fel mest hela tiden.
En kvacksalvare håller ju samma yrkeskvalite.
Citera
2020-05-17, 22:24
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Visst är det märkligt att se epidemiolog efter epidemiolog med brallorna nere vid fotknölarna?

Idag var det Herr Albert..och det kom ju inte som någon överraskning för någon som bekådat diverse så kallade "experter" under denna pandemi.

Ett par saker står klart..Epidemiologi är mumbo jumbo alternativt så begås fundamentala fel i utbildning av dessa.Maken till felsteg från en hel yrkesgrupp under två kritiska månader får man leta efter.
Faktum verkar vara att random man från gatan hade kunnat göra uttalanden med lika stort värde.
De har i praktiken inte tillfört något annat än felaktiga antaganden och ursäkter för desamma.

Visst måste man kunna kräva mer än detta från en yrkesgrupp som denna?

Den belgiske forskaren/experten var den enda som snackade lite förnuft.Hur många Tegnells och Alberts går det på sådan?

Jag tycker Albert skötte det väl - han känns ärlig. Och ingen kan ju veta någonting med säkerhet.

Det var för övrigt trevligt att se talmannen så fräsch och alert. Han har hämtat sig väl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in