2020-05-13, 21:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Kan du ge världen det första beviset på att det smittar på ett flygplan och att det skulle vara en stor källa till spridning om du inte har munskydd?

Varken världen eller EASA har nämligen ett sådant underlag. Så de vore nog glada för en rapport ifrån en random flashback-snubbe

Luften renas genom väldigt avancerade partikelfilter nuförtiden så det är definitivt inte samma luft som går runt, runt. Mycket har hänt sedan DC 10:ans dagar.

Ok, du verkar aldrig flyga och du har absolut noll koll på hur ett flygplan fungerar.
Att du är korkad nog att motstrida något man kan Googla på 2 sekunder säger också en hel del

Vi provar igen, eftersom du undviker frågan hela tiden, ge oss bevis var det smittar utanför äldreboenden?

On all modern aircraft, passengers and crew breathe a mixture of fresh and recirculated air.

https://www.askthepilot.com/questionanswers/cabin-air-quality/
Citera
2020-05-13, 21:08
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Kan du ge världen det första beviset på att det smittar på ett flygplan och att det skulle vara en stor källa till spridning om du inte har munskydd?

Varken världen eller EASA har nämligen ett sådant underlag. Så de vore nog glada för en rapport ifrån en random flashback-snubbe

Luften renas genom väldigt avancerade partikelfilter nuförtiden så det är definitivt inte samma luft som går runt, runt. Mycket har hänt sedan DC 10:ans dagar.

Men om det nu kan smitta om man är närmare varandra än 2 meter. Varför skulle det INTE kunna smitta på ett flygplan?

Finns det bevis på att det kan smitta på uteserveringar? Källa?
Senast redigerad av DikT 2020-05-13 kl. 21:10.
Citera
2020-05-13, 21:09
Medlem
Citat:
Det vet såklart bara kommunistregimen själv. Ungefär som att gissa vad Kim Jong Un åt till middag.

Man försökte ju också mörka in i det längsta och hade typ inget falla alls hur länge som helst trots gräns mot hela Asien och även Europa.
Gränsen till Kina stängdes den 30 januari. Har du levt under en sten?

Citat:
Russia closes border with China to prevent spread of the coronavirus

Published Thu, Jan 30 20207:48 AM EST
https://www.cnbc.com/2020/01/30/coronavirus-russia-closes-border-with-china-to-prevent-spread.html

Eftersom även Mongoliet och Kazakstan stängde sina gränser mot Kina i samma veva så har ingen smitta kommit in från det hållet.
Citera
2020-05-13, 21:10
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TJABAXXX
Så du menar att lockdown i en månad hade förstört ekonomi folkhälsan och allt annat du skriver om. Lilla Sverige hade kunnat stänga ner 1 månad och betalat ut löner till alla och nu hade vi återgått till det normala men NEJ permitteringar är bättre jobba 3 dagar istället för 5 är bättre, detta kommer att kosta mer både i pengar och i människoliv. Vi lever i ett jävla u-land. Sjukvården där mer eller mindre alla har bränt upp sig och sjukskrivningar kommer att kosta skjortan, semester vem ska jobba då när nya fall ligger på en hög nivå fortfarande. Sverige hade kunnat klara detta galant eftersom vi är ett litet land men NEJ vi har misslyckats och kommer istället att gå under sakta och mer plågsamt både ekonomiskt och med blod på våra händer.

Många länder har inte nöjt med en fyra veckors lockdown. Nej de har förlängt till 6, 8 veckor. Sedan törs de inte öppna upp samhället fullt ut, för, egentligen, vet de att deras sk. "lösning" inte är en permanent sådan. Vi kommer att få se många partiella, och mer omfattande lockdowner och öppnande de närmaste åren. Samtidigt som samhällena och människorna där förstörs.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Du sa hög procent. Jag sa inte hög procent. Data säger att jag har rätt.

Varför känner du dig alltid så hotad när någon ifrågasätter vad du säger?

Varför svarar du inte med fakta och visar att du har rätt? Varför försöker du säga att alla (och det är ju rätt många, eller hur?) som säger att du har fel bara är dumma, förolämpande och lågintelligenta?

Ironin när det är du! som skämmer ut dig med en massa feltolkningar och brist på förståelse, samtidigt som du ignorerar och besvarar.

Det enda du klarar av är att förolämpa andra för att du känner dig kränkt.

Tragiskt.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Polisen rapporterar alltså om hundratals "incidenter" där misstänkta t.ex skrikit de har corona! För chans att komma ifrån polisen. Kom inte nära jag har corona! Ja snyggt försök tänker man. Men måste vara jävligt otrevligt ändå för polisen. Speciellt om man blir spottad på. Såklart är det ju bara skitsnack. Man försöker med detta för att undgå bli gripen. Otrevligt måste det ju vara.
Citera
2020-05-13, 21:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Svårt att veta innan det är över för samtliga länder.

