Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-17, 21:32
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Systembolagets intresse lär väl vara rätt svalt, om man säger så.. De har ju dessutom krav på sig att vara ännu mer moraliska än alla andra, med tanke på produkten de säljer.

Min gissning är att hela det där vingårdsprojektet var predikerat på att Roberto forfarande var en framgångsrik entreprenör med ett gott och kommersiellt gångbart namn. När så inte är fallet längre tror jag inte det blir något. Enligt den där Insta-posten jag citerade verkar han ju inte ens äga plejset ännu, även om vissa papper är påskrivna. Tror många nu vill/kommer backa ur, kanske även Robban själv. Torde ha rätt minimala möjligheter att göra nån riktig framgångshistoria av det.

Kanske kunde han tjacka en vingård i Rumänien eller Moldavien istället?

Precis! Vin är kört för hans del, förlaget har ju slutar sälja hans kokböcker, och inget nytt förlag kommer vilja sälja hans böcker. Han kommer finnas under ”Epic Swedish Fail” på Wikipedia snart
Citera
2020-05-17, 21:33
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Boendesituationen ser dock en aning knepig ut och det kommer krävas mycket renoveringsarbete för att göra det beboeligt.
– Det är ju en ruin.
Så jag vete fan. Kan kanske ha kommit lite käppar i hjulet på det där projektet nu. Sen är han väl inte italiensk medborgare, och jag undrar om vem som helst verkligen kan dra igång en vingård där. Lär åtminstone inte vara okomplicerat, och knappast garanterat som någon fett inkomstkälla åt Il Roberto.

Det lilla jag har hört är att man aldrig skall ge timlön där nere (+ balkan), utan bara kontrakt för utfört arbete. Annars rinner pengarna snabbt, snabbt ut..

Sen (återigen det ytterst lilla jag hört) lär det byråkratiska vara ett väsen i sig..
Citera
2020-05-17, 21:34
Medlem
fattar inte att han ställde upp på intervjun, han är ju knappast den ende kändisen som köpt sex! Men de andra är smarta nog att inte gå ut i media om det.
Citera
2020-05-17, 21:35
Medlem
Han kommer aldrig att fällas för oaktsam våldtäkt då kvinnan inte är här pga trafficking. Paolo uttalar sig generellt om hur det kan se ut, inte hur det såg ut för honom.

Ärligt talat så blir jag så trött på att höra allt gnäll att jag ska köpa mig en dam till nästa helg.
Citera
2020-05-17, 21:36
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Någon som har verklig koll på PR's ekonomi?

Alltifrån 3 miljoner på banken till 100-miljoners imperium tas upp i tråden. Hur mycket är han god för?
Citera
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
En sak jag inte blir klok på är att han själv sa att tjejen skulle ha sett ut att vara dittvingad och vara från ett fattigt land, men bilder man har sett visar en välnärd och fixad lyxeskort.

Om det nu är lyxeskorten; varför var de i något slags horhus som Polisen höll span på? Lyxeskorter har väl egna ställen/kommer till kunden?
Mycket som inte går ihop.
Det finns inget som helst som tyder på att det är tjejen som det finns bilder på här i tråden som är aktuell tjej.
Citera
Medlem
Verkisto2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Svårt med sossarna också.

Vilket parti är för prostitution?

De flesta partierna är emot prostitution, men vissa partier vill gärna ge brottslingar en eller två eller tre eller fler chanser till. När det gäller våldsbrott är nog vänstern och MP de som mest gärna vill ge fler chanser, och varför inte en gräddfil in i politiken?
Senast redigerad av Verkisto2 2020-05-17 kl. 21:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Går ju inte att se skillnad i utseende på ett traffickingoffer och någon som valt att sälja sex dock bör man ju fatta att någon som väljer att sälja sex i Sverige kan prata engelska tämligen bra eftersom de självfallet behöver kommunicera med andra ordentligt på sin fritid
Utseende är naturligtvis omöjligt men går ju att kontrollera konton så man ser att pengarna blir kvar och inte bara förs över. Finns säkert massor med knep för att man ska kunna hålla hyfsad koll på sånt men går väl aldrig att bortse från att kriminella är smarta heller. Kanske bara tillåta EU medborgare kunde vara en idé? Borde gå att ordna så man kan få en bra överblick på vad som händer och sker. Alla fall som är bättre än nu.
Citera
2020-05-17, 21:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djmannen
Tydligen greps även en känd journalist samtidigt i samma razzia, nån som vet vem?

Någon källa ?
Citera
2020-05-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Nu cirkulerar bilder på tjejen ...??
Någon som vet var?

googla-Stoppa pressarna.
Citera
2020-05-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheHaven
fattar inte att han ställde upp på intervjun, han är ju knappast den ende kändisen som köpt sex! Men de andra är smarta nog att inte gå ut i media om det.

Nej, en advokat hade nog avrått. Speciellt med betoning på säkert tvingad hit. Men det är ytterst sannolikt att det inte blir något av drevet som går. Jag är mer intresserad av vad alla gaphalsar gör åt traffickingoffren och dom grovt kriminella som styr. Kanske är för dyrt och för lite resurser så man nöjer sig med att införskaffa lite böter? I så fall skall samtliga gaphalsar vara tysta anser jag.
Citera
2020-05-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il.Malizia
En sak jag inte blir klok på är att han själv sa att tjejen skulle ha sett ut att vara dittvingad och vara från ett fattigt land, men bilder man har sett visar en välnärd och fixad lyxeskort.

Om det nu är lyxeskorten; varför var de i något slags horhus som Polisen höll span på? Lyxeskorter har väl egna ställen/kommer till kunden?
Mycket som inte går ihop.

Det var ju en bordell. Mer en arg-lapp i trapphuset som varnade för bordellen. En kille i tråden ska också ha sålt sex på bordellen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in