Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Har diskuterats i minst 20 inlägg i tråden. Senast igår. Konstigt om du missat det kan jag tycka.
Grannarna har olika tidsuppfattning. En granne säger senast klockan 17. En annan säger senast klockan 20. En annan säger att det skedde klockan 18. Och så är det en som säger att det skedde klockan 23.
Du kan läsa bakåt i tråden varför jag tror det är klockan 18 som gäller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Ja, fr o m 18.54 (Uddevalla jvgstn) till 22-tiden så var inte Tishko hemma. Kl 22.14 skriver polisen en åtgärdskod 123 vilket betyder att de är klara. Jag tyder det som att då är Tishko avlämnad utanför bostaden.
Citat:
Ursprungligen postat av
Olbars
Andra uppgiftslämnare har gett andra uppgifter. Det verkar mer vedertaget att skriken hördes 17-18. Dessutom passar 21-22 inte exakt. Tishko ID-kontrollerades på E6 exakt 21.56.
G*ran säger på sida 493 i FUP, att han gick ut och sa till en timma innan han gick till jobbet kl. 23. Han vet när han brukar gå till jobbet antagligen. Har de andra vittnena en så säker tidsuppfattning?
Om inte, då har G*ran rätt, och han ger då eventuellt Tishko alibi. Och någon annan var då i lägenheten och bråkade med Wilma, och rimligen iallafall dödade henne medan Tishko var i Ljungskile.
Kanske bråkade de först och Tishko stack till Ljungskile, sen kom någon annan till lägenheten och Wilma dödades av den eller dem. Eller så har de andra mindre säkra vittnena hört fel eller kommer ihåg fel, eller så kan de ha skäl att ljuga.