Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-17, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
De flesta partierna är emot prostitution, men vissa partier vill gärna ge brottslingar en eller två eller tre eller fler chanser till. När det gäller våldsbrott är nog vänstern och MP de som mest gärna vill ge fler chanser, och varför inte en gräddfil in i politiken?

Absolut. Men det är skillnad på brott och brott.

Paolo har ju profilerat sig som en katoliker med traditionella värden, en entreprenör (som säkert inte ÄLSKAR skatter..) och som tycks ogilla feminister skarpt. Jag tycker inte att hans image matchar med varken sossarna eller vänstern.
Citera
2020-05-17, 21:50
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Läste årsinkomst på 550k och (aktier?)kapital på 800k. Inte så jävla mkt om han tänkt vara arbetslös nu med andra ord.

Exakt, taxeringsåret 2019 tjänade han 553 902 kronor och hade ett överskott av kapital på 682 325 kr. Sen skatt på det, knappast något att hänga i julgranen om man hävdar man är framgångsrik entreprenör. En annan ungdomsligist Jan Emanuel Johansson är ju miljardär idag.
Citera
2020-05-17, 21:51
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Haha ja du så funkar det inte men roligt med lite gissningar. Tror du på riktigt att det går till så?😂😂😂

Det var min skräckfantasi på hur det kan gå till, hur tror du det fungerar? PR hade med sig blommor och en chokladask? Rosblad utspridda på den nybäddade sängen? Romantisk musik i bakgrunden?
Citera
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Han är väldigt driftig och skulle garanterat dra in flera hundra tusen följare på nätet. Göra intervjuer och laga mat där folk köpte hans vin, kokböcker eller andra produkter.
Du kan få rätt. Internet har ju gjort det möjligt att verka oberoende av de etablerade TV-kanalerna. Kanske kan han bli en framgångsrik youtuber, kämpatag saknas ju inte.

Men han känns rätt andefattig: den typ av kille som lägger upp en istagrambild av sig själv varje gång han avverkat en löprunda, vilket alla redan vet att han gör ungefär varje dag. Fan, tröttnar sådana här människor aldrig på sig själva?

Kokböcker: Börjar inte folk få fullt i hyllorna snart? Jag har faktiskt en av hans böcker, men det var en present, givaren retades med mig.

Om man bortser från den rätt usla texten, fanns åtminstone ett trick som fastnade, hur man gör sås till carbonarapasta på ett korrekt sätt (hårt vispat ägg, både gula och vita, och ingen grädde).
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mer.info.007
Vad ska han få för smeknamn nu? då Kaptenen Klänning är upptaget
Pungen av Kungsan är väl redan etablerat som hans nya namn.
Citera
2020-05-17, 21:53
Medlem
gubbroras avatar
Det han spridit om sig själv som entreprenör mesta verkar lögnaktigt. Han har möjligen två anställda han har pratat om hundratals. Han äger inga restauranger, han äger inte sin pizza eller pasta. Frågan är om han äger vingården. jag har för mig att jag sett honom påstå att han äger massa olivträd vet inte om jag ska tro på det heller. Är hans fastrar verkligen hans fastrar eller är dom inhyrda.

För ett antal år sedan hamnade jag under en tid där några av sveriges ledande matimportörer från italien fanns tillsammans med några bra krögare. Dom bara garvade åt PR och berättade då att han knappt kunde italienska. Men det är rätt många år sedan så han kan ju ha tagit sig
Citera
2020-05-17, 21:56
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Jag har inte sett några bevis för att det är rätt tjej som pekats ut i tråden.

Ingen källkritik verkar här finnas iheller utan 90% bara tar för givet att det är hon utan att ens ifrågasätta det.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Det finns inget som helst som tyder på att det är tjejen som det finns bilder på här i tråden som är aktuell tjej.

Jaha, folk tog bara en random eskortannons och påstod att det var hon? Haha.
Stört.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
fattar inte att han ställde upp på intervjun, han är ju knappast den ende kändisen som köpt sex! Men de andra är smarta nog att inte gå ut i media om det.

Det är nästan som han äntligen fick en anledning att bränna ner sitt liv. Oerhört ogenomtänkt. Han kunde iaf ha väntat några dagar, betala sina böter och lägga upp en strategi. Idiot. Tycker nästan lite synd om honom. Han ville bara unna sig en fyllig rumpa och ett par silikonpattar i en halvtimme (läs: det hans tjej saknar). Big fucking deal.
Citera
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Skulle vilja fråga idioterna i tråden hur man vet om en tjej från Tinder eller krogen verkligen mår bra av vad hon gör?

Funderar på om jag ska ligga med en sugargirl och sen ge fan i att betala, antar att hon mår bättre av att slippa tusenlapparna.
Det var alltså Paolo själv som förde in det här med "icke frivillig" och "inte trivs med det hon gör" i sammanhanget. Ditt sexualliv, som säkert är jättefascinerande , gör varken från eller till där. Jag är ledsen, tråden handlar inte om dig.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det blir ju inget kändisvin(som jag antar de satsade på), och en helt vanlig vingård i Italien genererar inga stora summor. Plus att vi har Corona, så skörda kan bli väldigt problematiskt. Vem vet vi får kanske se Paolos vin Merluzzo på Systembolaget snart

Merluzzo Doppio kanske med tanke på att han både är hortorsk och heltorsk som företagare? Vinet exklusivt framtaget för Estlandsfärjans självbetjäningsrestaurang....

Lite läskigt faktiskt hur blixtsnabbt värdegrunds-folket tar avstånd från Paolo som en pestsmittad för vad som egentligen är en skitsak. Men jag tycker ändå inte speciellt synd om honom med tanke på hur många han misshandlat och rånat.
Senast redigerad av Drozd 2020-05-17 kl. 22:03.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Stoppa pressarna

Det är nog "Fake news".

Notera även att de ej har snackat med denna utpekade prostituerade. Tror nog att det Paolo pumpade, var inte lika fräsch.
Citera
2020-05-17, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Ingen aning han har en villa som jag tror är rätt ny vet inte hur han finansierat den. Men hans företag är inte mycket att hänga i julgranen. Det ger en bra lön men omsätter drygt tre miljoner och delar ut 450 000. Tre personer ska ha lön från företaget och jag vet inte om hans fd fru får någon utdelning. det egna kapitalet uppgår till ca 2 miljoner

I hans bolag går ersättningen in från hans verksamhet som rör mat och krogar och antagligen även från tv 4. så där finns inga pensionsmöjligheter

Han kanske har gömt en massa stålar utomlands?

Märkligt ändå - tycker jag - att exfrun som ändå är/var VD för miljonimperiet bor i en 3:a på ca 70m2 på Söder tillsammans med ungarna. Inget direkt lyxliv de vill skylta med utåt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in