Däremot kan jag hålla med om att man borde varit hårdare när sportlovsresenärerna kom hem - det vill säga att man skulle ha infört 2 v karantän. Det är väl den åtgärd som man saknat på det stora hela.

Skolor skulle ha stängts omedelbart, samhället, iaf Stockholm borde ha isolerats. Flyg från Iran, Kina, Italien borde ha stoppats m.m.

Citat:
Sen är det ju det här med äldreomsorgen, men det lägger jag skulden på kommuner och arbetsgivare.

Givetvis är äldreomsorgen ansvariga. Till deras försvar kan sägas att dårarna i FHM inte krävt ex.vis skyddsutrustning som munskydd.

Sedan ska man komma ihåg att över allt detta tronar de styrande politikerna. De håller sig i skymundan för att slippa fatta beslut, slippa ta ansvar. Då blir det även svårare att anklaga dem i efterhand.

Uppmärksamma också att den s.k. "oppositionen" inte direkt går till storms mot den svenska regimen.
Om något så har den här epidemin visat att det inte finns någon opposition öht i Sverige.
Citera
2020-05-13, 21:12
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Det är den andra sidan av myntet i Indien men hade dom haft massdöd hade det nog kommit ut.
Tänk på Iran till exempel.

vi VET att dom behandlar sjukhusfallen direkt med HIV mediciner och att några Indier var tidigt ute att säga att det satts in HIV i detta virus från labbet i Wuhan, bioengineered.

Dom kanske helt enkelt haft en jävla tur att pricka rätt och dom tillverkar dessutom HIV medicin för världen som dom nu stoppar för export och använder inom landet.

Trist för alla Aidssjuka men jag hade också gjort så om jag satt på en kur.

- Europa hade haft glädje av att vara mer självförsörjande med läkemedel. Givetvis kommer export-länderna att stoppa exporten ifall det uppstår en kris i det egna landet. Skulden ligger inte hos indierna. Skulden ligger hos europeiska politiker som bara har stått och tittat på när industrierna har flyttat iväg.

Citat:
Islänningarna har ju en långt, långt bättre folkhälsa än Ryssarna så där är jag inte särskilt förvånad.

Hur många de mörkat genom att rapportera på detta sättet vet såklart ingen. Väldigt, väldigt många av allt att döma.

- Vi behöver genast skicka en internationell undersöknings-kommitté till Island. Finkamma varenda jökel tills alla dödsfall har hittats.

Australien har också rapporterat suspekta siffror.
Citera
2020-05-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det är fantastiskt med flashback.
Här trodde jag på FN och alla experter i hela världen som lyfter fram Sydkoreas effektiva och snabba hantering av pandemin.

https://news.un.org/en/story/2020/05/1063112

Men så visar det sig att JeppeNil på flashback i Sverige sitter inne med sanningen som är en helt annan.... Snopet.
Hur förklarar du att vi har gjort fler tester än Sydkorea och 14 gånger fler tester än Japan då?
Citera
2020-05-13, 21:13
Medlem
Testonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Dosering

Profylax: Begin with 0.3mg and increase as tolerated to 2 mg at night
Symptom: Melatonin 6-12 mg at night (the optimal dose is unknown)
På sjukhus: Melatonin 6-12 mg at night (the optimal dose is unknown)

Källa: https://www.evms.edu/media/evms_public/departments/internal_medicine/EVMS_Critical_Care_COVID-19_Protocol.pdf

Tackar.

Personligen brukar jag trycka i mig 6 mg ett par dagar när jag lyckats vända dygnet (nattuggla).

Väldigt mesigt, känns knappt av. Barbiturater däremot...bra grejer!
Citera
2020-05-13, 21:14
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Polisen rapporterar alltså om hundratals "incidenter" där misstänkta t.ex skrikit de har corona! För chans att komma ifrån polisen. Kom inte nära jag har corona! Ja snyggt försök tänker man. Men måste vara jävligt otrevligt ändå för polisen. Speciellt om man blir spottad på. Såklart är det ju bara skitsnack. Man försöker med detta för att undgå bli gripen. Otrevligt måste det ju vara.

Angrepp på blåljuspersonal skulle ju börja straffas hårdare. Blev väl inget med det som vanligt. Annars är det där ypperligt att statuera exempel med.
Citera
2020-05-13, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Många länder har inte nöjt med en fyra veckors lockdown. Nej de har förlängt till 6, 8 veckor. Sedan törs de inte öppna upp samhället fullt ut, för, egentligen, vet de att deras sk. "lösning" inte är en permanent sådan. Vi kommer att få se många partiella, och mer omfattande lockdowner och öppnande de närmaste åren. Samtidigt som samhällena och människorna där förstörs.

Det är ju dessa samhällen som skall köpa våra Scanialastbilar och våra ABB snurror. Så om dom ej kommer igång så kan du och alla andra neo-liberaler glömma att ni får protein i er.

Råttorna kommer äta upp er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in