2020-05-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
Då är Wilma död vid det tidspunktet han är och handlar på "direkten". Anledningen till butiksbesøket och tåg resan är för att stärka det ända alibi T. har för sin historia, samt köpa mer tid för att göra sig av med kroppen vilket fungerade til en vis del. Idioten glömde dock att det finns övervakningskamror.
Mja. Jag börjar nästan komma in på den galna spekulationen att Ljungskileresan var ett villospår och att jackan som påfanns tillhörde grannen som hade inbrott i sitt förråd. Att Tishko lämnade den där i Ljungskile för att eventuellt sätta dit grannen, eller åtminstone rikta misstankarna i riktning "okänd". Att han försökte lämna kroppen i samma förråd i hopp om att polisen skulle koppla 1+1 och kalla det "case closed", men att han fick kalla fötter.

Har polisen frågat grannarna om jackan?
Citera
2020-05-17, 21:10
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Jag är ganska säker på att detta är ett rent sammanträffande. Hon har suttit i bilen ett antal gånger och eftersom polisen inte fokuserat på detta så är det antagligen en väldigt liten del blod, kan ha kommit där genom en nysning eller vad som helst.

Detta framgår om du läser FUP.

Fortfarande märkligt att blodet tilhörde just Wilma av alla.
Citera
2020-05-17, 21:10
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalle46
Efter jag läst hennes sms kände jag att hon i stort sett tvingade honom att vara med henne. Hon bönade och bad men han svarade inte. Tror inte han hade känslor för henne egentligen. Kanske därför han gjorde detta. Vem vet..

Tror snarare att han njöt av att det..
Citera
2020-05-17, 21:11
Medlem
Granskat FUP nu (är underläkare, har läst psykiatri). Verkar som starka drag av narcissistisk personlighetsstörning hos MGM men tror knappast det kommer räcka för rättspsyk. Kontrollerande i relationer, två sidor gentemot folk som är honom till lags respektive inte. Grandios självbild, stora ambitioner men dåligt ansvarstagande och brist på självinsikt i brister.

Man gjorde ingen paragraf 7 om jag förstått rätt? Och den lilla undersökningen finns inte öppen att läsa?
Citera
2020-05-17, 21:11
Medlem
Citat:
Någon mer i Tishkos krets ljuger f.eks. hur kan dom hitta blodspor från Wilma i bilen til Tishkos farsa? Om ingen annan än hans farsa och styvmamma använde den?.
Ja, det ligger en hund begraven där. Samtidigt tänkte jag mest på lägenheten, där har man inte säkrat spår från fler än Tishko och Wilma. Mycket lite tyder på att någon annan dödat Wilma, sen kan föräldrarna hjälpt till med transport i Kugan.
Citera
2020-05-17, 21:13
Medlem
SwedishHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Ja, det ligger en hund begraven där. Samtidigt tänkte jag mest på lägenheten, där har man inte säkrat spår från fler än Tishko och Wilma. Mycket lite tyder på att någon annan dödat Wilma, sen kan föräldrarna hjälpt till med transport i Kugan.
Precis, det var därför dom var misstänkta för "skyddande av brottsling".
Citera
2020-05-17, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Granskat FUP nu (är underläkare, har läst psykiatri). Verkar som starka drag av narcissistisk personlighetsstörning hos MGM men tror knappast det kommer räcka för rättspsyk. Kontrollerande i relationer, två sidor gentemot folk som är honom till lags respektive inte. Grandios självbild, stora ambitioner men dåligt ansvarstagande och brist på självinsikt i brister.

Man gjorde ingen paragraf 7 om jag förstått rätt? Och den lilla undersökningen finns inte öppen att läsa?
Tack för ditt inlägg som sakkunnig. Jag håller med dig, det låter rimligt att han har något fel. Man gjorde en paragraf 7!
Citera
2020-05-17, 21:14
Medlem
Citat:

Nej, man lyfte ur den. Men media visste att berätta att han kan ha varit under påverkan av allvarlig psykisk störning under brottet. Om jag minns rätt så var han det under undersökningstillfället också. Vi får se vad RPUn visar när den väl är genomförd (under förutsättning att han befinns skyldig).
Citera
2020-05-17, 21:15
Medlem
Citat:

Exakt samma känsla. Grandiosa grad och förlöjligar alla i omgivningen som lågintelligenta osv. Väldigt tydligt att han ALDRIG kan erkänna fel, oavsett hur litet.

Tror verkligen inte han kommer undan med rättspsyk eftersom han uppenbarligen inte har misskött vardagen så illa att han blivit vräkt, uppsagt osv.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/wilma-anderssons-misst%C3%A4nkte-m%C3%B6rdare-kan-lida-av-en-allvarlig-psykisk-st%C3%B6rning-1.21872 140

Paragraf 7 gjordes.

Citat:
Fortfarande märkligt att blodet tilhörde just Wilma av alla.
Ja, men det är inte omöjligt att de hittade andra blodspår där än Wilmas.
Citera
2020-05-17, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
TACK!!

” "G*ran hade hört skrik från lägenheten ovanför i torsdags, förra veckan mellan ca kl 21 och 22. G*ran hade hört dunkar som om saker kastades och gräl, skrik från både från en mansröst ”

Alltså har G*ran blandat ihop dagarna och Peter är den som är mest trovärdig.

G*ran låter säker i sitt vittnesmål som börjar på sida 493 i FUP.
P*ter däremot på sida 490:

"Det var onsdagen den 13 november eller torsdagen den 14 november som P*ter hörde skriket
från en lägenhet ovanför. Han vet inte vilken av dagarna det var. P*ter tror att det var mellan
kl. 18 till 19 som han hörde skriket. Men han är inte säker. P*ter är säker på att det inte var
efter kl. 22.00
. För hans två barn går senast och lägger sig klockan 22.00.
P*ter låg och sov i sin säng. Han vilade en stund. Han hade inte lagt sig att sova för natten.
P*ter brukar lägga sig för natten vid 23 till 24 tiden. P*ters dotter väckte P*ter."

P*ter vet inte ens vilken dag det var.
Och Tishko måste ju inte ha varit i lägenheten när skriken hördes av G*ran runt kl. 21-22, om någon annan mördade henne. Och om G*ran har rätt så ger han som sagt Tishko ett i princip vattentätt alibi, eftersom polisen hade Tishko då.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-17 kl. 21:22.
Citera
2020-05-17, 21:18
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Man undrar ju även vad han gjorde hemma 5 gånger på ett 7 timmar långt arbetspass, den 18/11.

Det är dessutom inte utspritt över 7 timmar utan grovt räknat 4 timmar (från första till sista stopp hemma).
Från FUP Tidslinje (sid 4).
#1: 2019-11-18 08:44
#2: 2019-11-18 09:52
#3: 2019-11-18 11:09
#4: 2019-11-18 11:49
#5: 2019-11-18 12:53

68 min mellan #1 och #2.
77 min mellan #2 och #3.
40 min mellan #3 och #4.
64 min mellan #4 och #5.

Om han gjort sig av med bevis under dessa körningar så är ett av stoppen max 20 min bort, troligtvis mindre eftersom han sannolikt gjort annat än att köra bil under dessa 40 min.
Citera
2020-05-17, 21:20
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jjagare
Tror att han hämtade kroppsdelarna när han var hemma fem ggr med jobbilen, 2 ben 2 armar och bålen blir fem

Han sa ju något intressant i förhöret gällande cooppåsarna. Han sparade dem för de var bra och i tjock plast och som jag tolkade det återförslutbara. Dvs han kan ha packat ner henne i sådana vid bortforslingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in