2020-05-17, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Ah ok dom trodde hon hjälpte till med städningen..därav att dom i början misstänkte henne för skyddande av brottsling.
Jag tror att det kan ha funnits såna misstankar.

Officiellt är det ju bara blodspåren i hennes bil som framkommit, och man kan utläsa vissa märkligheter i förhören angående deras "alibin" att uppgifter går isär.
Men hennes och pappans ärenden lades ju ned, så det kan möjligen ha funnits annan bevisning som sedan plockats bort.
Citera
2020-05-17, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Om han nu har agerat ensam, varför går det ej att hitta resten av kroppen? Han verkar omisskännligen ha en grandios självbild och anser sig vara mer intelligent än andra, men då skulle man inte ha hittat huvudet i garderoben? Såvida narkotikan inte har gjort honom helt glömsk (finns ett allmänt utlåtande från någon läkare om konsekvenser av långvarigt narkotikabruk i FUP).

Går det inte att tänka sig att han gjort av med allt annat, men att huvudet var svårast och därför blev kvar sist? Han kan ha hunnit bli paranoid och trodde att polisen hade span på honom, kanske inte vågade lämna lägenheten med huvudväskan. Jag tror också föräldrarna hjälpt till på något sätt men just huvudfyndet bevisar inte detta anser jag.
Citera
2020-05-17, 18:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Jag tänkte också på detta.

Om generella uttalanden med vissa ordval kan vara ett sorts erkännande, då kan rimligen även denna lapp vara ett erkännande på att Tishko vet att Wilma mördades?

Det går inte så bra för Tischkoboy just nu.

Och nu vill inte ens ”dom” [himlen] ha honom.
Inte kul för den nykristne.
Pappa kanske har backat på att ”tatuera in hans namn på sitt hjärta”.

Tror att verkligheten först nu på allvar kickat in, i samband med det offentliggjord åtalet.
Skammen i samband med den kommande uppmärksammade rättegången.

Paniken att kanske hamna i fängelse, vilket han uttalat rädsla för.
Och med det en fullständigt förlust av kontroll.
Så han satsade på självmords-frikortet..” Jag bestämmer över mitt eget liv.
Hoppas att Kriminalvården kommer att äga honom läääänge

En patetisk, arrogant, feg liten råtta är vad han är
Citera
2020-05-17, 18:14
Medlem
Citat:
Jag tänkte också på detta.

Om generella uttalanden med vissa ordval kan vara ett sorts erkännande, då kan rimligen även denna lapp vara ett erkännande på att Tishko vet att Wilma mördades?

Ja på ett sätt är det ju så. T skrev lappen i samband med att han gjorde ett självmordsförsök. Detta betyder alltså att om han dör så kommer inte mordet att lösas. Det vill säga, T vet något om mordet som kommer gå förlorat om han dör. Alltså, endast han vet vad som har hänt W. Vilket betyder att det är han ensam som är skyldig, eftersom annars skulle inte kunskapen om vad som hänt henne gå förlorad om han dör.
Citera
2020-05-17, 18:14
Medlem
Citat:
Jag tror att det kan ha funnits såna misstankar.

Officiellt är det ju bara blodspåren i hennes bil som framkommit, och man kan utläsa vissa märkligheter i förhören angående deras "alibin" att uppgifter går isär.
Men hennes och pappans ärenden lades ju ned, så det kan möjligen ha funnits annan bevisning som sedan plockats bort.

I och med att w satt på denna plats i bilen kan hon ju lämnat blodet själv, det går ju inte motbevisa.
Citera
2020-05-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
En ren spekulation.

Wilma och hennes pojkvän bråkar och i affekt knuffar/slår han till henne så hon tuppar av.

Han släpar in henne i sängen och påbörjar ett sexuellt övergrepp. Men W blir högljudd och gör motstånd så han tar då vad han har tillhands för att tysta henne (folie och tejp). Efteråt lämnar han hemmet för att kyla av sig (ta sig ett drogrus?)

När han kommer hem upptäcker han att hon avlidit.

Således anser han inte att HAN dödat henne.

Han tar kontakt med pappan för konsultation om vad han ska göra, och förklarar att han inte mördat henne utan det var en olyckshändelse. Därav sitter pappan i förhör och garanterar att sonen inte dödat W (medvetet).
Pappan tar sedan klanen till hjälp för att undanröja kroppen och bevisen. Man lyckas transportstycka och forsla undan kroppen, men väskan med huvudet hinner man inte få iväg innan polisen kommer dom på spåret och byter lås.

Anledningen till att Ts fingeravtryck finns på tejpen/foliet beror på att han virade in huvudet i det INNAN det avlägsnades från kroppen.

Att han mådde illa och spydde på jobbet kanske berodde på att det var lite magstarkt att se huvudet skiljt från kroppen?

Kroppen har nog forslats bort långt från området och 'försvunnit' på ett sätt som gör att alla inblandade är säkra på att den inte kommer hittas. Köttkvarn? Uppeldad? Krossad i en skrotbil?

Slutsats: W avled av misstag, klanen har försökt rädda T och hade inte polisen bytt lås till lägenheten så hade dom kanske hunnit rensa upp brottsplatsen så pass att dom lyckats.
Händelsen där Tishko spydde på jobbet två dagar innan mordet, jag förstår inte hur media kunde plocka upp det.

Sen hade Wilma skärskador i pannan, och andra skador på huvudet som enligt rättsläkare uppstått efter döden. Så nej, den teorin låter också märklig.
Citera
2020-05-17, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
I och med att w satt på denna plats i bilen kan hon ju lämnat blodet själv, det går ju inte motbevisa.
Du har en poäng. Vad de nu hade för bevis/incidier räckte som bekant inte för häktning.
Citera
2020-05-17, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Tror att verkligheten först nu på allvar kickat in, i samband med det offentliggjord åtalet.

Var framgår det att han försökt ta självmord?

Han kan dömas till vård också, den risken finns fortfarande.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man har hittat alla tre nycklar som tillhörde lägenheten. Att ens fundera på att nån annan begått detta brott är ju ganska tanklöst. Vem satte de blodiga avtrycken av Tishkos fingrar på tejprullen? Och på alu-foliet runt huvudet? För att inte tala om packtejpen runt huvudet? Blodet på hans skor som är Wilmas?

Wilmas nycklar hade Tishko. Han sa själv att han tagit ifrån henne dom.

Du kommer inte hitta en alternativ gärningsman hur mycket du än försöker. Du sabbar bara för dig själv. Eller nej, DET är redan för sent.

Det sista du skriver kan tolkas som ett mordhot. Så ha gärna fokus på motargumenten i fortsättningen.

Allt det du tar upp om blod på skor mm kan förklaras, men det känns onödigt just nu.

I FUP står det ang. lägenhetsnycklarna på dessa sidor:

31, 522, 526, 533, 563, 566, 576, 588, 597, 598, 613, 624, 625, 720, 802, 859, 864, 867, 869, 871, 872, 873, 874, 875, 878, 933, 954, 958.

Bla står detta på sida 576:

"En annan sak som jag reagerat på är då jag känner Wilma väldigt väl, är att mamma och
hennes vän Je*nn*, min pappa och farfar hade varit i Tishkos lägenheten och där sett nycklar,
de hade frågat vems nycklarna var och då hade han svarat att det Wilmas och det är inte första
gången de gjort slut men hon har aldrig lämnat tillbaka hans nycklar och jag har sagt till
henne att lämna tillbaka nycklarna men hon har svarat att då får någon döda mig för att kunna
ta nycklarna.
Wilma är väldigt bestämd, hon ville inte lämna nycklarna då hennes saker fortfarande var
kvar i lägenheten. Dessa samtal om nycklar har hon och jag haft flera gånger och hon har inte
ändrat sig hon ville ha kvar nyklarna."

Och flera gånger står det om att Wilma absolut ville behålla sina nycklar. Så om man ska ta fasta vid hennes ord, så kanske hon dog när hon kämpade för att behålla sina nycklar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Otur för honom att han överlevde. Kan ju inte varit så farligt om han nu kom tillbaka i häktet redan samma kväll. Den skrivna lappen är rena rama erkännandet. Men det lär ju inte gillas i rätten som sådant.

I övrigt håller jag om varenda ord du skriver.
Citera
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Är PK-Media beskrivningen av gärningsmannen som en SD-sympasitör som gillar Trump den vidrigast rökridå de någonsin lagt? Alltför att man ska tro att det är svensk man som mördat henne, och SD-sympasitör tillika.
Citera
2020-05-17, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja på ett sätt är det ju så. T skrev lappen i samband med att han gjorde ett självmordsförsök. Detta betyder alltså att om han dör så kommer inte mordet att lösas. Det vill säga, T vet något om mordet som kommer gå förlorat om han dör. Alltså, endast han vet vad som har hänt W. Vilket betyder att det är han ensam som är skyldig, eftersom annars skulle inte kunskapen om vad som hänt henne gå förlorad om han dör.

Så är det säkert! Men i det rättsliga sammanhanget har detta noll bevisvärde. Texten kan ju lika väl betyda: "Ni kommer aldrig lösa mordet, som den här personen utfört", "Ni kommer inte lösa detta mordet, för ni har inte brytt er om att ta reda på vem det egentligen är. Ni har bara siktat in er på mig", eller "mordet kommer aldrig lösas, för jag kommer under rättegången komma med nya uppgifter som visar vem den egentliga mördaren är".

Men jag antar att du inte syftar på det rättsliga bevisvärdet utan mer generellt? :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in